automoto.ee foorumid

Täisversioon: Sportrooli legaalsusest
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Hei!
Nimelt on ühel masinal peal sportrool (no pole veel normaalset originaal barankat jõudnud otsida).
Tahaks teada, kuidas seadus reguleerib sportroolida ja üleüldse mitte originaalroolide kasutamist?
Viide liiklusseadusele vms oleks abiks.
Kuigi tegu pole vanatehnikaga, loodan siiski, et saate mu murest aru.

T.
Viimasel ajal on minust saanud AM foorumi seadusespetsSmile

Mootorsõiduki ja selle haagise tehnoseisundile ja varustusele esitatavad nõuded

Kood 302. Rooliratas

Nõuded: 1) rooliratas peab vastama sõiduki valmistaja nõuetele;

2) mitmel sõiduki tüübil kasutatav rooliratas («generalsteeringcontrol») peab omama E-reeglile nr 12 või direktiivile 74/297/EMÜ vastavuse sertifikaati ja valmistaja tõendit selle kohta, millisele sõiduki tüübile on rooliratas sobiv. Sertifikaadi puudumisel peab ARK määrama rooliratta kõlblikkuse ekspertiisi ja tegema nõuetele vastavuse kohta märkuse sõiduki registreerimistunnistusele. Turvapadjaga rooliratta asendamine ilma turvapadjata roolirattaga on keelatud.

[RTL 2009, 1, 5 – jõust. 10.01.2009]

Kontrollimine: 1) TÜ – vaatluse ja mõõdulindiga vastavalt direktiivile 96/96/EÜ (paranduste direktiivid 1999/52/EÜ, 2001/9/EÜ ja 2001/11/EÜ);

2) TK ja TJV katsetustel vastavalt E-reegli nr 12/03 või direktiivi 74/297/EMÜ (paranduste direktiiv 91/662/EMÜ) metoodikale.


Ma hetkel ausalt öeldes ei viitsi neid eurodirektiive otsima hakata, aga põhimõtteliselt peab roolil olema sertifikaat või siis tuleb teha tüübikinnitus.
Aitüma seadusespets.
Vot sellist asjalikku vastust mul täpselt tarvis oligi.
Mitte nagu, mõnest teisest foorumist tulnud vastused, et a´la onupoeg sõidab kolm aastat juba ülevaatusetta ja sportrool on kõige väiksem viga tal auto juures.
PS! Ja nagu kiuste leidsin täna hommikul originaalbaranka kahh Toungue

Aitüma veelkord.
EV on see seadus niivõrd totter et siin ei või tegelikkuses isegi kere remonti teha. kui võtta aluseks sõna sõnalt siis sisselõiked kerele ei ole lubatud. st et karpi ei tohiks vahetada jne. mis me siin siis veel sprtroolist räägime. kuigi nagu ikka kõik teevad ja siiani pole markantseid probleeme tulnud. kuigi ega ma ise ka ei poolda kuskilt hiinast tulnud pehmet rooli mis panidub läbi kui üritad rooli keerata.
pooldan neid asju millel kirjad ikka sellised made in usa, made in germany, made in italy.enamus on selle kirja puhul siiski ajast kui asju tehti hästi. kaasaegsem versioon made in eu on küsitav.
kuigi ametliku ülevaatuse ajaks pane õige rool tagasi, siis on pedereerimist vähem. õhtul saad kodus oma sprtrooli tagasi kruvida.
omal on alati sportroolid õigest ajastust , et ntx auto on 80datest siis ka rool samast ajast. selle puhul pole märganud ülevaatajate üleligset huvi rooli vastu. aga kui oleks mingi ufo kujuga rool vanas autos siis on vigisemine garanteeritud.

edu roolimisel.
(02-10-2009, 09:53 AM)ryblik1 Kirjutas: [ -> ]EV on see seadus niivõrd totter et siin ei või tegelikkuses isegi kere remonti teha. kui võtta aluseks sõna sõnalt siis sisselõiked kerele ei ole lubatud. st et karpi ei tohiks vahetada jne.
Nonii, kuskohast see nüüd välja tuli, kas keegi kuskil arvas midagi?

Seadus ütleb nii:
"Uute" autode kohta ehk pärast '97 registreeritud:
Kood 601 (Üldnõuded kerele) lõige 1: sõiduki kere peab olema komplektne ja osad nõuetekohaselt kinnitatud. Kui on ette nähtud keevitamine, siis korralik keevitus on nõuetekohane kinnitamine.

Kood 605 (Kere uksealune karp, kere kandevelemendid, raam, astmelauad) lõige 2: poltliited peavad olema pingutatud, neetliited tihedad ning keevisliited pragudeta ja tühikuteta.

Kood 614 (Korrosioon ja välimus) lõige 1: praod ja murded peavad olema remonditud.
Rohkem teemasse puutuvaid kereremondi teemasse puutuvaid pügalaid mina ei tuvastanud. Samuti on enne '97 registreeritud sõidukitele nõuded üldiselt samad, ainult ei ole nii detailselt lahti kirjutatud.

Mille põhjal Sa väidad, et kereremonti ei tohi teha (läbi roostetanud kohti välja lõigata)?

EDIT: teemasse ka. Kuigi teemaalgataja probleem sai juba lahenduse, siis väidetavalt saab ka sportrooli legaalseks (eeldusel, et õhkpatja originaalis ei ole). Kes on Rocki-Audi ja Rocki-Bemmi valmistamist jälginud, siis see ehk pani tähele ka seda lausejuppi, kus tuuningupudinaid müütav firma lubas rooli ARKis legaalseks teha. Ja kui firma saab teha, siis saab ka eraisik teha.
Veidi OT:
Isegi sertifikaadi olemas olul vöid mitte saada oma autot registrisse vöi siis ülevaatuselt läbi. Sad
12.augusti.2009 Auto lehes on juttu ühest Saksamaalt tood BMW-st millega vöis seal leegalselt tänaval söita. Autot ei vötud aRK-is arvele selle töötu, et turvapuur on sees.
Nii ta pidigi oma auto läbi autospordi liidu registrisse kandma.
(03-10-2009, 01:25 AM)miniest Kirjutas: [ -> ]Veidi OT:
Isegi sertifikaadi olemas olul vöid mitte saada oma autot registrisse vöi siis ülevaatuselt läbi. Sad
12.augusti.2009 Auto lehes on juttu ühest Saksamaalt tood BMW-st millega vöis seal leegalselt tänaval söita. Autot ei vötud aRK-is arvele selle töötu, et turvapuur on sees.
Nii ta pidigi oma auto läbi autospordi liidu registrisse kandma.
Puuriga auto ja teine lenks on ikka natuke iseasjad, arvele ei võetud seda ju mitte vale rooli, vaid ikka puuri pärast.

Muide, kindlasti leidub siin selliseid foorumlasi, kes on proovinud puuriga autot arvele saada või puuri oma autosse sisse sobitada. Kas keegi teab viidata, millise paragrahvi järgi seda ei tohi teha? Interjööri nõuete all mina vähemalt ei näe sellist punkti, et salongi modifitseerida ei tohiks, samuti ei saa mõistliku läbimõõduga toru kuidagi lugeda teravaks... Ei, ma ei taha öelda, et puur igapäevaautos mõistlik oleks, aga huvitav oleks asja juriidilst poolt teada.

Tänud, kui keegi vastab Smile
Kuskil interjööri all oli määratud piir-pinnakõvadus. Muide, ka päris võidusõiduautol peab puur juhi ümbruses polsterdatud olema.