VAZ 2101
#21

(09-08-2019, 17:44 PM)sturmbannführer Kirjutas:  kas tõesti suudetakse 3,5 tuhandega juhi iste nii pekki keerata ja juhi matt nii ära trööbata Sad
Odomeeter näitab teist, aga võib olla ka kolmandat tiiru. Ma ei saa aru kuidas võivad mehed nii sinisilmsed olla ja mingit jora uskuda.
Vasta
#22

Kui oled omalajal mitut 01-te omanud ja neid ka algosadeks lahti võtnud siis jäävad ka paljud detailid meelde ja on selge et pildilolev ei ole küll originaalosadest koosnev. See kompott on seestpoolt küll rohkem 011 kui 01. Seda juba värvitud ja oskamatult mitmest kokkupandud siis nüüd esitletakse veel kui originaali. Sulle korraldati lihtsalt hea teatrietendus et lähme vaatame haruldust, äkki ostab veel äragi. Välimuselt muidugi väga ilus retropill.
Vasta
#23

(10-08-2019, 09:56 AM)süsikas Kirjutas:  
(09-08-2019, 17:44 PM)sturmbannführer Kirjutas:  kas tõesti suudetakse 3,5 tuhandega juhi iste nii pekki keerata ja juhi matt nii ära trööbata Sad
Odomeeter näitab teist, aga võib olla ka kolmandat tiiru. Ma ei saa aru kuidas võivad mehed nii sinisilmsed olla ja mingit jora uskuda.
ma pole sinisilme.ilmselt väljendasin ennast valesti
Vasta
#24

Tõstke käsi püsti kes veeres välja kopikaga aastal 81 poest.Minu kokkupuude igapäevaselt algas nende autodega aastast 81 ja ausalt öeldes mul ei tule isegi meelde enam tolleaegseid uusi kopikaid sest aastaid oli juba müüdud 011 mis oli nooblima välimuse ja paremate istmetega,vähemalt kaevuritele küll neid vist ei eraldatud.Enda omatud 01 oli aastast 74 ja seal oli veelaknapesugi kumminupuga.
Kuna 01 ja 011 tulid ju paralleelselt siis võib arvata ,et jumal üksi teab (kui temagi) mis asi sinna autole täpselt külge pandi.
Kui kellelgi on Žiguliga sõitmise ihalus siis see auto on algmaterjaliks igati ok kui aga ehitamise soov siis kuskilt sarast mõne rappe ikka leiab.Ma siiamaani imestan kuidas küll inimesed viitsivad tükkidest kokku ehitada autot mida otsimise korral veel leiab kosmeetilist remonti vajavana.
Vasta
#25

Misiganes moodi nad 81a tehasest tulid, aga teatud detailid ei sobi kokku. 
Tulid uued nõuded ja pandi tagurpidi käigu tuli. Samade nõuetega sündis ka kollane esimene suunatuli. Eksportmudelid olidki selle pärast nati teised, et läänes olid juba uued nõuded.
Nii, et minu arust ei sobi valge suund ja tagurpidikäigu tuli kokku. Ja tõepoolest, nii mustaks ei saa õpetaja tooli määrida.
Vasta
#26

