automoto.ee foorumid

Täisversioon: Teise mõõduga jalgrattakett
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas kellelgi on kogemust, mida asjast arvata kui vanal jalgrattal jääb harilik kett väikseks, tahaks nagu suuremate rullidega ketti saada. Hammasrataste peal kett loksub edasi-tagasi. Samm on õige, ja veninud keti sümptomid on ka teistsugused. Kas kunagi olid teise mõõduga ketid kasutusel? Kuidas sellise hankimisega praegu lood on?
(26-04-2009, 23:18 PM)altraditional Kirjutas: [ -> ]Kas kellelgi on kogemust, mida asjast arvata kui vanal jalgrattal jääb harilik kett väikseks, tahaks nagu suuremate rullidega ketti saada. Hammasrataste peal kett loksub edasi-tagasi. Samm on õige, ja veninud keti sümptomid on ka teistsugused. Kas kunagi olid teise mõõduga ketid kasutusel? Kuidas sellise hankimisega praegu lood on?

Suuremate rullidega kette ei tea, aga käis laiemaid kette, st tavaline peale ei lähegi (eriti Rootsi päritolu isenditel). Ja siis on ka pikema sammuga kette (5/8").

Millele Sul keti panekuga probleeme on?
Täpselt ei tea (nagu tavaliseltToungue), aga klassikaline "veneaegne" ja varema aja 1/2" kett ja tänapäevane "hiina" jms lääne 1/2" sammuga kett ei sobi ka omavahel (ei ole identsed). Omal kogemus puudub, jlgr. kauplus oskaks vastata.
Crescendile vene jalgrattakett ei sobinud, mingi laiem ( mopeedi ? ) ja tugevam kett aga küll.

Veteran.
Ratta marki ma ei suutnud tuvastada. Kuid nüüd on mõned pildid tehtud. Tundub et tegemist on siiski väga suure kulumisega seal hammasratastel, mitte mõõduerinevusega. Mis marki ja mis aastatest see ratas on? Kas sinna tagumise hammasratta leidmine on suur probleem?

http://www.hot.ee/altraditional/P1010001.JPG
http://www.hot.ee/altraditional/P1010004.JPG
http://www.hot.ee/altraditional/P1010006.JPG
http://www.hot.ee/altraditional/P1010007.JPG
http://www.hot.ee/altraditional/P1010008.JPG
http://www.hot.ee/altraditional/P1010009.JPG
Tavaline Naumann (vt ketiratas ja sadul). Peale läheb tavaline nõukaaegne ülimasslevinud standardkett, hammasrataste kulumist ära põe. Kui näitad raaminumbrit, ütlen ka aastaarvu.
Kus see raaminumber asub? Polnud enne mahti otsida teist.
Kogu see keti jutt algas sellest, et sõites kett ragiseb ja viskab üle, selle vastu oleks rohtu vaja.
Number asub sadula all, sadulatoru kinnituse muhvi paremal küljel , arvatavasti. Rootslased armastasid ka raami "kõhu alla" panna, st vändalaagri pesa alaküljele, inglased ja lätlased ja ka vahel mõni sakslane panid ka raami ette kaelale, sildi kohale või alla.
http://www.fahrradsammler.de/nummern/naumann.pdf
(29-04-2009, 10:59 AM)altraditional Kirjutas: [ -> ]Kus see raaminumber asub? Polnud enne mahti otsida teist.
Kogu see keti jutt algas sellest, et sõites kett ragiseb ja viskab üle, selle vastu oleks rohtu vaja.

Pildilt paistab, et kett on väga lõtv, proovige pingutada normaalseks, siis ta üle ei anna! Uus kett kuluks ära muidugi. Kui hammasrattad kulunud ja siis mõõta ketirulli läbimõõtu hammaste vahe järgi, siis pole see mitte tark tegu...
Terv. Veteran.
Uus kett kuluks ka võibolla nn. marjaks, aga pilt näitab ju selgelt, kui otsas on tagumine hammasratas. Nii et see ka kindlasti vaja vahetada, kui tahad ilma raginata sõita.