automoto.ee foorumid

Täisversioon: kui hammasrihm peaks katkema ....
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2

krabistaja

... mis siis juhtub?

... ehk kas hammasrihma peaks vahetama enne või pärast selle katkemist ... ?
Alati on parem enne. Halvemal juhul tähendab katkenud hammasrihm kogu mootori väljavahetamist.

Asp
Mnjah, mule tähendas see hüdrotõukurite invaliidistumist (Escort). Auto klõbiseb nüüd nagu diisel ja peale 5000 km läbimist on hakanud käivituma külmast peast vähema kui nelja silindriga. Esialgu tundub, et odavam on plokikaas kogu pealmise krempliga osta Sad

päss

...... siis maksad 4500 eeku ja sõidad jälle. Stalingrad plokikaanes.
.... soovitavalt enne katkemist, pärast katkemist on see hammasrihma raha juba näiteks sellesama 4500 eegu sees.
Muidu maksad kuni 1000 eeku ja oled maksimum päeva ilma autota. Kui pärast rihma katkemist vahetad rihma, siis 3-4 päeva kindlasti.

4500@seat inca rihma katkemisest tingitud rahaline väljaminek.

Aga selle seati tehases paigaldatud rihm oli terasest, sõitis 140 k. ilma vahetamata.
Tsitaat:Niimoodi kirjutas: päss
Aga selle seati tehases paigaldatud rihm oli terasest, sõitis 140 k. ilma vahetamata.

Endal purunes paukselt peale auto ostmist ja vanemad mehed arvasid, et B-osa kvaliteediprobleemid, kuna rihma välimuse järgi oli see alles hiljuti vahetatud Sad (välimus kulumata ja läks diagonaalselt pooleks)
rihma katkemine VÕIB tingida klappide ja kolbide kokkupuutumise.

samas KAS see juhtub, oleneb täiesti mootorist!
osadel mootoritel ei saa klapid pähe joosta kuidagi. Näiteks Opeli OHC-mootorid (kõigi kohta ei julge väita, aga nii palju kui ise kuulnud-kogenud, ka kõrgema surveastmega mootorid nagu 13S).
selles suhtes on DOHC-mootorid (2nukkvõlli) tundlikumad, pealegi ju jama korral: 16klappi(EDIT: 4-silindrisel siis)+mis iganes sel juhul veel kannatada saab - ei taha mitte mõeldagi... Samas sõidan ise juba tükk-tükk aega ilma hammasrihmata (EDIT: hammasrihma katteta ikkaSmile) - Saksa Autos mehhaanikuna töötav sõber ikka hurjutab mind aeg-ajalt selle eest (isegi pisike-pisike kivike hammasrihma vahel pidi rihma tervisele väga kehvasti mõjuma või selle lihtsalt maha lükkama).

\"harju keskmine\" rihma vahetamise intervall oli vist 60 000km; kasutatud auto ostmise puhul soovitav see kohe vahetada. Osadel masinatel, millel rihma pingutamine käib veepumbast, tuleks pingutus-vajaduse korral arvestada igaks-juhuks ka uue veepumba tihendi ning liitrikese tosooli suuruse lisaväljaminekuga.
Keti kohta ei oska keegi mingit intervalli öelda? Või käib, kuni hamba üle viskab?
(Kunagi, kui caddyga tiirutatud sai, juhtus siuke asi, muud hullu pold, kui et gaasijaotus läks sipa paigast, tossas hirmsasti, tühikäiku pold ja jõudu ka mitte).

päss

Ketil peaks olema mingi pinguti, mis teatud intervallide järel vahetust nõuab, minuteada.
Vähemasti enamikul BMW mootoritel (rihmaga) kipuvad klapid kõveraks jooksma, ikka: rihma enne nn. vahetusnormi vahetada. Smile

Osadel mootoritel ei lähe klapid pähe: näiteks ühel Fiat mootoril, mida mina tean.

