automoto.ee foorumid

Täisversioon: Tilgake tõrva meepotis ehk väheke mõtlemist maarjamaa töökultuuri kohta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Mõne aja eest otsisin abi oma Firebirdi müstilise ning lahenduseta klapitiksu kohta, peale kaante üksipulgi läbi lahkamist leidsin, et peaks natuke ka leidudest kaaskannatajaid teavitama.

Meeldetuletuseks siis kõigepealt paar sõna teemast endast - peale mootori remonti tekkis suhteliselt kohe klapitiks, algul kahtlustasin läbi pestud ja puhastatud, aga vahetamata jäänud tõukureid. Tõukurite vahetus ei aidanud. Sel kevadel otsustasin kaaned maha võtta ning tegeleda probleemi olemusega.

Kaani maha võttes leidsin mootorist kolm kõverat tõukurvarrast, mis ilmselt siis tiksu ühe põhjusena võiks ka kõne alla tulla. Küll aga kohe ei suutnud läbi hammustada põhjust, miks vardad kõveraks olid läinud. Otsustasin kaaned demonteerida ning profülaktika mõttes ära vahetada sisse pressitud nookuripoldid keermestatute vastu (kuna klapitõus tänu nukavahetusele sai natuke kõrgem ning sisse läksid ka jäigemad klapivedrud, siis oli kahtlus, et need võivad end ajapikku lahti manööverdada). Ja siis hakkasid tulema üllatused:

1. Kaks aastat tagasi lõigatud klapipesad polnud ilmselt algusest peale väga tihedad olnud, väljalaskeklappide pinnal oli ka kohati ebaühtlasi põlemisjälgi.
2. Juhtpuksid, mis tööde teostaja väitel polevat vahetamist vajanud olid paraja lõtkuga, eriti väljalaskeklappidel ning mõned puksid olid ikka päris lobedad.

Tööde teostamiseks viisin kahe aasta eest kaaned Tartus Vasara tn endise Estre hoovi peal asuvasse töökotta, mida peavad kodanikud Sugassepad. Eelnevalt olin kuulnud linna pealt arvamusi, et seni on tööd teostatud rahuldavalt ning hind ja saadav tulemus on paigas. Töö võeti järjekorda, lubati nädalaga lihvida kaane tööpind ning lõigata üle klapipesad ning paigaldada uued klapid (vanad olid põlenud ning kuna ka säär oli üsnagi kulunud, siis ostsin komplekti uusi). Kaasa sai antud lisaks pakendis tutikatele klappidele komplekt pronksist juhtpukse, lubati vaadata, et kui vaja, siis vahetatakse ka need. Klapilõtku ise olin enne kontrollinud vanade klappidega ning oli üsna lobe, uusi ei hakanud pakendist välja võtmagi, igaks juhuks tellisin vahetuspuksid ära, et kui vaja vahetab.

Ja siis hakkas saaga pihta. Kõigepealt nädalast sai praktiliselt kuu (mõni päev üle kolme nädala vist, kui mälu ei peta). Küll tuli kiire töö vahele, küll oli krossisõit ja oli kiiresti vaja miski tsiklimootor ära teha. Ootasin kannatlikult ning ei kobisenud väga venitamise peale. Sain tagasi siis remonditud kaaned ja kotitäie juhtpukse. Üllatunud näo peale tuli vastus, et "Polnud vaja vahetada, lõtk oli uute klappidega OK ja üldse USA mootorite kaantel ei saagi ju juhtpukse vahetada, kuna need on kaanega ühes tükis." No vaidlema ma kohe ka ei hakanud, kui meister ütleb, et oli OK, no siis ma ka usaldan teda. Ja ega see vana juhtpuksi välja puurimine ning uue sisse pressimine on ka päris paras tükk tööd. Raha küsiti ka suhteliselt inimlikult, kahe kaane eest vist natuke üle 200 euro.

