automoto.ee foorumid

Täisversioon: Rehvide tühjenemise anomaalia
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Eks see ole tuttav, et kas imepisikese augu, vigase ventiili või velje ja rehvi vahelt jookseb teinekord rehv mõne aja möödudes tühjaks. Hetkel aga selline naljakas lugu, et kui masinat igapäevaselt kasutada, siis tuli nii kord kuus kahele rattale õhku JUURDE lasta. Kui masin aga pikemalt seisma jääb, laseb üks rehv nädala ja teine pooleteise jooksul velje kenasti maapeale.
Kuram, ei seisa see masin mingi kallaku peal ja ventiilid ka peavad. Kuida k*rat sõites see õhk siis välja ei lähe? Aasta tagasi, kui pikalt seisis oli sama probleem, vahepeal sai kolmveerand aastat igapäevaselt sõidetud ja nüüd kaks kuud seisnud, vahepeal kummid täis löödud, üks sõit tehtud ja poolteist nädalat hiljem jälle velg maaga kontaktis. Üks asi oleks probleemsed rattad korra "likku panna" ja lekked likvideerida. Enne aga peaks vist veljele ja rehvile mingid märked tegema, et uurida, kas rehv veljel normaaltingimustes saab ringi liikuda (norm rõhu juures ei usu hästi). Müstika igatahes.
Fairi vesi + pritspudel näitab kiiresti argipäevase vea kätte, saab kähku müstika peast välja visata.
Normaalne! Rehvidega juhtubki niimoodi, kui neid iga kevad - sügis peale ja maha pannakse/võetakse.
Olen lasknud ka mitmeid kordi ringi teha, ei midagi. Talvekad panin uuena peale ja püsuivad ilusti. Kolm aastat pole isegi juurde olnud vaja pumbata. Suvekad on pikemalt pruugitud. Ma nimelt ei pea vajalikuks eraldi suvekaid osta - kui naelad välja kiskuda, siis saan nendega veel mitu suve sõita, sest mustri sügavuse nõue on ju teine.
No mina olen veel selle aja mees, et siis kui koolis käisin, olid autol kummid all ja lohvi sehen...
Nüüd on mul suvekatel ka niimoodi ja rahu majas. Nii, et eraldi velgedel tuleb hoida, siis on vähem jama.
(11-06-2013, 00:32 AM)samodelkin Kirjutas: [ -> ]Normaalne! Rehvidega juhtubki niimoodi, kui neid iga kevad - sügis peale ja maha pannakse/võetakse.
Kõnealused rehvid on kõik see aeg, e. viis aastat samadel velgedel olnud. Tegemist M+S rehvidega ja kasutanud masinat vajaduse järgi aastaringselt. Selle ajaga olen sõitnud veidi alla 20k kilomeetri.

(11-06-2013, 00:29 AM)Wiki432 Kirjutas: [ -> ]Fairi vesi + pritspudel näitab kiiresti argipäevase vea kätte, saab kähku müstika peast välja visata.

See, et lekib on selge - igapäevasel kasutamisel vaja ju kord kuus juurde lasta. Küsimus ongi, et kui masin seisma jääb, siis on kaks rehvi hiljemalt pooleteise nädalaga "maas". Kuida k*rat see seismine saab nõnda mõjuda?Kui võtta, et igapäevaselt sõites on vaja vähemasti kolme-nelja nädalat, et rõhust kaoks 1-1,5 bar, siis tavaloogika ütleb, et sõltuvalt rõhust ja augu (ava) suurusest toimub õhu leke, mis ei sõltu sellest, kas masin liigub või mitte. Võibolla liikudes just rohkem erinevate koormuste juures lekkima.
Niigi on see tavaloogikale vastukäiv teema ja nüüd veel lausa kaks rehvi (täpsuse huvides diagonaalis, esimene ja tagumine). Tegemist on minuarvates huvitava väljakutsega, leidmaks reaalset põhjust ehk toimemehhanismi.

Edit. Otsin lähipäevil pritspudeli ja lasen veljeääred seebiveega üle.
Panustaksin velje ja rehvi vahelisele lekkele kui ilma õhukummita.
Oli sama jama ja lekkis kummist endast läbi, velje vahelt ei tulnud midagi. Ju siis kumm ise kuidagi poorne saanud.
...olen kah taolise jamaga kokku puutunud;kah lasin maha võtta ja ikka tühjenes edasi.
Abi sain siis sellest balloonikesest mis rehvi pumpamiseks kasutatakse.Lasin 1 pudeli täie 4 rehvi sisse tühjaks.Pumpasin täis-natuke sõitu ja jäi pidama.Kas oli juhus või mitte,kuid toimis.
Kas just julgen soovitada,kuid proovida tasub,kui ikka seda viga ülesse ei leia .
Mul ühel autol oli veljel mõra sees,immitses seda kaudu tühjaks.
Lekib see ratas kusagilt.Toungue Nõudepesuvahendi lahusega saad teada. Tekib kena valge vaht. Niisama vette uputades ei pruugi väike leke ilmneda (või õigemini, kontrollijal ei jätku kannatust veega lobistamiseks).

