automoto.ee foorumid

Täisversioon: Metsis Eesti metsades
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Pakub siis huvi, kas keegi teab kuidas Metsised vastu peavad? On kellelgi selline masin endale muretsetud? Kodulehel on näha, et on palju uusi masinaid juurde tulnud. Aga huvi siis pakub just vastupidavus, hind ja hoolduse kättesaadavus?

www.metsis.com
Ei ole siis kellelgi selle masinaga kokkupuudet.
Rooli ja kangide taha nii pikaks ajaks ajaks, et mingisugunegi arvamus välja kujuneks, pole saanud.
Aga ilma selletagi võin mõningaid targutusi nii kuulujuttude, kui oma mõistuse põhjal kirja panna.
Vedaja on kindlasti väga heas kirjas. Juba aastaid toodetud, korralikult metsas vatti saanud, täiustatud, lõhutud, jälle muudetud-täiustatud jne... Valmistaja ja ostja vahel eksisteerib hea sideliin. Kui midagi ikka ei meeldi, katsutakse üheskoos paremad lahendused leida.
Ühesõnaga - masin toimib, koostöö toimib. Super!
Koostatud üldtuntud kõigile mujalgi toodetud metsamasinatele minevatest pulkadest, firmade logod kodukalgi kenasti välja toodud.
SauerDanfoss, NAF, SisuDiesel, ParkerHydraulics, Cranab - kõik head märgid.

Harvester teeb ettevaatlikuks, kuid loodan, et sellegagi saavutatakse sama hea tase nagu vedajaga juba saadud on. Miks ettevaatlikuks? Liiga noor, toores veel kindlasti, täiustamata.
Isiklikult ei meeldi harveri juures "Kesla" kodinad - tõstuk ja tööpea. Selles osas ma ümber ei mõtle ja järeleandmisi ei tee. On paremaid (nii konstruktsioonilt kui kvaliteedilt) saada, aga eks oma sõna ütleb sekka ka teiste tootjate poolt kehtestatud hind. See selleks...

Hoolduse kättesaadavaus?
Selle kohta on mul kah oma arvamus...
...ja see kõlab:
masinamees peab ise kõike teadma, -saama ja -oskama.
Vastasel juhul pole ta minu silmis mingine masinamees, vaid lipsuga lendur, kelle asi on vaid kange näppida ja kui midagi juhtub, siis koju putket teha, kuniks keegi tuleb, masina taas joonele seab, et lenduril hää jätkata oleks.

"Metsis" on kindlasti seda tüüpi masin, millest iga kogenud, mõistusega operaator peaks küll üle olema nii et mingi erilise hoolduse tegemiseks ei oleks tarvis kutsuda kuskilt hüper-super-a-tiimi, kes sinu eest kõik välja mõtleks ja musta töö ära teeks.
Tähendab lihtne, ilma raketiteadlase kraadi omamamata mõistusepärane masin.

Vastupidavus sõltub detailidest-sõlmedest.
Raam on kodumaine - hea tootjale näkku karata, kui kuskilt praoke välja lööb või mõni keevisõmblus järgi annab ehk siis hetk, mil vajalik teha koostööd nagu eespool just kirjutasin.
Tõstuk ja muud "loomad" - siin saab vaid kiruda nende tootjat või sundida "Metsise" tegijat paremate markide-märkide otsingule, mis võivad aga masina hinda väga suuresti kergitada. Nokk kinni, saba lahti, nagu kõigi teiste metsakonedagagi. Pole olemas täiuslikkust.


Ma ei tahaks teistele halba varju heita, aga sageli on nii, et soomlane pöörab väga vähe tähelepanu töömeestelt tulevale tagasisidele ja ega ei kiputa konstruktsioone-värke nii lihtsalt muutma ning seetõttu areng mõnevõrra pidurdub. Just eestlaste avaldusi ei taheta eriti arvesse võtta, sest sommi jaoks oleme ikkagi puupeaga sovjeedi rass, kes ainult lõhub ja samas, miks peakski, sest kui valmistada täiuslik kone, millest isegi eestlane jagu ei saa Big Grin, kes siis varuosi ostma hakkaks???
Tundub, et "Metsise" autor(id) iga päev niimoodi ei mõtle Smile.

