automoto.ee foorumid
t-54 kohta küsimused - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanem Rasketehnika (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=47)
+--- Teema: t-54 kohta küsimused (/showthread.php?tid=15684)



t-54 kohta küsimused - Penn - 27-04-2006

pikemat aega juba piinab selline mõte et ostaks naabrite juurest t-54 ää.tahaks teist vähe putitada aga kapotialune päris puhas ja linte pole samuti. kas ДТ-75 lindid ei sobi?ja mis mootori sinna kannaks pookida?originaali vist pole mõtet otsidagi...ja äkki oskab keegi selle riistapuu kohta mõne targa raamatu nime öelda?


RE: t-54 kohta küsimused - kolz - 27-04-2006

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=7655&page=1



RE: t-54 kohta küsimused - Laurix - 02-05-2006


Oranzid olid reeglina DT-75-d (need uuemad ümara kabiiniga asjad). Selle eellane T-74 (mitte DT-74!) on kantis kabiiniga ja tehasest väljusid nad reeglina hallina. T-74le eelnes omakorda T-54, selle tunneb ära iseloomuliku ribilise esiosa ja teise kabiini poolest. Ning T-54le omakorda eelnes nn petrooli-natt, kantis kabiiniga ja petrooliga käiva mootoriga (see isend oli levinud üsna kohe peale Teist Ilmasõda).

Kuna pertooli-nati ametlik margi nimetus oli NATI, siis sai kogu see pere kuni DT-75ni välja endale hellitusnimeks natt. Roomikuosa, muide, oli neil minumeelest kõigil praktiliselt sama.

Omist kogemusist tean, et väga \"mõnus\" on T-54 ja T-74 -dega manööverdada kangidega Smile olen mõlemad masinad omal ajal ära proovinud.

niiet roomikuosa on vist lahendatud



RE: t-54 kohta küsimused - valdo - 02-05-2006

Tractorist01 Kirjutas:Roomikuosa, muide, oli neil minumeelest kõigil praktiliselt sama.

Olen vanade traktoristide käest kuulnud, et täpselt sama (sorry, kui eksin, siis parandage). Ehk siis petrooli-NATI'st (mis filmis "Tants Aurukatla Ümber" sõjajärgses episoodis peksumasinat vedas) kuni praegugi masslevinute 75'teni välja.




RE: t-54 kohta küsimused - kolz - 02-05-2006

T-54 ei ole kohe kindlasti T-74 eellane. T-54 on Mtz baasil kitsas roomiktrktor. Meil vähe levinud. Küll aga olid nn. natid DT-54 ja DT-55, DT-75 ja T-74.
Roomikosa on neil küll sarnane, aga ehituselt küllaltki erinev.
Loe veel://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=7655&page=1



RE: t-54 kohta küsimused - Laurix - 03-05-2006

tglt tegin kopipeist sellest teisest lintraktori teemat Smileärge mind süüdistageBig Grin



RE: t-54 kohta küsimused - Penn - 14-05-2006

hääkene küll,roomikud kannatab siis vist kombineerida.a mis mootor sinna peale pookida?ei leia kuskilt mittemingisuguseid andmeid mootori kohta.vaja just teada kas mootori kannatab kuidagi käigukastiga kokku viia.mootori kinnitused sidurikojaga jne


RE: t-54 kohta küsimused - via - 16-11-2007

Tractorist01 Kirjutas:Kuna pertooli-nati ametlik margi nimetus oli NATI, siis sai kogu see pere kuni DT-75ni välja endale hellitusnimeks natt. Roomikuosa, muide, oli neil minumeelest kõigil praktiliselt sama.



niiet roomikuosa on vist lahendatud

DT-54- oli esimene juhtratas kahe pöiaga, järglastel ühe pöiaga...nii et ka roomikulülid vist tiba teised...


RE: t-54 kohta küsimused - kolz - 17-11-2007

via Kirjutas:DT-54- oli esimene juhtratas kahe pöiaga, järglastel ühe pöiaga...nii et ka roomikulülid vist tiba teised...
Miks nii arvad? Lindid on ühed ja omavahel vahetatavad. Muideks laialindiga DT-75 -el on ka juhtratas kaherõngaga.


RE: t-54 kohta küsimused - ES 95 - 17-11-2007

Timm Kirjutas:Pmst on T-54 meil väga haruldane, seega kui masinat enam vaja ei lähe, võid ta ju Varjupaigale andaSmile Aga see on tuleviku asi. Ka KD-35-st pole juttu olnud enam..aga see on juba OTRolleyes

aga .. võiksid pilte üles riputada, kui masina otsustad osta.

http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=21828


RE: t-54 kohta küsimused - ES 95 - 17-11-2007

kolz Kirjutas:
via Kirjutas:DT-54- oli esimene juhtratas kahe pöiaga, järglastel ühe pöiaga...nii et ka roomikulülid vist tiba teised...
Miks nii arvad? Lindid on ühed ja omavahel vahetatavad. Muideks laialindiga DT-75 -el on ka juhtratas kaherõngaga.

Täislaial on tõesti kaherõngaga ja lülide samm on kah teine.Kunagi sai proovitud täislaia asemele panna kitsas aga hakkas pidurdamisel üle viskama.Põhjus miks kitsast sai proovitud oli see et talvel lumega on täislai jube libe.Mõned pildid samast masinast ca 12 aastat tagasi
   
       


RE: t-54 kohta küsimused - via - 17-11-2007

Arvatavasti oli DT-54 veel tollimõõdustikus ja lülide samm viidi-ümardati T74-DT-75 ajastul üle meetermõõdustikku.
Soovariandil DT-55 ja hilisemate mudelite soovariantidel jäeti vana samm...


RE: t-54 kohta küsimused - via - 18-11-2007

Vaatasin, et CXATZ-NATI-l ja TD-54-l antakse roomikulüli sammuks 172mm, DT-54-l aga sammuks 174mm.


RE: t-54 kohta küsimused - Timm - 28-12-2008

Vabandust vana teema ülesäratamise pärast, aga juhtusin seda lugema..ES 95, sellist marki nagu TD-54 pole olemas. Äkki mõtlesid DT-54 vs T-74/DT-55?


RE: t-54 kohta küsimused - via - 30-12-2008

TD-54 on esindatud Rozanovi raamatus: Traktor CXATZ-HATI, Eesti riiklik kirjastus 1951.


RE: t-54 kohta küsimused - gruppen - 30-12-2008

Saadaval näiteks Voorimehe tänava Tehnilises Antikvariaadis. Eile nagu jäi silma nimetatud raamat. Oli ka eraldi Dt-54 manuaal.

OT: Mismoodi see pidurdades üleviskamine välja näeb?


RE: t-54 kohta küsimused - ES 95 - 12-01-2009

Tähiku hammas läheb kilbi peale mitte kilpide vahesseToungue