Mis nüüd nt. nendesse aknaväntadesse puutub, siis 1980. a. 011-l olid nad juba täpselt samasugused plastmassist. Ei imestaks üldse, kui ka tolleaegsetele nullühtedele samasuguseid paigaldati. Seda nimetatakse unifitseerimiseks. Samas, tolsamal 011-l oli klaasipesur juba elektrimootoriga (samas '75. a. 011-l veel jalaga pumbatav) ja kojameeste lüliti roolisambal paremal pool ('75. a. veel klahvlüliti armatuurlaual vasakul). Ja eks aeg-ajalt võis tehaseväravast ka igasuguseid hübriide välja sõita, kui oli nt. aasta lõpp ja plaan ohus. Pandi külge see, mis laost võtta oli ja kogu moos. Polnud halle spidokaid, pandi vahepeal musti - need ju 1:1 vahetatavad. Muideks, ka VAZ 2103-ga juhtunud selline lugu, et (nagu kirjutab veneraud.ee): Esimene 518 autost koosnev partii VAZ-2103 toodeti 1972. aasta neljandas kvartalis. Rehvid, salongi töötlus ja armatuurlaud olid neil VAZ-2101 omad, uue, täiustatud interjööri detaile polnud jõutud veel valmis teha. See variant sai tingliku tähise VAZ-2103V (ВАЗ-2103В). Viimane täht tuleb venekeelsest sõnast “ajutine” – временный.
Sellisel kujul nagu meie VAZ-2103 tunneme, hakati seda tootma VAZi kolmandal harukonveieril aastal 1973.
Üks teine allikas aga ütleb, et et esimesed null-kolmed olnud ikka täies tükis "tõupuhtad", aga tehase mingil tähtsamal ninal olnud kange tahtmine plaani ületada ja plaanijärgsele 500-le autole kästud toota lisaks veel 1000 üleplaanilist, mille jaoks siis salongidetaile ei jätkunud, said 01 oma ja indeksi VAZ 2103V ja mis müüdi tehase oma töötajatele. Nii et võta siis kinni. Kunagi mul netist igatahes üks pilt 01 sisuga 03-st leida õnnestus. Aga igal juhul kindel fakt on see, et nii nagu kõigi teiste Nõukogude autode puhul, viidi ka Žigulidel tootmise vältel pidevalt sisse väikesi muudatusi. Kuidas see toimus Volgadel, on Volgaklubi lehel väga hästi ja täpselt ära seletatud. Muude markide kohta pole nii detailset infot veel leidnud.

P.S. Kõige huvitavam hübriid-Žigull, mida ma netis olen näinud, oli selline: 05 kere, 01 hõbedase liistuga armatuurlaud, must näidikuteplokk, spidomeeter miilides (!) ja temperatuurinäitaja kohal ikka venekeelne kiri VODA. Tont teab, miks ta selline oli. Üks võimalik seletus oleks, et eksportvariant, aga kuna 05 miilides spidot (veel?) ei toodetud ja olemasolev 011 oma 05 armatuurlauda kuidagi ei sobi, siis läkski terve armatuurlaud seepärast teine sisse. Aga sel juhul, miks 01 ja mitte puitimitatsiooniga 011 oma? Ja rool pealegi vasakul, nii et kui, siis ainult USA jaoks, aga jänkid pole LADA-sid kunagi importinud. Või teine variant, jällegi mingi laojääkidest kokku kraabitud plaanitäide. Ega's nõukogude inimene virisenud, peaasi, et auto kätte sai.

Puruks ja pool pööret tagasi!
Vasta
#27

Esitiiva ja esiaknalaua vahe täis pasandatud ja värvipussu peale lastud. Tehasest ei tulnud ühtegi 2101, 2102, 21011 ja 21013 nii.
Vasta
#28

Emotsioonipõhised postitused ja vastused nendele teemast kustutatud.
...ning ksf jurkman ei jaga vähemasti nädala jagu siin (must-punastes toonides) oma maailmapilti, sobra teiste ksf-de rahakotis jne. Vast ka tulevikus - igatahes ma aitan vajaduse tulles.

Foorumite vanarahvatarkus: "üks troll suudab rohkem arvata, kui sada tarka teada"
Vasta
#29

Mul oli 81 aasta kopikas. 41 000 oli odoka peal. Kaa väga korralik. Sisu oli täpselt samasugune. Kahjuks ei ole vist pilte sellest masinast alles. Aga oli vanast kopikast erinev kûll. Aga jummala 01 mitte 011 ega 013....

