Lugesin siin kommentaarid läbi, neid on siin seinast seina. Olen võrdlemisi palju Vaz-ilisi, kui ka muid marke näppinud. Minu arvamus on selline, et see auto on kindlasti säilunud auto. Kahjuks ei ole olnud selle auto hoiuruum just kõige parem, niiskus on teinud oma tööd. Auto on seisnud kaua avatud kapotiga läbitilkuva katusega garaažis. Sellele viitab õhupuhasti kaanele lompi kogunenud vesi, mis on jätnud sinna iseloomuliku roostese jälje. Mingisugusest 100-200 tuhandelisest läbisõidust, ega ülevärvimisest siin küll jälgi ole.
Eksitav kere värvi kapotihoidik on siin erand vastupidi tavapärasele musta värvi samale detailile, mis on üldiselt reegel. Siinne ksf. nymmik omas kunagi ka porgandikarva VAZ 2102-te, millele ta taotles musta numbri staatust. Ei mäleta vl. aastat, aga vist oli 1978. Kui ta juhtub siin lugema, eks siis täpsustab. Ka see auto oli taastamata, kasutusdefektidega originaalvärvis auto. Ja ka sel autol oli kapotihoidik kerega ühte värvi, lisaks oli tehasest mustaks värvimata võre tagune ja ka igasugused kerele kinnituvad tikkpoldi keermestatud otsad olid samuti kere värvi, nagu "taastatud" autodel. Vaz-i tehases oli vististi viis tootmisliini. Ju see 2102 tuli just selliselt liinilt, kus kere värvimine ei olnud võimalik ilma kapotituge kasutamata teostada ja sellest ka see kerevärvus sel detailil.
Jällegi reeglina on tehasevärvis autol, nii nagu ka antud teema autol, nähtavad tikkpoldid kere kruntvärvi all. 70-tel kasutati kruntvärviks punakaspruuni krunti, 80-tel helehalli. Ka siinsel sinisel autol on tikkudel hallikas toon ehk siis tehase "käekirja" omav isend. Meil siin musti numbreid taotlenud totaalselt ülevärvitud-taastatud VAZ-idel jälle reeglina see eripära aga puudub, sest sellesse erisusse pole täie tõsidusega süüvitud.
Ka suurest läbisõidust ei saa siin juttugi olla. Suurte läbisõitude tulemusel oleksid armatuuri läikivad plastosad ikka väga väsinud väljanägemisega. Ja nende pinnakatet koduste vahenditega ei taasta selliseks nagu nad on tulnud tehasest. Ja juhiiste oleks olnud läbivajunud ja katteosa rebenditega. Siin on istmepadi ilusti kikkis. Sellise määrdumise tekitab ka suvesõidul istmele ladsestuv tagumikuhigi, mis "soodsatel" tingimustel , nagu aeg ja niiskus, hakkab oma "elu" elama.
Detailidest:
Tagurdustuli on igati ok, ja teda hakati 2101 mudelile paigaldama võrdlemisi varakult, kusagil juba 1977-78.
Eesmiste suunatulede valge klaas on pigem reegel ja kollased klaasid võib lugeda erandiks. Mõlemad on iseloomuliku nurgelise pinnaga ja erinevad 21011 tasapinnalisest klaasist.
Varaseimat kollast suunatuld olen kohanud 1977. a VAZ 2102-l.
Valgeklaasi puhul on ääretuli ja suunatuli koos, kollase klaasi puhul peab ääretuli paiknema põhilaternas, nii nagu on see VAZ 21011/13 ja ka GAZ 24-10 puhul.
70-date valged klaasid olid siledad, vahel omasid ka "Sdelano v SSSR" kirja, kuid 80-dateks olid need klaasid juba sertifitseeritud E-reeglite järgi, kandes ka vastavaid E-tähiseid, nii et valged klaaasid ei ole sugugi vastuolus ja on omal kohal.
Venelane hakkas Žiguli tarbeks tootma laternat FG-140, mille klaasimustri kopeeris üks-üheselt itaallste "Garello" laternalt (kasutati samuti varajastel 2101-l) ja omab samuti E-tähistusi kohe algusest. Siiski, kui kõrvutada FG-140 varajaste aaastakäikude klaase hilisematega, on neis pisierinevusi. Hilisemad omavad tähist A, mis on kandilise kasti sees. See A-tähis tähendab E-reeglistiku järgi eesmist ääretuld. Seda tähist oli vaja 1974. aastal välja tulnud uue mudeli 21011 laternate jaoks, kus ääretuli on juba põhilaternas ja suunda näidatatakse länbi kollase klaasi. Sellise uuema A-tähisega klaase kasutati nii ääretule valmidusega kui ääretuleta laternates, tagantpoolt äratuntav väikse 4W pirnipesa olemasol või mitteolemasolu järgi.
Harvemal juhul paigaldati ka selliseid italiano laternaid mille kulp pirni ees kinnitub kolmele kodarale ja meenutab justkui mersu märki. Need laternad on firmalt Siem ja kannavad lisakirjet Eurolux. Vt. ka
https://www.drive2.ru/l/525558587691370004/
Sagedami võis 2101-l kohata ka Tšehhide PAL laternaid, nendel puudus kulp pirni ees.