Piilu ka siia, hea teema algataja:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...971&page=4
(12-01-2010, 16:44 PM)Janka Kirjutas: [ -> ]Rooli ja kangide taha nii pikaks ajaks ajaks, et mingisugunegi arvamus välja kujuneks, pole saanud.
Aga ilma selletagi võin mõningaid targutusi nii kuulujuttude, kui oma mõistuse põhjal kirja panna.
Vedaja on kindlasti väga heas kirjas. Juba aastaid toodetud, korralikult metsas vatti saanud, täiustatud, lõhutud, jälle muudetud-täiustatud jne... Valmistaja ja ostja vahel eksisteerib hea sideliin. Kui midagi ikka ei meeldi, katsutakse üheskoos paremad lahendused leida.
Ühesõnaga - masin toimib, koostöö toimib. Super!
Koostatud üldtuntud kõigile mujalgi toodetud metsamasinatele minevatest pulkadest, firmade logod kodukalgi kenasti välja toodud.
SauerDanfoss, NAF, SisuDiesel, ParkerHydraulics, Cranab - kõik head märgid.

Harvester teeb ettevaatlikuks, kuid loodan, et sellegagi saavutatakse sama hea tase nagu vedajaga juba saadud on. Miks ettevaatlikuks? Liiga noor, toores veel kindlasti, täiustamata.
Isiklikult ei meeldi harveri juures "Kesla" kodinad - tõstuk ja tööpea. Selles osas ma ümber ei mõtle ja järeleandmisi ei tee. On paremaid (nii konstruktsioonilt kui kvaliteedilt) saada, aga eks oma sõna ütleb sekka ka teiste tootjate poolt kehtestatud hind. See selleks...

Hoolduse kättesaadavaus?
Selle kohta on mul kah oma arvamus...
...ja see kõlab:
masinamees peab ise kõike teadma, -saama ja -oskama.
Vastasel juhul pole ta minu silmis mingine masinamees, vaid lipsuga lendur, kelle asi on vaid kange näppida ja kui midagi juhtub, siis koju putket teha, kuniks keegi tuleb, masina taas joonele seab, et lenduril hää jätkata oleks.

"Metsis" on kindlasti seda tüüpi masin, millest iga kogenud, mõistusega operaator peaks küll üle olema nii et mingi erilise hoolduse tegemiseks ei oleks tarvis kutsuda kuskilt hüper-super-a-tiimi, kes sinu eest kõik välja mõtleks ja musta töö ära teeks.
Tähendab lihtne, ilma raketiteadlase kraadi omamamata mõistusepärane masin.

Vastupidavus sõltub detailidest-sõlmedest.
Raam on kodumaine - hea tootjale näkku karata, kui kuskilt praoke välja lööb või mõni keevisõmblus järgi annab ehk siis hetk, mil vajalik teha koostööd nagu eespool just kirjutasin.
Tõstuk ja muud "loomad" - siin saab vaid kiruda nende tootjat või sundida "Metsise" tegijat paremate markide-märkide otsingule, mis võivad aga masina hinda väga suuresti kergitada. Nokk kinni, saba lahti, nagu kõigi teiste metsakonedagagi. Pole olemas täiuslikkust.


Ma ei tahaks teistele halba varju heita, aga sageli on nii, et soomlane pöörab väga vähe tähelepanu töömeestelt tulevale tagasisidele ja ega ei kiputa konstruktsioone-värke nii lihtsalt muutma ning seetõttu areng mõnevõrra pidurdub. Just eestlaste avaldusi ei taheta eriti arvesse võtta, sest sommi jaoks oleme ikkagi puupeaga sovjeedi rass, kes ainult lõhub ja samas, miks peakski, sest kui valmistada täiuslik kone, millest isegi eestlane jagu ei saa Big Grin, kes siis varuosi ostma hakkaks???
Tundub, et "Metsise" autor(id) iga päev niimoodi ei mõtle Smile.

Piilu ka siia, hea teema algataja:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...971&page=4

Niisiis...
Tasub soetada endale selline masinakene...
Iga metsamasinat tasub soetada, kui tööjärg ees, rahakott puuga seljas, korralikult tasustatud kõrge kvalifikatsiooniga juhid varnast võtta, abivahendid jne... olemas on.
Või oled ise see kvalifitseeritud spetsialist...
Võiks ju isegi seda bisnessi teha, et teeks firma, võtaks mingi komplekti liisi ja alustaks härra elu, aga mõistus ütleb millegipärast "ei". No ju siis pole minus seda soont ja eks pea paarkümmend aastat metsakogemust on kah miskitpidi harinud, mõjunud. Nähtud nii üht kui teist.

