Pakutakse sellist isendit:
[
attachment=91741]
Ei tea kas võtta või jätta. Tegu siis CMZ mingi mudeliga. Peale Nõukaaegse kultusfilmi "Operatsioon Õ" linastust hakati rahva seas kutsuma Morgunovkaks. Selle pätikamba pealikut mänginud näitleja nime järgi. Kas kellelgi on aimu nendest autodest.
Ma mõtlen originaalsuse osas. Spido plokk paistab Muhu oma olevat, istmed jumal teab kust. Aga pedaalid, käiguvahetus - tegu ju invaliidi autoga. Peale selle kaitserauad jne. Igal juhul ootan kommentaare ja äkki on kellelgi midagi sellisele autole pakkuda. Eestis peaks vist üks isend isegi musta numbriga olemas olema?
[
attachment=91742]
[
attachment=91743]
[
attachment=91744]
[
attachment=91745]
[
attachment=91746]
[
attachment=91747]
(07-02-2022, 20:32 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Pakutakse sellist isendit:
Ei tea kas võtta või jätta. Tegu siis CMZ mingi mudeliga. ... Eestis peaks vist üks isend isegi musta numbriga olemas olema? ...
Tegu siis teise põlvkonna invakaga
[b]СМЗ С-3А.[/b] See eesti oma on isegi vene vikis üleval. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%...Paernu.jpg Meie lõpetasime just III põlvkonna oma tegemise, eks neil neid juppe pärineb eri vene autodelt aga üksjagu on ka " ne imejuštših analogov" elik originaalseid ja neid on pea võimatu leida ...
Antud eks paistab olevat üksjagu ümber tehtud. Ei mäleta, kas sellele ka kataloog oli saadaval, III põlve oma küll leidsin aga neid erinevusi kataloogist tuli välja üksjagu.
Muidugi I põlvkonna kolmerattaline invakas oleks ksf Formikale jõukohasem ülesanne ...
Vaatasin Vene Wikipeediast järele, eelkäija jah sellel pildil kükloop. Neid pole vist üldse säilinud. Isegi seal Eesti lipuga pilt pandud. Morgunovkasid ma lapsepõlvest mäletan aga kükloopi küll mitte.
[
attachment=91753]
Neid on musta numbri all paar tükki veel.
(07-02-2022, 20:54 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ] (07-02-2022, 20:32 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]Pakutakse sellist isendit:
Ei tea kas võtta või jätta. Tegu siis CMZ mingi mudeliga. ... Eestis peaks vist üks isend isegi musta numbriga olemas olema? ...
Tegu siis teise põlvkonna invakaga [b]СМЗ С-3А.[/b] See eesti oma on isegi vene vikis üleval. https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%...Paernu.jpg Meie lõpetasime just III põlvkonna oma tegemise, eks neil neid juppe pärineb eri vene autodelt aga üksjagu on ka " ne imejuštših analogov" elik originaalseid ja neid on pea võimatu leida ...
Antud eks paistab olevat üksjagu ümber tehtud. Ei mäleta, kas sellele ka kataloog oli saadaval, III põlve oma küll leidsin aga neid erinevusi kataloogist tuli välja üksjagu.
Muidugi I põlvkonna kolmerattaline invakas oleks ksf Formikale jõukohasem ülesanne ...
Kas sa oskad neid põlvkondi ka väljlaske aasta järele ritta panna. Tehti neid vist 1958 kuni 1970.
musta numbri registris on 3 teise ja 3 kolmanda põlvkonna invakat, esimese põlvkonna omi justkui ei ole ... aga ehk on tunnustamata sõidukite hulgas siiski meil selline olemas.
Tuleb välja, et neid Morgunovkasid on Eestis hulgi. 6 musta numbriga isendit ja kf Raivo K oma ka. Võibolla on mõned veel.
Rahva jutu järgi pidid invaliidid need pärast kasutamist võimudele tagasi andma aga võta näpust.
(07-02-2022, 21:27 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ]musta numbri registris on 3 teise ja 3 kolmanda põlvkonna invakat, esimese põlvkonna omi justkui ei ole ... aga ehk on tunnustamata sõidukite hulgas siiski meil selline olemas.
Kas sa oskad lühidalt lahti kirjutada, mis neil erinevused on ja mis aastatel I, II, III seeriat toodeti?
(07-02-2022, 21:27 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]... Rahva jutu järgi pidid invaliidid need pärast kasutamist võimudele tagasi andma aga võta näpust.
See oli keeruline süsteem, kirjutasin meie omaga seoses sellest, otsin tööjuures selle lõigu üles. Aga põhimõtteliselt kui olid nt III grupi invaliid ja ostsid, siis ei pidanud tagastama kui ei tahtnud uut saada, I grupi omad ja sõjainvaliidid said tasuta ja tagastasid uue saamiseks. Selle kasutusaja sisse oli planeeritud ka üks tasuta kapremont.