Minu arust väga hea diil. Arvestades seda mis auto taastamine maksab neil päevil. Need ajad on ammu möödas kui 1500 euriga auto ära värviti. Enam ei taha keegi selle raha eest riskida sellega et tellija s*tta ventilaatorisse loopima hakkab kui praaki leiab...
Vasta
#30

Lugesin siin kommentaarid läbi, neid on siin seinast seina. Olen võrdlemisi palju Vaz-ilisi, kui ka muid marke näppinud.  Minu arvamus on selline, et see auto on kindlasti säilunud auto.  Kahjuks ei ole olnud selle auto hoiuruum just kõige parem, niiskus on teinud oma tööd. Auto on  seisnud kaua avatud kapotiga läbitilkuva katusega garaažis. Sellele viitab õhupuhasti kaanele lompi kogunenud vesi, mis on jätnud sinna iseloomuliku roostese jälje. Mingisugusest 100-200 tuhandelisest läbisõidust, ega ülevärvimisest siin küll jälgi ole.
Eksitav kere värvi kapotihoidik on siin erand vastupidi tavapärasele musta värvi samale detailile, mis on üldiselt reegel. Siinne ksf. nymmik omas kunagi ka porgandikarva VAZ 2102-te, millele ta taotles musta numbri staatust. Ei mäleta vl. aastat, aga vist oli 1978. Kui ta juhtub siin  lugema, eks siis täpsustab. Ka see auto oli taastamata, kasutusdefektidega originaalvärvis auto. Ja ka sel autol oli kapotihoidik kerega ühte värvi, lisaks oli tehasest mustaks värvimata võre tagune ja ka igasugused kerele kinnituvad tikkpoldi keermestatud otsad olid samuti kere värvi, nagu "taastatud" autodel. Vaz-i tehases oli vististi viis tootmisliini. Ju see 2102 tuli just selliselt liinilt, kus kere värvimine ei olnud võimalik ilma kapotituge kasutamata teostada ja sellest ka see kerevärvus sel detailil.
Jällegi reeglina on tehasevärvis autol, nii nagu ka antud teema autol, nähtavad tikkpoldid kere kruntvärvi all. 70-tel kasutati kruntvärviks punakaspruuni krunti, 80-tel helehalli. Ka siinsel sinisel autol on tikkudel hallikas toon ehk siis tehase "käekirja" omav isend. Meil siin musti numbreid taotlenud totaalselt ülevärvitud-taastatud VAZ-idel jälle reeglina see eripära aga puudub, sest sellesse erisusse pole täie tõsidusega süüvitud.
Ka suurest läbisõidust ei saa siin juttugi olla. Suurte läbisõitude tulemusel oleksid armatuuri läikivad plastosad ikka väga väsinud väljanägemisega. Ja nende pinnakatet koduste vahenditega ei taasta selliseks nagu nad on tulnud tehasest. Ja juhiiste oleks olnud läbivajunud ja katteosa rebenditega. Siin on istmepadi ilusti kikkis. Sellise määrdumise tekitab ka suvesõidul istmele ladsestuv tagumikuhigi, mis "soodsatel" tingimustel , nagu aeg ja niiskus, hakkab oma "elu" elama.
Detailidest:
Tagurdustuli on igati ok, ja teda hakati 2101 mudelile paigaldama võrdlemisi varakult, kusagil juba 1977-78.
Eesmiste suunatulede valge klaas on pigem reegel ja kollased klaasid võib lugeda erandiks. Mõlemad on iseloomuliku nurgelise pinnaga ja erinevad 21011 tasapinnalisest klaasist.
Varaseimat kollast suunatuld olen kohanud 1977. a VAZ 2102-l.
Valgeklaasi puhul on ääretuli ja suunatuli koos, kollase klaasi puhul peab ääretuli paiknema põhilaternas, nii nagu on see VAZ 21011/13 ja ka GAZ 24-10 puhul.
70-date valged klaasid olid siledad, vahel omasid ka "Sdelano v SSSR" kirja, kuid 80-dateks olid need klaasid juba sertifitseeritud E-reeglite järgi, kandes ka vastavaid E-tähiseid, nii et valged klaaasid ei ole sugugi vastuolus ja on omal kohal.