Mootorit ma päris hästi peale koostamist käima ei saanud. Vaakumkella järgi oli näit natuke pulsseeriv, mootor lonkas ja jättis kergelt vahele. Eeldasin, et vead mootori töös on tingitud rikkavõitu segust - aju polnud veel ümber krutitud teise nukkvõlli ja natuke parandatud hingamise jaoks. Küünlad maha keerates juskui ka tõestasid seda teooriat. Ajapikku läks mootori töö veel nirumaks, see tekitas juba kahtlusi. Lisaks küsimus selle klapitiksu koha pealt.

Enda mõistus ütleb, et vaevu 2000 km sõitnud mootori puhul ei saa korras juhtpuks nii palju kuluda, ilma, et see ka klapisäärele tugevaid jälgi näiteks kuivalt töötamisest jätaks, seega oli jutt korras juhtpuksidest müüt ning meister lihtsalt ei tahtnud tunnistada, et ta ei viitsi/suuda pukse vahetada. Kõverad tõukurvardad paistsid olevat ka seotud 3 enim kulunud puksiga klappidega ning ise logistades tundus, et sellise lõtkuga puks võiks hakata küll juba klapi sirget käiku takistama. Ka Astromoto meister, kuhu nüüd kaaned tegemisse said viidud, kinnitas teooriat. Kohe leidsid nad, et korralikult kulunud on 5 puksi ning teised on veel nii nibin-nabin tehase lubatu piires. Peale mõningast motiveerimist olid nad nõus kõik puksid kenasti ära vahetama. Lisaks kinnitati teooriat, et klapipesad on kehvasti lõigatud. Kogu töö läheb maksma umbes kaks korda rohkem, kui kahe aasta eest maksin, loodetavasti on ka tulemus seekord parem.

Ei pretendeeri selle jutuga üldsegi absoluutsele tõele, ei taha kedagi otseselt halvustada ning saan nentida ka, et tagantjärele on kõik targad. Paika peab ka lause, et usalda, aga kontrolli. Küll aga jagan infot, et kaasfoorumlased saaks vältida samu ämbreid. Tundub, et enne kui mingi probleemiga kusagile töökotta pöörduda, peab meie maal asja endale ikka üksipulgi selgeks tegema, ise kõik üle mõõtma, meistrile väga põhjalikult ning argumenteeritult selgitama, miks ja kuidas on vaja mingi töö sooritada ning siis ehk on lõpuks lootus, et tuleb ka korralik tulemus. Ja hiljem tuleb kasvõi oma südamerahu huvides üle veenduda, et asjad tõesti ikka nii said tehtud, nagu vaja oli.

Kavatsen oma probleemist teavitada ka töö teostajat, aga lootus, et ma sealt mingi lahenduse saan on kaduvväike - töö on tehtud ikkagi kaks aastat tagasi, vahepeal on mootor sõitnud jne. Eks sa siis tõesta, kelle bläkk on. Kuna tööga oli ka kiire läksid kaaned kohe peale avastusi teise töökotta tegemisele, seekord siis koos põhjaliku infoga, mis, miks ja kuidas vaja teha on. Natuke nõme on küll kliendina targutada, aga mis teha Smile
Hea autoremonditöökoda on eestis pigem tilk mett tõrvapotis...


Kunagi, kui ise veel autom.kaste remontida ei oskand/tahtnud, siis otsisin meistrimeest, kes asja ära teeks. Astusin mitmeid kordi ämprisse, mis teatavasti pidavat eestlase lemmikjalanõu olema. Lõpuks soovitati tallinnast Imre nimelist meest, müts maha, kõik kastid on parimas korras ja kuhjaga hüva nõu ka kaasa saadud...

Imre tel- 5045555

Tegeles peamiselt vist USA masinatega...
Imre tööde kohta pole tõesti midagi halba kuulnud ja kui ikka võimalused/teadmised asjast üle ei käi, siis saadetakse ka klient ukselt tagasi. Vot seda viimast meil naljalt ikka teha ei taheta, võetakse ikka kõik tööd vastu suhtumisega "vaatame, mis teha annab".