Need põlvkonnad on vene vikis olemas, lisaks veel hulgi variatsioone
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%...A1-3%D0%9B
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%...A1-3%D0%90
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%...A1-3%D0%94
Eriti vahva ja haruldane on see piku pooleks mehe (üks käsi ja üks jalg) invakas, meie ei suutnud sellele leida ei piisavalt infot (ainult üks foto ja viited raamatus, et sellist tehti, kataloogis ei kippugi) ega juhtseadmeid, et kokku panna. Meil oli siis SMZ S3E probleemiks, vanem versioon on see alltoodu
Tsitaat:- [b]С-3Б[/b] — модификация С3А, предназначенная для управления инвалидами с одной рукой и одной ногой, выпускалась в 1959—1962 годах (по другим сведениям в 1960—1961). Всего было выпущено 7819 экземпляров данной модификации.
(07-02-2022, 21:50 PM)honkomees Kirjutas: [ -> ] (07-02-2022, 21:27 PM)Formika Kirjutas: [ -> ]... Rahva jutu järgi pidid invaliidid need pärast kasutamist võimudele tagasi andma aga võta näpust.
See oli keeruline süsteem, kirjutasin meie omaga seoses sellest, otsin tööjuures selle lõigu üles. Aga põhimõtteliselt kui olid nt III grupi invaliid ja ostsid, siis ei pidanud tagastama kui ei tahtnud uut saada, I grupi omad ja sõjainvaliidid said tasuta ja tagastasid uue saamiseks. Selle kasutusaja sisse oli planeeritud ka üks tasuta kapremont.
Need põlvkonnad on vene vikis olemas, lisaks veel hulgi variatsioone
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%...A1-3%D0%9B
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%...A1-3%D0%90
https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%...A1-3%D0%94
Eriti vahva ja haruldane on see piku pooleks mehe (üks käsi ja üks jalg) invakas, meie ei suutnud sellele leida ei piisavalt infot (ainult üks foto ja viited raamatus, et sellist tehti, kataloogis ei kippugi) ega juhtseadmeid, et kokku panna.
Tsitaat:- [b]С-3Б[/b] — модификация С3А, предназначенная для управления инвалидами с одной рукой и одной ногой, выпускалась в 1959—1962 годах (по другим сведениям в 1960—1961). Всего было выпущено 7819 экземпляров данной модификации.
Neid põlkondi ma teadsin, mõtlesin, et see morgunovka ise ka jagunes mingiks 3 eraldi modifikatsiooniks. Aga selline küsimus, kas need autod olid ka kuidagi markeeritud st. kere ja raami või sassii numbrid, tehase tabelike ja mootori nummer. Ja palju neid üldse toodeti.
Peale tehase birkade (kolmandal põlvel olid kõrvalistuja selja taga mootoriruumi vaheseina salongipoolsel küljel, dermantiinist neetidega läbi pandud) ei ole meie suutnud kolmest masinast ühe kokkupanemise juures numbreid tuvastada. Kindlaid muutuste tuvastamisi pole neile vist keegi teinud ja klassifitseerinud nagu Pobide ja Volgade juures. Aga aastate lõikes on üsna palju erinevusi, nagu ikka, esmapilgul märkamatuid ja pärast hirmsaid probleeme tekitavaid.
P.S. Väidetavalt tehti morgunovkasid 203 291 tk
Ma eestis 1 kükloobi jäänuseid olen kohanud. Osteti nina alt ära mul. Mingi aeg hiljem õnnestus näha müügis veel üht isendit.
See OM-i küna oli ju ühe käe ja ühe jalaga persoonile mõeldud, või ma mäletan valesti? Mul endal kuuri taga on küll käsijuhtimisega rooliga ja mälu järgi ühe jala all oleva pedaaliga küna vrakk. OM-i oma oli aga ju pooliku lenksuga rooli asemel ja piduri- ning käigupedaaliga sest gaas oli lenksu küljes?
Minu meelest neid teise põlve künasid on Eestis viimastel aastatel palju ringi liikunud. Vahepeal Facebookis sattus nende kuulutusi või kedagi hõiskamas, et tal on ka selline, päris palju ette.
Kükloopidest räägivad need foorumlased, kellel neid garaaži vaatama on võimalik minna.
Hiiumaal ühes rohtu kasvanud taluhoovis. Läks üsna ruttu kaubaks.
Kuskilt on meelde jäänud, et ühe sellise toruraamiga morgunovka omahind oli märksa kõrgem kui Moskvitš 401 oma.
(08-02-2022, 00:39 AM)gruppen Kirjutas: [ -> ]See OM-i küna oli ju ühe käe ja ühe jalaga persoonile mõeldud, või ma mäletan valesti? Mul endal kuuri taga on küll käsijuhtimisega rooliga ja mälu järgi ühe jala all oleva pedaaliga küna vrakk. OM-i oma oli aga ju pooliku lenksuga rooli asemel ja piduri- ning käigupedaaliga sest gaas oli lenksu küljes?
...
Õigesti mäletad aga neid puuduvaid juhtimise juppe oli rohkem kui olemasolevaid sellele variandile ja lisaks ei suutnud leida ühtegi kirjatükki ega pilti, kus oleks näha, millised kangikesed külge käivad ja kuhu ning kustkaudu trossid veetud peavad olema. Seega panime kataloogi järgi käsijuhtimisega kokku.