Venelane hakkas Žiguli tarbeks tootma laternat FG-140, mille klaasimustri kopeeris üks-üheselt itaallste "Garello" laternalt (kasutati samuti varajastel 2101-l) ja omab samuti E-tähistusi kohe algusest. Siiski, kui kõrvutada FG-140 varajaste aaastakäikude klaase hilisematega, on neis pisierinevusi. Hilisemad omavad tähist A, mis on kandilise kasti sees. See A-tähis tähendab E-reeglistiku järgi eesmist ääretuld. Seda tähist oli vaja 1974. aastal välja tulnud uue mudeli  21011 laternate jaoks, kus ääretuli on juba põhilaternas ja suunda näidatatakse länbi kollase klaasi. Sellise uuema A-tähisega klaase kasutati nii ääretule valmidusega kui ääretuleta laternates, tagantpoolt äratuntav väikse 4W pirnipesa olemasol või mitteolemasolu järgi.
Harvemal juhul paigaldati ka  selliseid italiano laternaid mille kulp pirni ees kinnitub kolmele kodarale ja meenutab justkui mersu märki. Need laternad on firmalt Siem ja kannavad lisakirjet Eurolux. Vt. ka https://www.drive2.ru/l/525558587691370004/
Sagedami võis 2101-l kohata ka Tšehhide PAL laternaid, nendel puudus kulp pirni ees.
Vasta
#31

(11-08-2019, 01:20 AM)ZIL 131 Kirjutas:  Esitiiva ja esiaknalaua vahe täis pasandatud ja värvipussu peale lastud. Tehasest ei tulnud ühtegi 2101, 2102, 21011 ja 21013 nii.

Palun vastuväidet.
Vasta
#32

(12-08-2019, 01:00 AM)taruvaras Kirjutas:  ...
Eksitav kere värvi kapotihoidik on siin erand vastupidi tavapärasele musta värvi samale detailile, mis on üldiselt reegel. Siinne ksf. nymmik omas kunagi ka porgandikarva VAZ 2102-te, millele ta taotles musta numbri staatust. Ei mäleta vl. aastat, aga vist oli 1978. Kui ta juhtub siin  lugema, eks siis täpsustab. Ka see auto oli taastamata, kasutusdefektidega originaalvärvis auto. Ja ka sel autol oli kapotihoidik kerega ühte värvi...
Ksf. nymmiku masin (Artikkel autost) oli aastast 1976 ja isegi kui algselt oli sellel kerevärviga üle värvitud kapotihoidik, siis musta numbri ajaks on külge saanud üldtunnustatud ülevärvimata variant:
Foto kapoti alt
Nii et musta numbri masinate puhul sellistest eranditest vist kiputakse pigem hoiduma.

Kui kellegile peaks kõnealuse corrida värvi 2102 praegune olukord huvi pakkuma, siis uue omaniku käes on masin hoopis uue stiilisuuna saanud: Artikkel
Vasta
#33

(12-08-2019, 01:05 AM)ZIL 131 Kirjutas:  
  1. ZIL 131
Esitiiva ja esiaknalaua vahe täis pasandatud ja värvipussu peale lastud. Tehasest ei tulnud ühtegi 2101, 2102, 21011 ja 21013 nii.

Palun vastuväidet.
 01-011 tiiva ja aknalaua vahel oli mingi pooltahkestunud ködi Big Grin .See oli raudselt nii.03 l istus tiib täpselt vastu aknaraami.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#34

(12-08-2019, 10:48 AM)jurka Kirjutas:  
(12-08-2019, 01:05 AM)ZIL 131 Kirjutas:  
  1. ZIL 131
Esitiiva ja esiaknalaua vahe täis pasandatud ja värvipussu peale lastud. Tehasest ei tulnud ühtegi 2101, 2102, 21011 ja 21013 nii.