Imre minu teada tegeleb vanemate täishüdrauliste kastide tegemisega ainult, uuemate puhul peaks lätlased olema suhteliselt adekvaatsed avitama.
Eks see vist nii olegi, et mille eest maksad, siis seda ka saad.
Kui antud juhust võrrelda st. 200 vs. 400 euri, siis nagu olekski tehtud just vastava summa eest tööd (pool tegemata).

Samas oleks meister pidanud ikka mainima, et sellise summa eest saab asi nii ja nii. Ning väite, et klapijuhtpuksid on korras kuid tegelikult polnud, saaks kelmuse/petturluse alla kvalifitseerida, sest antud veast nt. kui klapp risti/kinni juhtpuksi jääb võib tekkida ikka päris suur varaline kahju (keps, kolb, plokikaan jne). Samas kui puudub remondimehe allkirjaga tõend, kus tema kinnitab, et juhtpuksid on korras siis ei saa vist juriiidilisi kanaleid läbi midagi teha.

Samas selliste kapitaalsemate mootori ja kereremondi töödega alati see probleem ka, et klient üritab võimalikult madalat hinda tingida ning kui miskit ikka väga vaja ei ole vahetada siis võib nii jääda (keretöödega tuleb eriti tihti ette). Võibolla seepärast osad remondimehed vaatavadki, et kui klient normaalset tasu töö eest kuidagi maksta ei taha ja tingib siis puudubki meistril soov asja "põhjalikult" teha, vaid jääbki selline "käib kah" nagu rahasumma selle eest.

Hiljaaegu siin foorumis oli ju hea näide Ü.L ja T.L vahelisest sõjast ühe Transporter T3 üle, mille üks põhjusi oligi ju minimaalse hinnaga pooltoote tegemine, mis ei saa juba loogiliselt mõeldes hästi lõppeda.

Tuleb käia tuttavate meistrite juures, kelle töö on aastaid teada v. nende puudumisel usaldusväärse isiku soovitusel meistrite juures. See, et linnapeal kuuldi, et see mees seal vist teeb nagu eriti ei toida.

Ise sai ka kunagi sama viga tehtud, et enda Passatile lasti mingi ohmoon pumppihustit vahetama töökojas kus tavaliselt remontimas ei käinud (diagnostikat jms. varem tehtud samas kohas). Olin ise kõrval ka kui tüüp selle pihusti mida vahetas pani peale hetkel kui nookur seda pihustit alla surus ning seetõttu ei läinud see ilusti nookuri pessa, vaid jäi ca. 1 cm madalamale ning käivitamise hetkel käis ilge pauk ja raksakas ning 150 euri eest ostetud pihusti oli ribadeks. Hea, et haamrit käepärast polnud sel hetkel, samas oleks tulevastele klientidele heateo teinud haamri mittesihipärase kasutamisega. Aga seallt ka õppetund, et edaspidi pigem järjekord ära oodata, kuid ikka enda jaoks teada tööga mehaaniku juurde tuleb minna.

EDIT: Tuli kohe meelde ikka küsimus, mida aeg-ajalt küsitakse midagi remontides, et "Kas teed endale või müügiks?". Ning samamoodi mõnes automüügi kuulutuses lause, et "Endale tehtud masin!".
Heh...

Peab nõustuma eelpool kõnelejatega, et eestis on vähe pädevaid ja töökaid inimesi.

Enamus "nukatagused" remondi töökojad on susserdajad, aga raha osatakse küsida mõnusalt enda töö eest.