Ma ei tea, mis hinnaga neid Metsiseid müüakse ja kindlasti sõltub hind ka varustusest. Näiteks kui vedaja puhul ei meeldi Cranabi tõstuk ja klient tahaks hoopis Loglifti, siis võib ka hind lõpuks siia-tänna loksuda.

.....

Aga nagu öeldakse: "Teooria on pime praktika".
Ja....
kindlasti
....paljalt foorumist kellegi arvamust lugedes ei saa midagi otsustada Wink.
Nii et vuta-vuta ikka kõik metsiseaomanikud ja operaatorid üle kuulata ning siis oled juba tibake targem.
Sest meil on selliseid spetsialiste küll ja küll, kes töötanud Ponsse, John Deer'i ja Valmetiga, võib-olla krudib mõni selline ka Metsise rooli ja siis kuuled otseseid muljeid.

Mina olen mina, mina pole jumal ning on minulgi omad kiiksud ja veidrused Big Grin. See, et ma n.ö. "oma dobroo" olen andnud, ei tähenda veel midagi.
(13-01-2010, 00:17 AM)Janka Kirjutas: [ -> ]Iga metsamasinat tasub soetada, kui tööjärg ees, rahakott puuga seljas, korralikult tasustatud kõrge kvalifikatsiooniga juhid varnast võtta, abivahendid jne... olemas on.
Või oled ise see kvalifitseeritud spetsialist...
Võiks ju isegi seda bisnessi teha, et teeks firma, võtaks mingi komplekti liisi ja alustaks härra elu, aga mõistus ütleb millegipärast "ei". No ju siis pole minus seda soont ja eks pea paarkümmend aastat metsakogemust on kah miskitpidi harinud, mõjunud. Nähtud nii üht kui teist.

Ma ei tea, mis hinnaga neid Metsiseid müüakse ja kindlasti sõltub hind ka varustusest. Näiteks kui vedaja puhul ei meeldi Cranabi tõstuk ja klient tahaks hoopis Loglifti, siis võib ka hind lõpuks siia-tänna loksuda.

.....

Aga nagu öeldakse: "Teooria on pime praktika".
Ja....
kindlasti
....paljalt foorumist kellegi arvamust lugedes ei saa midagi otsustada Wink.
Nii et vuta-vuta ikka kõik metsiseaomanikud ja operaatorid üle kuulata ning siis oled juba tibake targem.
Sest meil on selliseid spetsialiste küll ja küll, kes töötanud Ponsse, John Deer'i ja Valmetiga, võib-olla krudib mõni selline ka Metsise rooli ja siis kuuled otseseid muljeid.

Mina olen mina, mina pole jumal ning on minulgi omad kiiksud ja veidrused Big Grin. See, et ma n.ö. "oma dobroo" olen andnud, ei tähenda veel midagi.

Võib öelda küll, et olen ise spetsialist. Teema algatasingi selle mõttega, et ehk on siin foorumis mõni inimene kellel on otsene kokkupuude antud masinaga. Lähengi vaatama üht masinat töös. Tehnikaparki on vaja kunagi uuendada ja hakkan juba varakult asja uurima.
Nii,tundub et Janka tehnilise poole pealt suht kursis ja teab mis karul kõhus on.Küsiks siis,mida arvata Keto150 lõike peast.Kas saab Motomiti elektroonikaga normaalselt tööle.Muud elektroonikat ei oska praegu otsida.Oli küll veel mingi Epec või midagi sellist.
Ette tänades Uko.
Suht raske on midagi tarka öelda, sest neid 150-id liigub mitmes variandis.
Neli või rohkemgi aastat sai tööd tehtud n.ö, "vana Keto-150-ga".
Vahepealse "ülemineku" variandiga pole töötanud ja nüüd pool aastat "roolin" tõstuki otsas pead =Keto-150 Supreme=