Palun vastuväidet.
 01-011 tiiva ja aknalaua vahel oli mingi pooltahkestunud ködi Big Grin .See oli raudselt nii.03 l istus tiib täpselt vastu aknaraami.
2101, 2102, 21011 ja 21013 puhul on see omalooming.
Vasta
#35

(12-08-2019, 11:53 AM)ZIL 131 Kirjutas:  
(12-08-2019, 10:48 AM)jurka Kirjutas:  
(12-08-2019, 01:05 AM)ZIL 131 Kirjutas:  
  1. ZIL 131
Esitiiva ja esiaknalaua vahe täis pasandatud ja värvipussu peale lastud. Tehasest ei tulnud ühtegi 2101, 2102, 21011 ja 21013 nii.

Palun vastuväidet.
 01-011 tiiva ja aknalaua vahel oli mingi pooltahkestunud ködi Big Grin .See oli raudselt nii.03 l istus tiib täpselt vastu aknaraami.
2101, 2102, 21011 ja 21013 puhul on see omalooming.
Pole millegagi tõestada.Lihtsalt töötasin Autoservises 80 alguses . Ja oma 21013 l peale avariid lõikasin ziletiga selle ködi lahti ja paigaldasin uue tiiva ja aknaraami vahele tagasi.Pärast uputati enne värvimist pintsliga seda liitepinda paksu värviga ja oligi nagu tehasest tulnud.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#36

74 a. tõi isa omale Moskvast 72 a. 01 ning sellel polnud nimetet liitekohad küll millegagi täidetud. Mäletan seda kuna ühe esimese asjana mätsis isa need plastiliini täis ning sinna läksid lastepere plastiliinivarud Sad (koos põhja ületegemisega plastiliinist ja vanast mootoriõlist keedetud seguga). Naabrimees mätsis oma 01-el need liitekohad oma tarkusest epo-liimi täis ja vandus hiljem kuna epo hügroskoopsuse tõttu hakkas sealt liimi alt kiiresti roostetama.

"Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega" /Iid-Tõstamaa/
Vasta
#37

Lisan illlustratsiooniks ka ekraanitõmmised videost arutluse all olevatest liitekohtadest:
       
Vasta
#38

Küsisin 2 plekksepa käest töötasid samal ajal servistes:kas olen juba seniilseks muutunud ja ei mäleta enam midagi! Vastus oli mõlemalt mehelt;See vahe oli tehase tiiva ja aknaraami vahel täidetud.
tore et 4 aastased poisid mäletavad paremini kui mehed kes neid tiibu vahetasid.

vanaraud ja " vana raud " ei ole päris samad.....
Vasta
#39

Mul avanes võimalus 1981aastal soetada uus 05 mudel ja pidasin seda üle kümne aasta, ning ka sellel autol oli see vahe mingi möksiga kaetud ja üle värvitud. Nii et pole seal mingit omaloomingut.
Vasta
#40

Tundub et siiski detailides on asi õige,vaadates kuulutust https://pikabu.ru/story/vaz2101_za_1500000_rub_5552229  siis on auto detailides samasugune aga konditsioon ja hind ka vingemad.Pilt on küll vale nurga all aga sealt vaidlusalusest nurgast paistab sama tume mögin.Eeldada et aatal 72 ja 81 on autod ühesugused on natuke liiast.
No muidugi on variant et Venes ja Ukrainas on kõik autod valed ja meil on kõik Žigulispetsialistid kes teavad täpselt mis aastal ja mis asi külge pandi.
Sinist autot on natuke putitatud kaubandusliku välimus saamiseks aga lingil viidatud auto hind ületab ka pisut Raivo E. Tamme auto hinda ja on kindlasti ka oluliselt täiuslikum eksemplar üksikasjades.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne