raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline) -
heiki - 04-11-2006
Lavassaare raudteemuuseumi kollektsioon täienes hiljuti sanitaarmotrissi võrra (loe: raudtee kiirabi). Tegemist on kitsarööpmelise hübriidiga millel GAZ-21 mootor ja käigukast ning GAZ-51 nina ja radiaator. Kuigi näeb välja nagu oleks isetehtud, on masin siiski tööstuslik ja valmistatud Venemaal Demihovo vagunitehases millalgi 60-lõpus või 70-alguses. Masin osutus peale väikest mootorihooldust täiesti toimivaks.
Ühtlasi tekkis küsimus - kas keegi oskab soovitada kust võiks osta GAZ-21 termostaadi? Volga poes ei teatud sellest midagi ja GAZ-24 termostaat ei sobi.
RE: Kiirabi -
Tsiklimeister - 04-11-2006
See on alles aparaat!!!
Kas sellega suvel sõitu ka saab teha?
RE: Kiirabi -
heiki - 04-11-2006
Tsiklimeister Kirjutas:See on alles aparaat!!!
Kas sellega suvel sõitu ka saab teha?
Kui ette tellida siis ikka saab. Salongi paneme istmed ka tagasi.
RE: Kiirabi -
motamees - 04-11-2006
Rongidest ei tea ma mitte essugi, siit ka küsimus. Mida teeb seal rool?
RE: Kiirabi -
v126 - 04-11-2006
Ju selleks, et kusagilt kinni hoida.
RE: Kiirabi -
MartinL - 04-11-2006
Hmm , aga kui saladus pole , kust see aparaat üldse välja võluti?
RE: Kiirabi -
heiki - 04-11-2006
Rool = mehhaaniline pidur. Keerad rooli paremale - pidurdab.
Konkreetne SMD-1 on pärit Tootsi turbatööstusest kus sellega veeti töölisi. Viimased paar aastat seisis.
Originaalis peaks külgedele olema maalitud punased ristid nagu sellel fotol:
Esimestele mudelitele paigaldati 50-aastatel GAZ-MM mootor, hiljem GAZ-20 ja lõpus GAZ-21 mootor. Kuna juhikabiin on seda tüüpi masinatel ainult ühes otsas, siis on kere alla raskuskeskmesse konstrueeritud tungraud masina ringipööramiseks.
Meie muuseumis on veel ka veokastiga versioon GMD-3 ja reisijateveo PD-1 mis kumbki ei ole kahjuks töökorras:
Analoogsed masinad kusagil Venemaal:
RE: Kiirabi -
inc - 04-11-2006
selle esimese pilliga olen ma kunagi isegi sõitnud
isegi pisikese avarii üle elanud
Keegi küsis milleks rool, räägiks avariist siis, ehk valgustab:
tulime selle dresiinaga ja meie ees seis teine vedur, nii 100m kaugusel, mingil põhjusel hakkas teine vedur meile vastu tulema. See peale kukkus dresiina juht hirmsasti rooli lappama nii et, higi lendas
, kuigi kõrvale põigata polnud kuhugi, mõlemadi ühel ja samal rööpal
juuu ?!
RE: Kiirabi -
heiki - 04-11-2006
Võrdluseks Gorki autotehase valmistatud motriss. Kohutav!
RE: raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline) -
mlsluik - 19-10-2011
Tänud antud teema algatajale, lisaks ka paar pilti oma PD-1 dresiina kerest mille metsast täna lõpuks siis ära tõin.
RE: raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline) -
valdo - 19-10-2011
(19-10-2011, 14:24 PM)mlsluik Kirjutas: Tänud antud teema algatajale, lisaks ka paar pilti oma SMD dresiina kerest mille metsast täna lõpuks siis ära tõin.
Kui see saladus pole, siis kus niisugune asi vedeles? St - millisel Eesti omaaegsetest paljudest kitsarööpmelistest raudteedest seda kasutati?
RE: raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline) -
Daniil - 19-10-2011
Ai, vägev aparaat!
RE: raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline) -
lauren - 19-10-2011
(19-10-2011, 14:24 PM)mlsluik Kirjutas: Tänud antud teema algatajale, lisaks ka paar pilti oma SMD dresiina kerest mille metsast täna lõpuks siis ära tõin. Kuna alusvankrit, mootorit ja ülekandeid pole siis kuhugi muuseumile pakkuma ei hakka, alla läheb toyota hiace tagasild ja peale siis mercedese 5silindrine 2.5l ilma turbota diisel koos autom. kastiga. Ette arvatavasti viiese bemari sild. Kuuti tuleb siis saun... Alusaraam täitsa korralik, kereplekid tugevad. Värvimine tuleb siis kui kõik muud toimingud valmis... Ehk siis minu selleaastane projekt talveõhtuteks...
Äkki teed projektide alla eraldi teema,päris huvitav oleks lugeda.