Anna pärast Astromotorsi kaane tööd teada ka siis kuidas tehti - olen ise teinud mitu kaant üle mis on astromotorsis käinud. (ei tee reklaami)

Kõige parem töö kontroll on üldse kasutada leak-down testi. Lähed poodi, ostad paar purki brake cleanerit ja lased sisselaske ja väljalaske kanali ükshaaval brake cleanerit täis - ja jälgid klapi ümbrust põlemiskambris - kui niriseb/imbub läbi on sitasti tehtud.

Kõige parem on seda testi teha otse meistri ees - ja jälgi tema nägu....

Teine asi on plokikaane pinna lihvimine - astromotors tavaliselt laseb sellise ettenihkega, et plokikaane pind on pärast liivapaberi taoline.

Plokikaane pind peab olema "peegel" sile!
No Astromoto kohta olen ka anekdootlikke lugusid kuulnud, aga üldjuhul pidi olema nii, et kui neil idioodi järjekindlusega kukil istuda ja ära seletada, et tegu pole päris suvalise VW Golfi või Toyota Corolla mootoriga, siis tuleb ka tööd. Täna hommikul sai ka pool tunnikest seletatud, miks ma tahan, et juhtpuksid oleks ikkagi komplektis vahetatud ning milleks on vaja, et uus juhtpuks ka grammike madalam oleks, lisaks mainisin ära, et klappide tööpindade puhul ma eeldan, et kõik tööpinnad on ühtlase laiusega (see olevat mu klubikaaslase bigblocki kaante puhul olnud suhteliselt raskelt ületatav probleem, peale kobisemist olid pesad üle lõigatud ja probleem lahendatud) ning seekord kavatsen kaaned ise komplekteerida ja kõik üle kontrollida.

Väntvõlli lihvimisega said nad seal igatahes suurepäraselt hakkama (tegid ära ka sellised liigutused, mida ma unustasin mainida, saalelõtkud olid täpselt paigas), kaani pole enne teha küll lasnud, aga selle raha eest ootaks ka viisakat tulemust.

Ahjaa, hinna koha pealt - ma annan väga hästi aru, et odavalt head tööd ei saa, ja ega ma ei otsinudki odavat tööd, kaaned said sinna töökotta viidud sõbra soovitusel, kes oli oma ka oma kaaned lasnud seal teha ning kuna see oli ainus koht, kus oli teda võetud jutule ka natuke liiale läinud portimise tõttu sisselaskekanali seina tekkinud augu kinni keevitamise ning uuesti freesimisega, siis tundus, et tööd teha mõistetakse.
natuke OT, aga mina varuosamüüjana võin õelda, et swag on pakendaja ja seal karbis võib olla mida iganes(ma enda autole olen valinud swagi karbist INA rulli, aga kuna sinu pildil on optimali rull, siis ei tea kus see pärit on aga selle firma kvaliteet on väga madal ja hrihma asjade juures ma küll ei julgeks seda kasutada), optipeldiku rihmad ei kõlba kuhugi niikunii (ma pole julgend hrihmasid müüa, aga võibolla ka pakendaja) ehk conti peaks olema suht kvaliteetne asi, mõned marigid isegi originaalis kasutavad seda
(17-05-2013, 21:28 PM)meli666 Kirjutas: [ -> ]Samas see Swagi sinine pingutusrulli karp on küll nagu silme ees.Optimal omal aga karp hoopiski punakat tooni.

