automoto.ee foorumid

Täisversioon: Projekt: JUMZ EO 2621-Turbo ( ЮМЗ ЭО-2621)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48
(14-02-2014, 17:16 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Täna külmund pinnast kaevates sai igatahes uuemale vennasele silmad ette tehtud, seda küll tänu kopal olevatele krihvidele Wink

Jajahh, kihvadeta kopaga isegi külmand killustikku kaapind.... tänamatu tegevus.

Võiksid ehk pildi lisada ka kokpiti kangisüsteemist, et noorem põlvkond WinkBig Grin aru võiks saada, kuda see kopa liigutamine Jumpsul käib.
On tal rohkemb hoobasid kui tänapäe..?
(13-02-2014, 20:50 PM)mlsluik Kirjutas: [ -> ]Siinkohal soovitaks pilgu korraks neidudelt pöörata ja jumzi küttepumpa vaadata Wink Ei näe sellist enam tihti jumzi peal.
[Pilt: 1607000_284890834997965_1915565436_n.jpg]

Mis kuradi pump, esimesed minutid ei näinud ma isegi jumzi pildil Big Grin
Kaks pumpa kui täpne ollaBig Grin
Igaks juhuks lisan ka siia teemasse et antud JUMZ EI OLE müügiks, vähemalt hetkel mitte. Ei müü seda masinat ei 5000€ ega ka 6000€ eest. Võibolla kunagi tulevikus kuid praegu mitte. Aga hea muidugi et inimestel asja vastu huvi on. Wink

Eks see teema siin on ka rohkem näidiseks mida tegelikult hea tahtmise korral vanast tehnikast teha saab, alati ei pea selleks muidugi CCCP päritolu isendid olema aga need on siinmail kõige odavamad toorikud. Ehk saab keegi siit innustust enda tehnika kordategemiseks ja tulevikus näeme rohkem masinad millel on hoolas peremees, hetkel eestis ringi vaadates on olukord üsna lootusetu. Eelmisest riigikorrast jäänud pohhui-nahhui suhtumine annab ikka kõvasti tunda, kui traktor on vana siis hooldama seda enam ei pea... ? Kas ikka on nii?

[Pilt: DSC_0041.JPG]

(14-02-2014, 21:11 PM)uko Kirjutas: [ -> ]Kaks pumpa kui täpne ollaBig Grin

Neid pumpaks isegi? Wink

Oot, aga üks pump on ju käsipump? Wink Big GrinRolleyes

Küsimus suurele ringile, mitu niplit on pildil? Big Grin
kuus niplit Wink
4 + need mis Jumzi küljes on!
Kahe peale kokku kui noid määrima hakata, kulub 2X6 niplit ära.....;-)
Kunagi üritasin ühe Scania hooldusel noid kokku lugeda... (siis masina küljes olevaid, mitte abilisi) Kuskil neljakümne juures läks lugemine sassi...
Jumz EO´l on ka ligi 40punkti mida määrida tuleks, 1/3 määrdenipleid on tavaliselt kinni roostetanud Sad .... Selline on olnud praktika seniajani... Toungue

Traktorite määrimise kannatasin veel ära, kui veokaid rohkem tekkis siis ostsin pneumaatilise pritsi millele ämbritäis määret külge läheb... Rolleyes

Üldiselt olen Jumziga väga rahul, olematute kulude juures toimetab tegelikult päris soliidselt ja kodumajapidamises teeb kõik kaevetööd ära, vahest võib isegi metsas tasulist tööd tegemas käia...

Kevadeks olen plaaninud sidurivahetuse, mitte et see väga kehv oleks kuid raskel pinnal käruga ronides ei hakka kohe vedama kiiremate käikudega, muidu pole probleemi. Eks nüüd käib mootoril jõud ikka masinast üle, alguses oli ainult must lont taga... Tööd ka teinud see sidur ning ei tea tegelikult millal eelmine ketas sisse pandi ja mismoodi...

Orginaal kettaid mõned on riiulis varuks kuid seekord mõtlesin vähe kobedamad katted peale tõmmata. Jumz enda 6 tonniga pole mitte just sulgkaalus ning sellele lisandub veel lükatava või tõmmatava "kauba" mass...


[Pilt: DSC_0068.JPG]
Kuna olen noor huviline, siis sooviks väga seda sidurivahetusprotsessi näha Rolleyes. Loodetavasti laed siia ka tööst pilte üles. Aga kui kiiresti selle sidurivahetuse ära teeb Jumzil??? Smile
pole küll kunagi teinud aga poolteist päeva ehk 12 tundi rahulikult
Enam-vähem nii see on, ca 8-10 tundi läheb EO puhul sidurivahetusele aega, sedagi siis kui poldipüssi kasutada Wink

Väga suurt vahe on see kas võtta poolraamid ka küljest või tõsta mootor poolraamide vahelt välja, viimasel juhul tuleb natuke esisilla pakku "modivitseerida", muidu mootor ei pruugi vahelt välja tulla. Õige pisut jääb orginaalis ruumi puudu. Rihmaseib jääb ette. Tegelikult veel lihtsam on esisild koos pakuga poolraamide küljest lahti võtta ja ettepoole minema lükata. Ise ei kavatse poolraame küljest ära võtta, see eeldab suuremat muterdamist kuna kopa raam on suht tihkelt poolraamide küljes. Radikas võib isegi esimese otsa külge jääda...

