automoto.ee foorumid

Täisversioon: ma kardan. tõeliselt kardan. liiklusmõrtsukaid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Martti Kirjutas:
oxygen Kirjutas:Täna andsin ülekäigurajal jalakäijale teed. Samal ajal läks minu selja taga igaveseks pasundamiseks. Kommentaarid on liigsed. Sad
Viga võib olla autos millega sõidad, mul pole ühtegi juhust olnud kus pasundama hakatakse, kuigi suhteliselt palju lasen jalakäijaid üle tee. Aga ära tee neist matsidest välja kes pasundavad, las närvitsevad, ega sellest midagi ei juhtu.
Õppeautoga sõidan hetkel Big Grin
oxygen Kirjutas:
Martti Kirjutas:
oxygen Kirjutas:Täna andsin ülekäigurajal jalakäijale teed. Samal ajal läks minu selja taga igaveseks pasundamiseks. Kommentaarid on liigsed. Sad
Viga võib olla autos millega sõidad, mul pole ühtegi juhust olnud kus pasundama hakatakse, kuigi suhteliselt palju lasen jalakäijaid üle tee. Aga ära tee neist matsidest välja kes pasundavad, las närvitsevad, ega sellest midagi ei juhtu.
Õppeautoga sõidan hetkel Big Grin

Mul oli samamoodi,kui liiklusummikus Kalevi juures trammitee vaba pidin hoidma. Tänapäevaliikluses on autojuhid ikka totaalselt jobud!
EdR Kirjutas:
oxygen Kirjutas:
Martti Kirjutas:
oxygen Kirjutas:Täna andsin ülekäigurajal jalakäijale teed. Samal ajal läks minu selja taga igaveseks pasundamiseks. Kommentaarid on liigsed. Sad
Viga võib olla autos millega sõidad, mul pole ühtegi juhust olnud kus pasundama hakatakse, kuigi suhteliselt palju lasen jalakäijaid üle tee. Aga ära tee neist matsidest välja kes pasundavad, las närvitsevad, ega sellest midagi ei juhtu.
Õppeautoga sõidan hetkel Big Grin

Mul oli samamoodi,kui liiklusummikus Kalevi juures trammitee vaba pidin hoidma. Tänapäevaliikluses on autojuhid ikka totaalselt jobud!
Vahepeal tundub,et osa inimesi käitub liikluses nagu poolearulised.
Olin isegi hiljuti ühes väiksemas linnakeses tunnistajaks juhtumile, kus väliselt soliidne vanem härrasmees kukkus signaalitama ja kätega vehkima õppesõidu auto taga,mis peatus ülekäiguraja ees,et üle tee lasta lasteaiarühma...
Selline käitumine(mul ei ole kommentaarideks siinkohal sõnu) on räige vilistamine igasugustele reeglitele. Lisaks annab see ka järeltulevatele põlvedele halba eeskuju...
Näide Õismäelt.Tegewuskoht veidi enne Nurnenuku poodi.Ma jään esimeses rajal seisma ,järsku taga signaal ja möödatuhisev Ford.Õnneks läks kõik.Rahulik ja väljapeetud nagu ma olen sõitsin siis tollele Fordile järgi.Poe ees saimegi kokku ,küsimusele miks Te nii tegite ?Weidi vanema naesterahwa esimene vastus :ma ei saanud aru miks ,te keset teed peatusite, 2 sek hiljem Sorry ,vist oli jah ülekäiguraja koht.
Näide Pirita teelt kesklinna suunalt. Veidi enne Russalka ristmikku. Sõidan parempoolses reas 50km/h. Taamal fooris põleb roheline tuli. Mina olin juba kindel selles, et selleks ajaks kui mina sinna jõuan on juba tuled vahetunud. Järsku tuhiseb minust mööda üks must Landcruiser. Umbes 20sek hiljem seisime kahekesi kõrvuti punase tule taga. Ei tea mida ta sellega võitis.
Ei oleks seda kirja pannud aga siiski.Tänaseid ilmaolusid teawad tegijamad kõik.Suht loll ilm.Aga ikka leidus tegijaid kellel oli vaja 87-95 ga liikuvast 35 tonnisest mööda saadaJa siis pidurit panna.Möödaminek eriti ei häiridki aga see julmalt ettetkeeramine.See võib-olla tõesti minu probleem aga arvestda võiks ka suurte autodega.Parima tahtmise juures ei saa ma seda saani pidama.
Jätkates siin seda mis kaasfoorumlane PETSS rääkis, toon siin siis mõne näite kah sellest, mis juhtub siis kui sellist "maanteerongi" pidama ei saa. Pildid tehtud täna õhtul Türi-Rapla maantee 65. kilomeetril. Õnneks ei olnud tegu liiklushuligaanidega vaid lihtsalt libedusega. Õnnelik õnnetus igatahes - kuuldavasti oli juht pääsenud vaid ehmatusega:
http://www.album.ee/album/30033515/50082527?
Kas tegu tolle 19 tonnise värve wedanud autoga?Joppas ,et polnud tenthaagis.Muidu oleks terve teeäär värviline + kõik sinna juurde kuuluv paraja laksu saanud.
Jah see ta tõesti oli....
Inc1 Kirjutas:Jätkates siin seda mis kaasfoorumlane PETSS rääkis, toon siin siis mõne näite kah sellest, mis juhtub siis kui sellist "maanteerongi" pidama ei saa. Pildid tehtud täna õhtul Türi-Rapla maantee 65. kilomeetril. Õnneks ei olnud tegu liiklushuligaanidega vaid lihtsalt libedusega. Õnnelik õnnetus igatahes - kuuldavasti oli juht pääsenud vaid ehmatusega:
http://www.album.ee/album/30033515/50082527?