Minuarust on just vastupidi - Optimal sini-valge ja swag puna-valge.
E: http://www.optimal-germany.com/en/belt-tensioner-kits
ei ole swag on sinivalge optimal sinipunavalge (punane ilmselt hoitatuseks Big Grin)
Mina nagu hr.Supp,tegelen ka osade müügiga ja paigaldusega,ma ei pakugi kliendile peale conti komplekti midagi muud eriti,kuna pean ka tööle garantii andma. Gates-i olen ka mõnele autole pannud,aga ainult sellistele millel Klapp pähe ei jookse.
Ma ei saa pildist aru kas pingutiga või ilma aga b4 Audi 80nele sai panna b3 e pingutita rulli. Vist tuli vanema variandi tikkpolt ka panna. Samas see rulliga kaasas, vähemalt osadel. See pingutus mehhanism tundus kuidagi kahtlane ja sama raha eest SKF on arvatavasti parem kui Optimali aretis. Teoreetiliselt peaks isepingutuv parem olema aga töötab too vanakool ka.
(18-05-2013, 18:59 PM)hundu615 Kirjutas: [ -> ]Mina nagu hr.Supp,tegelen ka osade müügiga ja paigaldusega,ma ei pakugi kliendile peale conti komplekti midagi muud eriti,kuna pean ka tööle garantii andma. Gates-i olen ka mõnele autole pannud,aga ainult sellistele millel Klapp pähe ei jookse.
lolljutt suhu tagasi, gates on samuti oe asjade valmistaja, nagu rullidel on nii ina kui skf

(18-05-2013, 20:23 PM)Tegelane5 Kirjutas: [ -> ]Ma ei saa pildist aru kas pingutiga või ilma aga b4 Audi 80nele sai panna b3 e pingutita rulli. Vist tuli vanema variandi tikkpolt ka panna. Samas see rulliga kaasas, vähemalt osadel. See pingutus mehhanism tundus kuidagi kahtlane ja sama raha eest SKF on arvatavasti parem kui Optimali aretis. Teoreetiliselt peaks isepingutuv parem olema aga töötab too vanakool ka.

väga segane jutt ,pane see mis ettenähtud on, või tahad hrihma pigutussüsteemi ise aretama hakata
samas on paljud tootjad oma hrihma süsteemidele teinud tootmise käigus prendusi, esimesena meenub chr voyager 01-up 2,4 besiin, selle tuleb esimese rihma vahetuse jaoks osta nn parendus kmpl ca 150.- eest, enne kui b-osadega vahetada saab, sest rüüsleri algne varjant autos osutus vajakajäävaks, samas mu fiatil on ka kahte varjanti pigutist ehk ka tootja ratsis vahepeal konstruksiooni aga nad on omavahel asendatavad ( esimest kord hrihma vahetades vaatsin et sai vale pinguti, aga tegelikult nii polnud)
Seltsimehed, jutt on töökultuurist, mitte varuosade kvaliteedist. Teemasse küsiksin: kas keegi teab töökoda, kus õõtsapukside vahetusel auto rattad vastu maad lastakse?
Tuleb leppida sellega, et meite töökultuur ongi selline... natuke..?
Oma elu elan juba aastaid nii, et pikalt ära, siis nädal, paar, kuu kodus ja selle ajaga oleks vaja palju asju teha.
Aga, tehtud saavad enamus asju vaid siis, kui ise kõrval seisad ja jalaga p---e taod et asjad liiguks, on see siis labane liivakoorem õuele, või pesumasina remont. Ja ka siis seisad fakti ees, et liivakoorem tuleb peale kive ja väljasõites osutuvad väravapostid vms liigseteks.