http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=29372

Kusjuures seda viimast, mis pildilgi, on juba jälle muudetud ning sõltub, millise variandi otsa komistad.
Üldiselt olen ma rahul, pea on pea, niblimist tahavad nad aeg-ajalt kõik saada. On olemas loomulikult paremaid, lihtsamaid, kiiremaid, töökindlamaid agregaate (LogMax, Ponsse näiteks). Sel teemal pole mõtet vaielda. Kõik sõltub, millise masina otsa riputada, mida selle peaga teha tahetakse.
Keto-150 sobib lageraidele ja harvendusele, kerge massiga alusmasinale.
Üsna kompaktne, lühike pea ja nii mahub temaga päris hästi kasvavate puude vahele e. harvendustes õiendama. Tööd teha kannatab.
Tõsi, jämedad üle 45cm langetusmõõduga puud kipuvad esimeste palkide kättesaamisel vahelt välja kukkuma, aga on nendegagi toimetulemine täiesti õpitav, eriti meie metsades, kus kuusk-mänd omab kiiresti kahanevat koonust ja peale paari palgi kättesaamist läbimõõt kahaneb 30kopikatega cm-ks. Ponsse pea haarab puu sülle ja rullid toetavad kenasti ka altpoolt, Ketol hakkab toetamine umbes 35cm diameetri pealt.
Ideaalne puu sellele peale on langetusmõõduga 30-40 cm. Tootlikus kõige suurem, vähe pusimist (ettelõige, esimesed tükeldamised).
*Plussid
1. Kindlaks plussiks on pikkuse mõõtmine lindi pealt, pikkuse täpsus.
Andur asub hüdromootori otsas, kuid on ka pealt mõõtva hammasrattaga variante, mida ei kiida ja selline asi tuleks kohe ümber ehitada - midagi keerulist selle toimingu juures pole.
2. Lühike, kompaktne - harvendustes hea vehelda nii et ei teeks kasvavatele puudele liiga.
3. Voolikud hästi pakitud, ei tolkne ja vähe võimalusi ühendusotste lõhkumiseks. Samas kergesti ligipääsetavad, kui tekib vajadus vahetamiseks.

*Miinused
1. Laisk kiirus (4m/sek, võib-olla ka pisut rohkem, aga arvestama peab ikkagi neljaga).
2. Ketiõli kulu. Ketiõli vajavad lisaks saeketile ka lindid. Kulu 8h/u.6-10 liitrit max. olenevalt metsast, saagimise kordadest.
3. Konstruktsiooniline eripära, palju liigendeid ja pukse, rohkem kui Ponssel ja LogMaxil näiteks. Tahab ikkagi vähemalt kord aastas kogu kupatuse laialiharutamist, pukside ja mõningate tappide vahetust.
4. Veolindid ja nende alusteed pole kah just odavamate killast. Seda enam, et Supreme omad on kallimad, kui vanal 150-l. On lõigatud 15 000 tm (tehase praagid juhtusid), tavaliselt kuskil 150-170 000 juures (ehk u. kaks aastat pidevat tööd) hakkavad lindid esimesi kulumise märke näitama, edasi järgneb kiire lagunemine... Big Grin
5. Rotaator on harjumatult jõuetu. Kuid kõigega harjub ja kasutades teisi töövõtteid ei pane seda tõika varsti tähelegi.
6. Ei salli jämedaid oksi, nagu haaval ja kasel, karjamaal kasvanud kuusel. Aga selle hädaga on üldiselt kõik pead kimpus, sealt ka suuremad lagunemised, tappide murdmised ja raua rebenemine.

Nüüd sai miinuseid kamaluga, plusse justkui polekski Big Grin, aga see ei tähenda, et tegemist oleks mingi täieliku pasaga.
Mulle näiteks ta sobib, tean ja tunnen seda agregaati juba aastaid ning Logmani külge ei oskaks mingit muud pead tahtagi, mis oleks massilt niisama kerge ja väikeste gabariitidega.
Vahepeal poogiti tehases küll otsa AFM-i ja Kesla omagi, aga kes nendega toimetasid (meie firmast), arvasid ikkagi, et ketoga oli parem tööd teha. Võta nüüd kinni....???

Arvutist.

