automoto.ee foorumid

Täisversioon: Presentzhguti pikkus Pobeda tuledel
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Teatavasti paigutati päeva-, stopp-, numbri- ja gabariiditulede korpusest ühendusklemmidele minev juhtmekimp ca 1960-date aastateni mitte plasttorusse vaid presenttorusse e. presentzhgutti. Kes nüüd Pobedat 1:1-le täpsusega taastab võiks panna tähele, et pobeda esisuunatulede presentzhguti pikkus on alates korpusest 57 cm, stopptuledel 43 cm, esitule zhguti pikkus 58 cm. Oleks väga tänulik kui keegi ka Zimi kohta taolist infot tekitaks.
tervitusega,
Eberhard
Kas keegi teab kust saaks Pobeda elektrisüsteemi? Kusagil naaberriigis (Läti või Leedu) toodetakse nailonkattega juhtmekonplekte mootorratastele kuid kas ka autodele? Hetkel panen kokku elektrisüsteemi erinevate toorikautode parematest (säilinumatest) osadest.
Zim-i esitulel korpusest 38 cm.
Mõned päevad tagasi võtsin kätte ja uurisin spetsiaalselt kõiki võimalusi kasutades autode ajalooliste juhtmekimpude valmistamise võimalusi Eestis.

Tekstiilkattega juhet liigub nii Lätis kui aeg-ajalt ka siin (mul õnenstus veidi seda omandada ja kaablikingade otsajootmine juhtmetele ei ole probleem. Probleemiks osutub aga nende juhtmete kimpudeks tegemine,sest need on kokku pandud juhtemele ümber kootud tekstiilsuka abil.

Kuni eelmise nädalavahetuseni oli mul õhkõrn lootus, et mul õnnestub juhtmed valmis sukka sisse toppida ja sealt välja sikutada. See aga ei õnnestunud ning seepärast arvan, et ainus võimalus on see sukk juhtmetele spetsiaalse masina abil ümber kududa. Sellise sukakudumismasina olemasolu ei õnnestnud mul aga Eestis leida.

Seega - kui keegi teab paika, kus seda saab teha, siis oleksin ka ise sellest huvitatud ja sellest võiks siin foorumis teada anda. Seniajani pean rahulduma hädavariandiga, st suudan juhtmekimpe valmistada vaid teibiga kokkumähmikise teel.
valdo Kirjutas:Kuni eelmise nädalavahetuseni oli mul õhkõrn lootus, et mul õnnestub juhtmed valmis sukka sisse toppida ja sealt välja sikutada. See aga ei õnnestunud ning seepärast arvan, et ainus võimalus on see sukk juhtmetele spetsiaalse masina abil ümber kududa. Sellise sukakudumismasina olemasolu ei õnnestnud mul aga Eestis leida.
Mina just mõtlesin sellise suka tekitada umbes sõrmejämeduselt köiekimbult suka mahakoorimise näol. Suka otsad oleks kinniteipinud vanamoelise mustjashalli isoleeriga.
Kokku kootud juhtmekimpe kasutati veel vana \"Volga\" kimpude juures (mida ikka vahel liigub) aga juhtmed on juba platsisolatsiooniga. Tegelikult toodeti ka Pobi tulesid millel plastisolatsiooniga juhtmed, kuid presentzhgutt ümber. Kellel on tähelepanekuid, mis aastatel mindi tekstiilisolatsioonilt üle plastisolatsioonile?
Suka mahakoorimine pole mul õnnestnud, mitu nurjunud katset. Seega kahtlen ülimalt olemasoleva suka ümberpanekus uuele isetehtud kimbule.

Lisaks - vähemalt 49. aasta Pobil oli massiliselt selliseid kimpe, kus juhe oli välja toodud sukal poolepealt. Sel korral ei aita ju tagurpidi mahakoorimine, vaid on vaja otsast sisse toppida ja teatud kaugusele toppides õige juhe suka niitide vahelt vällja tuua.

Nagu mainitud juba, lõppesid minu sellesuunalised mõtted nurikatsetega.
valdo Kirjutas:Tekstiilkattega juhet liigub nii Lätis kui aeg-ajalt ka siin (mul õnenstus veidi seda omandada ja kaablikingade otsajootmine juhtmetele ei ole probleem.

Olen näinud Pobeda kasutamata varuosi, millel ei olnud kaablikingad juhtmele tehases mitte külge joodetud, vaid oli kasutatud kaablikinga juhtme külge pressimise meetodit-ühenduskoha katteks käis ca 1cm pikkune ja ca 4 mm läbimõõduga kummitoruke.
eberhard Kirjutas:... Pobeda  kasutamata varuosi, millel ei olnud kaablikingad juhtmele tehases mitte külge joodetud, vaid oli kasutatud kaablikinga  juhtme külge pressimise meetodit...

Vähemalt tehasest väljunud Pobidel olid juhtmed kaablikingade külge nii joodetud kui ka pressitud. Täpsemini - pressitud kinni ja üle joodetud.
Sukakudumismasin on Kuressaares Volexis täitsa olemas, ainult kaks aga:
nad kasutavad seal plastikkattega kollast ja musta niiti. Teiseks nii otse seda teenust küsima minnes võibolla õeldakse ära aga ehk mitte kuigi hinda ei tea aga kui lähed öisesse vahetusse nillima siis saad ehk mõnega jutule ja tehakse lihtsalt ära. Juhtmed peavad olema suht korralikult valmis tehtud st. et skeem peab olema koos ja kimbud ilusti eraldatud ja üle teibitud. Tuli meelde, et selle masina õige nimi on tegelt rüüsikudumismasin.
valdo Kirjutas:Vähemalt tehasest väljunud Pobidel olid juhtmed kaablikingade külge nii joodetud kui ka pressitud. Täpsemini - pressitud kinni ja üle joodetud.
Juhtmemajanduse kohta veel niipalju, et originaalis kasutati tinakattega vaskkaablikingi, on neid keegi näinud ka tänapäeval siin-seal liikumas?
Kadari Kirjutas:Zim-i esitulel korpusest 38 cm.
Ja Zim-i tagatulel korpusest 62 cm.
Minu kätte on miskitmoodi sattunud üks ainulaadne omapärane M 408/412 suunatuli ja kannab daatumit III-72. Varem ise sellist ei olnud kohanud ega vist ka edaspidigi ei leidu taolist. Kuigi selleks ajaks juba ammu kasutati plastrüüsi, on selle "kaasaaegse" detaili juhtmetele pobilik presendist "särk" selga aetud. Ju siis hetkel oli plastrüüsi laoseis 0.
taruvaras Kirjutas:Minu kätte on miskitmoodi sattunud üks ainulaadne omapärane M 408/412 suunatuli ja kannab daatumit III-72. Varem ise sellist ei olnud kohanud ega vist ka edaspidigi ei leidu taolist. Kuigi selleks ajaks juba ammu kasutati plastrüüsi, on selle "kaasaaegse" detaili juhtmetele pobilik presendist "särk" selga aetud. Ju siis hetkel oli plastrüüsi laoseis 0.

Это подфарник от Москвича 403ИЭ судя по тряпочной(textil) оплетке провода, на поздних моделях(65-74) уже было из ПВХ(PVC)