Kuskohas see jämm täpsemalt juhtus? Kehtna-Posti ja Ohekatku mõisa teeotsa vahelisel kurvilisel lõigul? Ülejäänud tee üsna laugjas ju...
Peale Ohekatku vana koolimaja ca. 2 km Lelle poole või kui teistpoolt võtta siis ca 1 km Vahastu-Paluküla teeotsast Rapla poole.
Inc1 Kirjutas:Peale Ohekatku vana koolimaja ca. 2 km Lelle poole või kui teistpoolt võtta siis ca 1 km Vahastu-Paluküla teeotsast Rapla poole.

Sealne kurv on üsna järsk jah. Smile
PETSS Kirjutas:Ei oleks seda kirja pannud aga siiski.Tänaseid ilmaolusid teawad tegijamad kõik.Suht loll ilm.Aga ikka leidus tegijaid kellel oli vaja 87-95 ga liikuvast 35 tonnisest mööda saadaJa siis pidurit panna.Möödaminek eriti ei häiridki aga see julmalt ettetkeeramine.See võib-olla tõesti minu probleem aga arvestda võiks ka suurte autodega.Parima tahtmise juures ei saa ma seda saani pidama.

Mul on päris palju tuttavaid reka- ja bussijuhte. Nende suust olen ka pidevalt sama kuulnud. Ja veel levib nende seas jutt, et tee, kuhu mahub kõrvuti sõitma 2 rekat, sinna 1reka ja sõiduauto ei mahu. Inimesed ei saa lihtsalt aru, kui palju võtab rekal/bussil uuesti kiirendamine aega...
Fooride lähedal punase tule korral võtavad suurmasinate juhid hoogsasti hoo maha, et siis rohelise tule korral ei peaks paigaltstarti tegema, vaid saaks kiiremini liikuda. Sõiduauto juhtide tavaline reaktsioon on sellepeale, kiire möödaspurt rekast ja siis tema ette ja pidurid bloki. Ja halvimal juhul, kui tekib õnnetus, jääb rekajuht süüdi, et miks ta ei hoidnud pikkivahet...

Tambets@austab tublisid reka/bussijuhte.
Oxygen austab ka tublisid veoki- ja bussijuhte ja soovitab neil muretseda mingi odava algtasemel videokaamera (parem mis salvestab mälukaardile) ja asetada see sõidu ajaks armatuurlauale teel toimuvat salvestama. Just linnas. Kui eespool kirjeldatud asjaoludel peake õnnetus juhtuma, siis ei ole mitte mingisugust mölinat.
oxygen Kirjutas:Oxygen austab ka tublisid veoki- ja bussijuhte ja soovitab neil muretseda mingi odava algtasemel videokaamera (parem mis salvestab mälukaardile) ja asetada see sõidu ajaks armatuurlauale teel toimuvat salvestama. Just linnas. Kui eespool kirjeldatud asjaoludel peake õnnetus juhtuma, siis ei ole mitte mingisugust mölinat.

ja iga 30min tagant vahetad mälukaarti? Big Grin Ma küll elan kuressaares ja vuiimati nägin lund veebruaris, aga ei tahaks küll uskuda, et tallinnas see elu nüüd nii hull on, et poole tunni jooksul mitu korda ette sööstetakse ja pidurdatakse. viimati tallinnas käies oli asi ikka tükkmaad paremaks muutunud kui aasta tagasi. Eemaltviibijana on linna liikluskultuuri arengut hea näha - see on paremaks muutumas. Pole enam näha ka mõlkis õppesõuiduautosid Big Grin (eraldi teema on nende õppesõiduautodega mis ei oma plafooni ega autokooli reklaamkirjeid vaid ainult kleebist pamberil, neile ma piibitaks kah, kui nad uimerdaks 30-ga 50 alas, märgid olgu kaugele nähtavad!)
Noh ega see videokaamera jutt oligi selline naljaga pooleks olev uitmõte Toungue Aga tegelikult on asi tõsine. Ise ma olen selle peale üsna tõsiselt mõelnud, sest endal on selline riistapuu olemas, mille mälukaart kannatab 2 tundi salvestamist. Aga see jutt läheb väga teemast mööda.