Varemalt ühildatigi Keto-150 Epec'iga. Väga lihtne arvuti oli, odav pealekauba ja töökindel, ilma mingisuguste sünnivigadeta.
Viimastel aastatel, kui RMK hakkas nõudma andmeside olemasolu ja tihedat kalibreerimise läbiviimist, siis tuli üle minna Motomit'ile. Täpsemalt Motomit IT või IT+ on see, millega saab PRD faile kokku joonistada.
Motomit on laiemate võimalustega, kui Epec. Epec oli algeline, "puust" .
Suurim miinus Motomiti juures on tema ülim tundlikkus igasuguste väiksemate lühiste või juhtmete katkestuste suhtes.
Epec oli küll puisem, aga kindlam sõber, teda sellised vead ei loksutanud. Tegi tööd niikaua, kui ühendus lõplikult katkes ja siis see operatsioon lihtsalt enam ei toiminud - vedasid uue kaabli, kuhu tarvis ning asi vask Smile.
Motomitile oleks mõistlik lisaks soetada suurema ekraaniga Sunit (saab faile metsast saatma hakata ja tööaken kah suurem ning selgem), aga see on juba kallis investeering (u. 60000.-eeki). Põhimõtteliselt ajab failide saatmise operatsiooni ära ka tavalise läpakaga.

http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=29377
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=29952
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=29953
http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=29954

See MotomitPC kiri seal Suniti ülaserval ei tähenda suurt midagi - meeste omalooming Big Grin.

Ja ega vist olegi teisi odavama otsa kompuutreid nii varnast võtta, mis harveritele peale pakkida, kui masina tootja ise miskit windowsiga jooksvat ei tooda nagu Ponsse Opti näiteks.
Ma nüüd muidugi ei tea, mis Epecist saanud on. Oli ta ju Motomitist tegelikult kordades odavam riist. Jooksevad nad ajaga kaasas või mitte, aga millegi pärast "ratsastavad" odavamate harverite tootjad omi konesid parema puudumisel (minu arvamus) jätkuvalt Motomitiga. See siis selline märk, mis justkui universaalne või niimoodi... kopadki kasutavad metsavarustuses neid.

Edit:
Leidsin Epeci kodukalt nii mõndagi huvitavat.
Varemalt kasutati Keto käimaajamiseks 4W30 http://www.epec.fi/docs/184-TDU-Epec_4W30_eng.pdf , siis tuli 4W50, http://www.epec.fi/docs/184-yr4-Epec_4W50_en.pdf , millega isegi aastaid tööd sai tehtud.
Minu jaoks teada-tuntud pill ja väga hea hinnaga korralik tegija. Kahjuks puudub neil PRD-faili tegemise võimalus ja seega täna RMK-liinis töötamiseks suht mõtetud riistad. Isegi kui riigimetsaga pole end plaanis siduda, siis ikkagi on need kotakad eilse päeva materjal. Kodumajapidamisse vaja, siis veel jah, omale või sõbrale palki ja küttepuid hää valmistada, töökindlad pillid pealekauba.
Aga nüüd on ilmunud lagedale midagi tiba värskemat ehk siis 4WHerman ja see tundub, on juba tilluke samm edasi: http://www.epec.fi/185.html
USB-port ja teisem ekraan ning põhiline - tootja kinnitab PRD-faili transportimise võimalust, nii et enne Motomiti soetamist tasub tõsiselt tutvuda tolle Hermaniga ning teha alles siis ostuotsus.
Niisiis sai käidud vaatamas ühte vanemat Metsist. Ütleme nii, et olin pildiga väga rahul. Oli teine tööd teinud oma 11 ooo tundi...Ainuke asi, mis probleemi oli algselt tekitanud oli keskmise ´´põrsa´´ vastupidavus. Aga koostöös ehitajaga oldi sellest jamast ka lahti saadud. masinal oli lindiring ja tänu sellele algselt oli masin lihtsalt tahtnud pooleks murduda. Ja väga hea ongi, et neid Eestis tehakse, sest saab alati firmaga konsulteerida. Igatahes on aus pill. Mulle meeldis veel kabiini suhteliselt ruumikas olukord.
Metsistega seoses mina tean vähemalt 1 "tehast",mis asub kilingi nõmme lähedal allikukivil,täpsemalt lauri krossiraja lähedal.Seal pannakse neid masinaid kokku "põlve otsas".Kaua tehtud kaunikene.Big Grin
Tegu ühega Prentoni masinatest?