automoto.ee foorumid

Täisversioon: NSU vrakk
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kraapisin ühest kuurist NSU jäänused. Ise arvan, et 250-ne. Kas keegi oskab täpsustada marki ja ajajärku millal toodeti? Kus võiks olla raaminumber?

http://album.ee/album/300805/50189597

Masinal puuduvad: mootor; juhtraud; sadul; tuled....
Olemas: raam koos käigukastiga; rattad koos kummidega; paak; porilauad; kahvel; leegitoru ja summuti.
Mina arvaks, et 201Z(rohkem tähti ehk ei oleToungue). raaminumber on sadula all vasaku raamitoru peal (sõidusuunas vaadatuna siis vasaku), numbrid üpris hõrdealt löödud, minu omal vähemalt nii, et esimese hooga isegi ei leidnud.
Tere!
Ilmselt on tegu siiski järgmise mudeliga, 201ZD. Erineb Z mudelist peamiselt mootori poolest. D - doppeltport vms, 2 - tuletoruga. Käiguosa Z - mudeliga suuresti identne.
Vaata
http://www.nsu-zweitakter.de/

Olen huvitatud kontaktist ja koostööst seoses selle masinaga ! Eestis on teada praegu üks enam-vähem komplektne Z201, minul ja Gruppenil midagi raami jms tasandil. Kui asi läheb müüki, siis olen ka järgmise omaniku kontaktidest huvitatud.

Priit 53 22 64 61
Üks ZD või 201 Pony oli (on?) millalgi Saaremaal?.
Teemas toodud tsikkel paagiembleemi järgi 1933 ja edasi (kui paaki pole vahetatud).
Olid 2-taktilised ka 175, kuid neid oli ilmselt kõvasti vähem ja 251Z mudel, mida väidetavalt tehti üldse 255 tk , ainult ekspordiks. On olemas üks 251Z silinder ja silindripea ja kolb kinni silindris, leitud Eestist. Müüs NSU-sid eestis firma "Tormolen".
Ilus pilt Z - mudelite reklaamist, pole küll otse ZD-ga seotud
http://www.nsu-greifzu.de/PDF/175_201z.pdf
http://www.nsu-greifzu.de/html/nsu_201_z.htm
selle lehe järgi võiks ka pakkuda et NSU175 ZD 1933 1. serie.
Summuti on samasugune.
Jah, sumps tundus pildil oleat torujas mullegiSmile aga igaks juhuks ei hakanud 175 ccm pakkuma, raami nr vist ka ei kattunud päris 200ccm mudelite omadega seal tabelis.
Ega peale mootori ja sumpside kuju 175 ja 200 ccm mudelitel vahet vist ei olegi. Samas eelnevatel Z - mudelitel oli rohkem eripärasid, 175 ccm siseturu jaoks oli näit. umbsilindriga (pea ja silinder ühes tükis) ja ilma valgustusseadmeteta, akuta.
Mõned ZD mudeli mootorid on teada ka inimestel.
Mõningad detailid kattuvad ka sama perioodi 4-taktiliste 200/250 ccm mudelitaga ja Z mudelitega. Z-mudeli osadekataloog NSU-Greifzu lehel olemas, ZD mudeli oma peaks ka Saksamaalt vm tellida.
Lgp. Gruppeni Z mudeli teema
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=26890
Selle NSU-ga on siiski veidi segased lood. Saksa NSU-lehtedel toodud andmed ja muutused aastate lõikes nende 2-taktiliste kohapealt (ja ka 4-taktiliste kohta) ei ole ilmselt päris lõplikult tõesed nagu elus ikka (ja eriti virtuaalelus). Osa järeldusi tehtud arvatavasti mingi konkreetse näite baasil, samas või vast olla ka teisi variante.
Ei julge enam väita midagi konkreetset, et on Z või ZD mudel. Aga võiks olla 32 aasta 201Z või 33 aasta 201Z (kui neid siis üldse toodeti enam) või 33 aasta 201ZD.
32/33 muutusid mitmed detailid - paagi maht ja embleem, kodarate arv, pakiraam signaali ja tagatule kinnitusega jne.
Raaminr võiks tuua mingit selgust aga vb ka mitte, tuleks katsuda korralikult välja puhastada.
Säilinud tuletoru järgi otsustades siiski ei paista, et raamil oleks olnud ZD mootor.
Kindlasti oleks veel pisiasju, mille järgi saaks asja määrata, aga see eeldaks ilmselt varajase ZD mudeliga kõrvutamist või ZD mudeli kataloogist piltide vaatamist.