Soolo pillil on lihtsam poolraamid koos mootoriga ettepoole lükata ehk masin pooleks. Soolo jumzil pole sidurit näppinud, ei kulu soolo masinate sidur ju üldse, aga mtz siduri vahetan ca 5-6tunniga. Viimati see suvi oli üks isend mul garaasis, hommikul kell 7:30 sõitsin sisse ja kell 13:00 tuli treiler järgi ning sõitis juba treilale. Läks nats rohkem aega kuna sai ka hammasvöö vahetatud ja starter paigaldatud. Wink Head riistad, õppind mehed. Wink Big Grin Samas esmaspäeval vahetasin DT-75 pihustit peaaegu pool päeva, küll ei tulnud plokist välja, siis ei leidnud kohe korralikku otsa üles, siis stend otsustas kinni jääda ja nii see aeg läks... Iialgi ei tea mis probleemid võivad ette tulla, poolpidust detaili tagasi ju ikka ei paneks ja kõike ei ole võimalik ette näha, kui kodus just ladu ei ole siis juba linnast vajamineva detaili toomine võtab minupuhul ca 45min väärtuslikku aega...

Aga kõigest hoolimata on see kuradi vanaraud nii meeltmööda et ei saa kuidagi ilma selleta olla... Korduvalt proovitud, tulemus aga kõigile teada. Toungue
Kuna ilm oli järjekordselt niru siis käisin nö kaubaringil, kevadpealinnast tartupoole naastes valisin kõige maalilisema marsuudi mis kulges läbi kolga-jaani, tee-ääres silmasin ühte kena jumzi isendit ning pikemalt mõtlemata keerasin tallu sisse.
Seal seisin JUMZ millest minu isiklik jumzimaania alguse sai. See ongi see masin milles Meelis väikse poisina tundide viisi mängis, see sama masin millele iga tööpäeva lõpus vastu jooksin kui isa kodupoole sõitis... Sama masin millega on seotud palju lapsepõlveaegsed mälestused.

Antud jumz on siis 1988a isend mis uuest peast alates oli esivanema töömasin, enne seda oli kasutusel vanem mudel. Kongreetse masinaga puutusime kokku suht pikalt, mingi 2005a paiku jäi Sangla briketivabrikusse ja sealt edasi erakasutusse. Umbes asukoht oli teada. Kõik toimus nii kiiresti et tookord ei saanud ise käppa peale. Täna oli rohkem aega ning möödasõites ei suutnud kiusatusele vastu panna ning masin üle vaadata. Njaa, täpselt selline nagu viimati seda masinat nägin, aeg oli küll oma töö teinud ning läige kadunud. Wink Tagaklaas on pleksist kuna metsaveoga jooksis tross lahti ja korralik palk libises mäest alla sõites kabiini sisse, keevitatud on masinat isuga sest ega elu pole sellel lihtne olnud, peale riigitöö on tehtud veel rohkem haltuurasid ja mitmeid maju üles ehitatud, iga mõlk ja kriim on seotud mõne mälestusega... Rolleyes

Vahepeal suurt muutund pole, starter on vaid paigaldatud. Hea oli kuulda et masin on kasutuses ja teeliikluseks kõlbulik. Mida veel oskaks tahta. Wink

[Pilt: CAM00775.jpg]

[Pilt: CAM00778.jpg]

[Pilt: CAM00773.jpg]
Olen ma ka lubanud kodanik Mlsluigele külla minna aga täna haaras ta mul kraest kinni ja tassis ise Jumzi juurde.Big Grin
Ise sõitsid mul järel Wink Big Grin

Aga igatahes tänud kaasfoorumlasele MAZ kes täna suureks abiks oli!
Üldiselt on mul kodanik Meelisele üks hea väljakutse esitada just tema Jumz kopale aga sellest tuleb kevade poole pildis ja sõnas juttu. Siis saab näha kui vintskest materjalist Jumz tehtud on.Wink
Oh kui hästi trehvas, et kohe starteriga masin Cool Siinkohal tahaksingi küsida, et kas starter end õigustab ja mis külmakraadiga alates starterit pooma hakkab või no enam käima ei taha minna ? Smile
Mul sõbra tuttaval on originaalist juba starteriga ja miinuskraadidega pidi olema jama. Lihtsalt ei jõua. Ise pole oma silmaga hinnanud.
(18-02-2014, 21:21 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]Mul sõbra tuttaval on originaalist juba starteriga ja miinuskraadidega pidi olema jama. Lihtsalt ei jõua. Ise pole oma silmaga hinnanud.

21. sajandil võiks paigaldada plokisoojenduse Cool
(18-02-2014, 21:21 PM)hannest Kirjutas: [ -> ]Mul sõbra tuttaval on originaalist juba starteriga ja miinuskraadidega pidi olema jama. Lihtsalt ei jõua. Ise pole oma silmaga hinnanud.

Neljaliitrine mootor küsib 3+ kW starterit reduktoriga või 5+kW ilma. Alla selle on probleemid kindlustatud.

Säärane starter küsib sõltuvalt mootori tihkusest 400-900 A voolu kogu käivituse ajal. Seega , akut peab ka olema. Ning juhtmed, mis selle voolu läbi lasevad.

Aga massilüliti on kuni 250 A...Toungue Mul on hea võrdlus: enne 4 kW starteri paigaldamist oma hübriidrussile oli massilüliti peale iga käivitamist kuum. Nüüd läheb küll soojaks pikema kerimise peale, kuid kuumaks pole veel saanud.
Aga on T-40-le üldse saada ka sellist üle 3 kw starterit?
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48