RE: raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline) -
mlsluik - 19-10-2011
Vedeles tartumaal Ulila turbarabaga piirnevas metsas, eks omal ajal oli maha kantud ja sahaga metsa alla lükatud silma alt ära. Usun et teema alguses olev roheline dresiina on ka ulilast pärit, vanasti nägin ühte sellist ikka siin depoos, siis viidi ta ära muuseumisse
Ei tea küll kuhu
Süda tilkus lausa verd vaatades teda seal mädanemas, lihtsalt tuli ära tuua ja projekt ette võtta. Päeva lõpuks sain siis kaks partiid gaz 51 esiklaase koos raamidega, veel ka ühe lisa kapoti. Ega rohkem nagu 51-ga seal seost ei olegi.
RE: raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline) -
Raudpats - 19-10-2011
tutikas ninaplekk on mul täitsa pakkuda
RE: raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline) -
K-125 - 19-10-2011
(19-10-2011, 14:24 PM)mlsluik Kirjutas: Tänud antud teema algatajale, lisaks ka paar pilti oma SMD dresiina kerest mille metsast täna lõpuks siis ära tõin. Kuna alusvankrit, mootorit ja ülekandeid pole siis kuhugi muuseumile pakkuma ei hakka, alla läheb toyota hiace tagasild ja peale siis mercedese 5silindrine 2.5l ilma turbota diisel koos autom. kastiga. Ette arvatavasti viiese bemari sild. Kuuti tuleb siis saun... Alusaraam täitsa korralik, kereplekid tugevad. Värvimine tuleb siis kui kõik muud toimingud valmis... Ehk siis minu selleaastane projekt talveõhtuteks...
Piltide järgi ütleks, et tegu sul siiski PD-ga, mitte SMD-ga. PD-l on salongi uksi rohkem, kuna tal on kaks istmerida taga. SMD-l on üks küljeuks paremat kätt masinat ja istmed on piki sõidu suunda seinte ääres (keskele ju pidi laip mahtuma).
RE: raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline) -
mlsluik - 19-10-2011
Eks ta nii vist olegi, nagu mainitud es valda seda idanaabrite keel ega lühendeid. Tänud parandamast, jälle targem... Aga mis nende lühendite taga siis peitub, sdm oli siis kiirabi brigaadi masin vist.
Projektide all ka siis teema nüüd olemas
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=38503&pid=270475#pid270475
RE: raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline) -
heiki - 23-10-2011
Ilmselt tegi neid aparaate valmistanud tehas tihedat koostööd Gorki autotehasega. Originaalkomplektsuses on Gorki tehase tootevalikust:
GAZ 51 - jahutusradiaator, esiklaas, kapott, esivõre, kardaan (ilmselt lühendatud), kardaaniristid
GAZ 20 "Pobeda" - näidikublokk
GAZ 21 - mootor, käigukast, käigukasti ja reeversikasti vaheline kardaanirist, õli peenfiiltri "kopsik"
Ehk siis Volga mootori saab ilma ümberehitusteta vahele panna.
Varasemad mudelid kandsid ka GAZ-MM mootorit ja käigukasti.
(19-10-2011, 18:52 PM)mlsluik Kirjutas: Usun et teema alguses olev roheline dresiina on ka ulilast pärit, vanasti nägin ühte sellist ikka siin depoos, siis viidi ta ära muuseumisse Ei tea küll kuhu
Nagu ka teema alguses kirjas, siis Lavassaare SMD on pärit Tootsist.
RE: raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline) -
Regardman - 23-10-2011
PD - passazhirski dresin
SMD - sanitarnõi-meditsinski dresin
RE: raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline) -
mlsluik - 25-10-2011
(23-10-2011, 20:36 PM)heiki Kirjutas: Ilmselt tegi neid aparaate valmistanud tehas tihedat koostööd Gorki autotehasega. Originaalkomplektsuses on Gorki tehase tootevalikust:
GAZ 51 - jahutusradiaator, esiklaas, kapott, esivõre, kardaan (ilmselt lühendatud), kardaaniristid
GAZ 20 "Pobeda" - näidikublokk
GAZ 21 - mootor, käigukast, käigukasti ja reeversikasti vaheline kardaanirist, õli peenfiiltri "kopsik"
Ehk siis Volga mootori saab ilma ümberehitusteta vahele panna.
Varasemad mudelid kandsid ka GAZ-MM mootorit ja käigukasti.
(19-10-2011, 18:52 PM)mlsluik Kirjutas: Usun et teema alguses olev roheline dresiina on ka ulilast pärit, vanasti nägin ühte sellist ikka siin depoos, siis viidi ta ära muuseumisse Ei tea küll kuhu
Nagu ka teema alguses kirjas, siis Lavassaare SMD on pärit Tootsist.
Aga kas selle kohta ka teavet on kuna ta tootsi sattus. Kuna ulila turbaraba kuulub ka kaudselt tootsi üksuse alla ja see omakorda soomlaste Vapole siis... kui ma ei eksi. Lihtsalt üks neist on kindlasti siit pärit...