Aga ka teemasse midagi. Nimelt kui kergesti antakse autojuhtidele kätte seda tõendit, mis lubab temaga õppesõitu teha? Asi on nii, et kui juhistaaži on 5 aastat ja ei ole mingite suuremate rikkumiste/õnnetustega maha saanud, siis pidi saama ARK-st vastava paberi ja kui tollel õpilasel on mingist autokoolist väljastatud ja kehtiv õppesõidukaart, siis võib piiranguteta sõitu õpetada. Mulle isiklikult see mõte ei meeldi. Raha kokkuhoid on üks asi, aga kui näiteks rullnokast bemmijuht, kellel on õnnestunud rikkumistega mitte vahele jääda, hakkab nüüd välja õpetama oma väikevenda, sõpra või muud mõttekaaslast, siis on oodata selliste vandaalide väga kiiret paljunemist.
Ja need "õppeautod" vist ongi need, millest taavi eespool kõneles. See auto mida mina praegu tüürin on igatahes üleni triibuline ja peaks olema kilomeetrite tagant aru saada, millega tegu.
Jajah, keelame ära ja nuumame aga autokoole, tehes päevade kaupa "praktikat" distantsil sõiduõpetaja kodu - koht kus sõiduõpetaja parajasti käima peab Smile

Õppeautod on küll ikka tõsine pseudoprobleem, ühtegi normaalse mõistuse ja närvikavaga liiklejat nad ei sega ja 99,9% juhtudest liiklevad mõistlikul ja ohutul viisil. Kui sind Oxygen igasugu oleks poleks stsenaariumid väga huvitavad, siis võta ühendust sellise tegelasega nagu Jüri Lina, ilmselt on teil kahekesti kõvasti arutamist. Mingi 0,000001% liiklushuligaanide pärast kellel on õnnestunud 5 aastat politseid vältida hakata piirama kõigi mõistlike liiklejate õigust teisi koolitada, see on tõesti kuldaväärt idee.
Ok. Et mitte tekitada vastakaid arusaamu ja kellegagi tüli norida sõnastan oma postituse lühemalt ja loodetavasti arusaadavamalt.

Mida selleks tegema peab, et sellist paberit saada? Kas selle saab taskusse pista ainult soovi avaldades või peab selleks ka oma sõiduoskust, -viisakust jms tõestama?

Ma ei ole öelnud, et see võimalus tuleb ära keelata. Jumala eest see on väga hea mõte, et selline võimalus on antud ja kui need, kes sellega tegelevad on tõesti korralikud liiklejad, siis minu õnnistus. Aga kui juba eos hakatakse juhile õpetama, et kollasega gaasi ja metsa see jalakäija, siis mina ennast küll eriti mugavalt ei tunneks.
Vot enne asjatu paanika tekitamist tasuks äkki võtta korra nett lahti ja teha mõni otsing ja vastavad reeglid läbi lugeda. Ei ole kuigi raske.

§ 32. Mootorsõiduki juhtimine õppesõidul

(1) Isik, kes õpib mootorsõidukijuhi koolituskursusel, võib juhtida mootorsõidukit õppesõidu ajal mootorsõidukijuhi õpetaja juuresolekul.

(2) Isik, kes õpib mootorsõidukijuhi koolituskursusel või on koolituskursuse lõpetanud, võib juhtida mootorsõidukit sõidupraktika saamise eesmärgil ka teise isiku (edaspidi juhendaja) juuresolekul järgmistel tingimustel:
1) juhendajal peab olema vastava kategooria mootorsõiduki juhiluba vähemalt viis aastat;
2) juhendajat ei ole karistatud viimase viie aasta jooksul mootorsõiduki joobes juhtimise eest ega viimase kolme aasta jooksul liiklusalaste õigusaktide nõuete sellise rikkumise eest, mille eest on ette nähtud mootorsõiduki juhtimise õiguse äravõtmine;
3) juhendaja on saanud majandus- ja kommunikatsiooniministri määratud asutuselt tunnistuse selle kohta, et ta vastab käesoleva lõike punktides 1 ja 2 nimetatud tingimustele. Tunnistuse vormi ja väljaandmise korra kehtestab majandus- ja kommunikatsiooniminister.

(3) Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõidukijuhi õpetaja ja lõikes 2 nimetatud juhendaja loetakse õppesõidu ja sõidupraktika ajal juhiks.

(4) Kui käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud sõiduõppija on noorem kui 18-aastane, võib juhendajaks olla üksnes tema vanem või seaduslik eestkostja.

https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12874606
Oxygen ära muretse, see on ikka väga rafineeritud rullnokk(kui ta nendele nõetele vastab) kes ajab omale võõra isiku koolitamiseks vajalikud paberid välja.

(4) Mootorsõidukijuhi õpetaja koolitamise tunnistus tunnistatakse kehtetuks, kui teda on karistatud liiklusalase kuriteo eest või liiklusalase väärteo eest juhtimisõiguse äravõtmisega.

See peaks tegusamad nokatsid välja sõeluma. Ma ei saanud aru ainult kas seaduse järgi ntks ülesõidul kiirustamise eest lubadeta jäänud rallimees ei saa ka 35 aasta pärast kedagi õpetada?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24