Tihtrehvil on võimalik, et lekkiva koha sattumisel surve alla leket ei ole, kuid suvalise teiseasendi puhul vaikselt lekib...
olen ka näinud oma velgedega sarnast probleemi, veljed ise olid/on kehvad, sest isegi kui tuttuued rehvid peale panin, käitus sarnaselt. Lasin 2a tagasi igasse rehvi pudeli rehvivahtu ja nüüd oli maksimaalne rõhuerinevus 0,2bar-i üle talve sõites võrreldes sügisel pumpamata olekus allapanekule. enne oli ikka nii, et 1 või 2 ratast omasid nii tühja rehvi seal peal, et võisid heebliga kohe maha tõsta rehvi, ei pidand ventiili eemaldamagi.
Päris kindlasti lekib rehvi ja velje vahelt.
Tuttav müstika. Möödunud sügisel hakkasid mul ka kaks esimest rehvi sama pulli tegema. Paar nädalat pumpasin üle kahe kolme päeva ja siis panin talvekad alla. Kevadel lajatasin suvekad uuesti alla ja kui paar nädalat sõitnud olin, tuli sügisene keiss meelde. Millegipärast on rehvid aga tänaseni täis. Tundub, et talvel kõdunesid rehvid velje külge korralikult kinni. Tegu on valuvelgedega.
Pakun ka variandi välja et tilgub rehvi ja velje vahelt.
Velje ja rehvi vahe roostetab. Kui sõidad, siis on mingi hõõrdumine ja värske rooste hõõrutakse minema. Jääb seisma siis sama jama.

Vana nipp oli kui tühjaks vajunud rehv peale pumpamist susises siis teha paar kiiremat ja susinad jäid vait.
(11-06-2013, 13:26 PM)taavi Kirjutas: [ -> ]olen ka näinud oma velgedega sarnast probleemi, veljed ise olid/on kehvad, sest isegi kui tuttuued rehvid peale panin, käitus sarnaselt. Lasin 2a tagasi igasse rehvi pudeli rehvivahtu ja nüüd oli maksimaalne rõhuerinevus 0,2bar-i üle talve sõites võrreldes sügisel pumpamata olekus allapanekule. enne oli ikka nii, et 1 või 2 ratast omasid nii tühja rehvi seal peal, et võisid heebliga kohe maha tõsta rehvi, ei pidand ventiili eemaldamagi.
on keegi viimasemal ajal seda va rehviremondi vahtu müügil näinud. teemast innustust saanuna mõtlesin soetada- netu.
Ostsin just Tartu Lõunakeskuse Rimist. 4.99, miinus soodukas 30%
Purgil olev ingliskeelne ja pealekleebitud kohalikus keeles olev kasutusjuhend on tsipa erinevad Sad Ingliskeelne ütleb, et peale kasutamist sõita autoga 10 km max 50kmh, siis see ollus välja lasta ja täita rehv õhuga. Eesti keeles on ainult, et peale olluse rehvi saatmist sõita 10 km mitte kiiremini, kui 50 kmh. Ja kõik.
See ollus on tõesti mõistlik välja kallata. Ise olen sellega lõuga tõmmand. Kunagi susistasin ka ühe pudeli rehvi. Rehv jäi pidama ja mina sõitsin rõõmsalt edasi kuni kogu loo unustasin. Alles järgmisel kevadel kui pingis üks ratas kuidagi balanssi minna ei tahtnud, tuli mulle see seik meelde. Ja ka alles pärast seda, kui rehvi maha kiskusin ja sealt seest voolava olluse leidsin. Toungue
(15-06-2013, 00:39 AM)pontu6 Kirjutas: [ -> ]See ollus on tõesti mõistlik välja kallata. Ise olen sellega lõuga tõmmand. Kunagi susistasin ka ühe pudeli rehvi. Rehv jäi pidama ja mina sõitsin rõõmsalt edasi kuni kogu loo unustasin. Alles järgmisel kevadel kui pingis üks ratas kuidagi balanssi minna ei tahtnud, tuli mulle see seik meelde. Ja ka alles pärast seda, kui rehvi maha kiskusin ja sealt seest voolava olluse leidsin. Toungue
ja välja tuleb ollus kuidas? vabatahtlikult läbi sama ava ,kust sisse lastud.
(15-06-2013, 07:30 AM)iceman Kirjutas: [ -> ]ja välja tuleb ollus kuidas? vabatahtlikult läbi sama ava ,kust sisse lastud.

Tõenäoliselt vajab see ollus tahkumiseks hapnikku ja algselt rehvi "ollusega" täites, täidab rehvi ju seesama gaasisegu, mis "pudelis".
Võibolla on saadaval erinevaid lahendusi, kuid konkreetselt rehvivaht jääb rehvi sisse vedelas olekus ja selle kättesaamiseks tuleb rehv maha võtta. Muidu ei aura see sealt kusagile.
Endal selle rehvilögaga, natuke teised kogemused. Sõidame autoga linnapeal ja äkki rehv täiesti tühi, tagavara rattaga oli ka mingi jama, et seda ei saanud alla panna. Igatahes sõitsime tühja rattaga vaikselt tanklasse ning leidsime augu üles. Panime selle rehviprandusmögina sisse ning kõik oli nagu korras. Mõne tunni pärast siis tundsime sõidu ajal, et jälle rehv tühi, tuli välja, et see möginas oli kuidagi hakanud sealt august välja tulema ning üks külg ja koobas ja põhi olid "makroflexi" täis, mis oli üsna ebameeldiv.
Ise seda jama enam ei kasutaks.
Lehti: 1 2