Eks ketiga on vähe turvalisem, aga ka kett peaks olema pingul ja mitte ohjeldamatult kulunud. Vanasti ühel sugulasel läks Ladal kett pooleks, aga klapid jäid terveks! Ise käisin mootori pärast üle ja panin uue keti koos pingutustallaga ka. Smile
Mul tuli meelde et endal läks paar aastat tagasi õnneks ühe hondaga. Nimelt lihtsalt sõidu ajal saabus järsku vaikus. Kuna enne sõitu oli suhteliselt vähe pena siis alguses arvasin et häda on sellest tingitud. Egas midagi, tühi viiene kanku näppu ja lähima bensuka poole kaapides minema (u. 1,5 km) Viimase raha eest umbes viis liitrid pena kankusse ja tagasi. Ja kui peale seda auto käima ei läind hakkasin ma endas kahtlema. Helistasin siis isale. Isa tuli keeras võtit ja küsis et kas niisama jäigi vait või tegi enne mingit kolinat kah. Aga oli läinud õnneks pääsesime ainult uue rihma ostmisega.

krabistaja

Masinal nimeks Mazda 626 ja läbitud teisega ilma rihma vahetamata 108 000.

Peaks siis vist sammud teeninduse poole seadma. Enne kui ...

päss

Enda teadmiste põhjal peaks mazda olem üks väheseid, mille ei lähe klapid pähe.
Aga kindlam alati ära vahetada.
Muidu karikakramäng: läheb-ei lähe....
Volvodel ei jookse ka klappid pähe.Järgi proovitud.Kord tartus turu ristmikul juhtus.Käiasin kuni aku tühi Aru ei saand, hiljem Süütes avastasime et jagaja ei käi ringi, uus kommutaator tuli Gefisse tagasi viia.Oli tegude rohke päev.:yes
Vennal jooksis kunagi rihm laiali Golf 2 GTI 16V Dohcil.Klapid kõverad ja asi läks päris kalliks.......:mad:

audifan

osta audi...sellel ka ei jookse klapid pähe...aga parem ikka õigeaegselt välja vahetada..endal muret vähem siis..kuigi mõnel mootoritüübil tuleb ka veepump ära vahetada koos rihmaga, kuna jookseb üle,..ja rullikud loomulikult ka ! Aga mugavus ju maksab !!!
Nii ei saa õelda et audil ei jookse pähe. See purunemise võimalus on mootoriti erinev. Kõik oleneb mootori ehitusest, kubatuurist aastanumbrist ja muust.
Rihm tuleb tehase kirjade järgi vahetada 80 000-110 000km tagant. Oleneb automargist ja mõeldud muidugi originaalrihma. Igasuguseid X rihmu ärge peale pange. On ka varuosa rihmu mis lubavad läbisõitu sama palju kui tehas. Mina paigaldan firma GATES rihmu (NB ise neid ei müü) ja ei ole veel probleeme olnud. Väljanägemise järgi ma küll ei ütle rihma olukorda. Selleks läbisõit ja kui seda ei tea siis kindlasti vahetada. Rihma vahetusega tungivalt soovitav vahetada ka rihmarullid (või veepump). Kui rihmarull teeb natukenegi häält siis kindlasti vahetada. 80 000 on väga pikk aeg.
Tuttaval oli mingi vanemat sorti Opeliga kah sama olukord. Mootori seismajäämise hääl olla meenutanud konnast ülesõitmist - selline krooks. Selgus siis, et kõik nookurid olid pooleks (lisaks rihmale), aga muud hullu ei miskit. Jäi mulje, et nookurid olidki mõeldud selliseks nõrgaks lüliks, mis siis end ülejäänud mootori nimel ohverdavad.
Opelil ongi nii. Minu praktikast jääb 1,3 opeli mootor terveks aga 1,6-sel lähevad nookurid (4 tükki) pooleks. Nendel seal keskel selline peenike koht. Ilmselt teiste asjade päästmiseks.

Sellest kui rihm katki saab starterit andes kohe aru. Mootor liigub väga kiiresti. Ja mitte kompressiooni kadumise pärast vaid sellepärast et nukkvõlli on väga raske ringi ajada.
Siin keegi audist miskit rääkis. Tuttava naise 97 aasta Audi 1.8 rihma purunemisel läksid küll klapid kogu täiega Sad
Juulis ostsime omale 110, kasutatuna. Kuna igasuguseid väljaminekuid oli peale ostu nii palju(kukkus kiirest lagunema-summuti, starter jm) siis jäi hammasrihm kohe vahetamata. 70 tuhande peal andis rihm otsad ja läks vist 8 klappi. Koos klappide, rihma, pingutite jm vidinatega ning tööga läks mingi 2500 eeq.Sad

PS...täna läks Ladal sidurSad
Lehti: 1 2