Heaste sobib siia viimane kogemus, sellest kuidas sõiduauto eelsoojendit oli remontida vaja. Helistasin oktoobris spetsile, kes teada tuntud meister sel alal, aga kahjuks olla järjekord kuu. Vahepeal käisin veel mõnes peenemas kohas, kus "tasuta kohvi" pakuti, aga remondi eelarve ca 400€ ja väide "varuosade telimisel ettemaks ja tarne võib-olla kuu jooksul" , just ei meelitanud.
Õnnetuseks muutusid tööplaanid ja jäi auto lubatud ajal viimata. Hiljem mõeldes oli see viga. Novembris lubati juba järjekorda jaanuari alguseks, see kahjuks jälle ei sobinud ja lõpuks jäi siis lepe veebruari alguseks. Ok, veebruar külm kuu, ehk läheb asja ette. Veebruaris viisin auto, aga kuna meistril kiire, siis monteeris maha ja jättis ootele.
Selle aja jooksul helistasin regulaarselt korra nädalas, kuulates erinevaid jutte: ei pääse ajule ligi; uurin; tellisin ära; olin koolitusel; jms.
Möödusid märtsi külmad ööd, saabus aprill, aga seis ikka sama, selle erinevusega, et telefon enam ei vastanud. mai alul tekkisid rõõmsamad noodid: sain kätte, teeme korda jne. Ja sel nädalal! saabus kauaoodatud rõõmus sõnum: Korras, tulge järele.
Aga... ise ammu kaugel ära. Leidsin siis inimese kes käis, viis, tõi, maksis ja olekski nagu korras? (ps. on aus mainida, et arve moodustas vaid veerandi eelöeldud esinduse omast)
Ainult, et...? Milleks krt jaanipäeval soojendust peaks vaja olema? Nüüd palvetan ja loodan, et järgmiste külmade saabumisel oleks asi veel töökorras.

Peale selle on üks mööbel tellimises (5kuud), ehitus ootab, Arvuti vajaks garantiiremonti viimist,teine auto vajab remonti ja selle kõrvalt peaks veel tööl ka käima?
(18-05-2013, 21:04 PM)hulgus Kirjutas: [ -> ]Arvuti vajaks garantiiremonti viimist,

Elektroonikaga jamad jah.Ostsin mullu sügisel uue garmin gps seadme Hake kaubandusest.Rõõm oli üürike,mõned päevad ja ei suutnud enam sateliite seadistada,viisin poodi tagasi,kaupluse juhataja mängis poes seadmega pool päeva ja keeldus garantiise viimast.Ostja ei oska kasutada oli kommentaar ja seade täiesti korras nende arvates.Mõned päevad toimis ja sama pull,helistasin juhatajale ja käskis kasutama õppida,seade korras ja keelduvad remonti viimast.Viskas üle ja sõitsin ise piritale,rääkisin mure ära ja selgus,et tarkvara praak või valesti laaditud.15 minutit ootamist, mitu korda laaditi mingeid asju ja sai korda.
(18-05-2013, 20:59 PM)Marko Kirjutas: [ -> ]Seltsimehed, jutt on töökultuurist, mitte varuosade kvaliteedist. Teemasse küsiksin: kas keegi teab töökoda, kus õõtsapukside vahetusel auto rattad vastu maad lastakse?

pukside vahetusel sageli võetakse õõts ära küljest, päris paljudel autodel tähendab rippes öötsa puksi kinni keeramine selle puksi kohest surma,
ehk mis sa küsida tahtsid?
Just seda kohest surma pidasingi silmas.
Jah, ma olen isegi näinud seda, et kui ei viitsita vahetada õõtsa pukse, siis tagutakse haamriga selliseid "parajaid" naelu vahele, et ei koliseks enam....

Võiks arvatavasti uue teema teha, et kes on mis "eksperdi" kätetööd ümber pidanud tegema - päris huvitav on arvatavasti lugeda neid lugusid....
Eksperte on nähtud jah. Üks lõikas mul auto all rellakaga sumpsi toru pooleks. Kuna rellal polnud ketta kaitset siis ketta teine pool lõikas samal ajal ka paaki augu. Hea, et orbiidile ei läinud koos oma töökojaga. Sad
(19-05-2013, 00:14 AM)pontu6 Kirjutas: [ -> ]Eksperte on nähtud jah. Üks lõikas mul auto all rellakaga sumpsi toru pooleks. Kuna rellal polnud ketta kaitset siis ketta teine pool lõikas samal ajal ka paaki augu. Hea, et orbiidile ei läinud koos oma töökojaga. Sad

Big Grin Toungue Pole midagi paremat kui pühapäevahommikune huumor.... tegid kohe mu päeva heaks.... Wink Toungue
Lehti: 1 2