raudtee-kiirabi (kitsarööpmeline)
#1

Lavassaare raudteemuuseumi kollektsioon täienes hiljuti sanitaarmotrissi võrra (loe: raudtee kiirabi). Tegemist on kitsarööpmelise hübriidiga millel GAZ-21 mootor ja käigukast ning GAZ-51 nina ja radiaator. Kuigi näeb välja nagu oleks isetehtud, on masin siiski tööstuslik ja valmistatud Venemaal Demihovo vagunitehases millalgi 60-lõpus või 70-alguses. Masin osutus peale väikest mootorihooldust täiesti toimivaks.

Ühtlasi tekkis küsimus - kas keegi oskab soovitada kust võiks osta GAZ-21 termostaadi? Volga poes ei teatud sellest midagi ja GAZ-24 termostaat ei sobi.
[Pilt: 9065677_5jEW.jpg]
[Pilt: 9065681_4VnB.jpg]
[Pilt: 9065682_TC1a.jpg]
[Pilt: 9065679_OBzh.jpg]
[Pilt: 9065684_65vC.jpg]
[Pilt: 9065676_U8yj.jpg]
[Pilt: 9065685_7EV8.jpg]
Vasta
#2

See on alles aparaat!!!
Kas sellega suvel sõitu ka saab teha?

:I M Back
Vasta
#3

Tsiklimeister Kirjutas:See on alles aparaat!!!
Kas sellega suvel sõitu ka saab teha?
Kui ette tellida siis ikka saab. Salongi paneme istmed ka tagasi.
Vasta
#4

Rongidest ei tea ma mitte essugi, siit ka küsimus. Mida teeb seal rool?
Vasta
#5

Ju selleks, et kusagilt kinni hoida.
Vasta
#6

Hmm , aga kui saladus pole , kust see aparaat üldse välja võluti?

Aga nagu juba ütlesin, hoia silmad ja kõrvad lahti !

Üks 2001a Busso ongi ainult.
Vasta
#7

Rool = mehhaaniline pidur. Keerad rooli paremale - pidurdab.
Konkreetne SMD-1 on pärit Tootsi turbatööstusest kus sellega veeti töölisi. Viimased paar aastat seisis.
Originaalis peaks külgedele olema maalitud punased ristid nagu sellel fotol:
[Pilt: SMD.JPG]
Esimestele mudelitele paigaldati 50-aastatel GAZ-MM mootor, hiljem GAZ-20 ja lõpus GAZ-21 mootor. Kuna juhikabiin on seda tüüpi masinatel ainult ühes otsas, siis on kere alla raskuskeskmesse konstrueeritud tungraud masina ringipööramiseks.
Meie muuseumis on veel ka veokastiga versioon GMD-3 ja reisijateveo PD-1 mis kumbki ei ole kahjuks töökorras:  
[Pilt: pic23.jpg]

Analoogsed masinad kusagil Venemaal:
[Pilt: PD_1.JPG]
[Pilt: PD.JPG]
Vasta
#8

selle esimese pilliga olen ma kunagi isegi sõitnud Big Grin isegi pisikese avarii üle elanud Wink

Keegi küsis milleks rool, räägiks avariist siis, ehk valgustab:
tulime selle dresiinaga ja meie ees seis teine vedur, nii 100m kaugusel, mingil põhjusel hakkas teine vedur meile vastu tulema. See peale kukkus dresiina juht hirmsasti rooli lappama nii et, higi lendas Big Grin, kuigi kõrvale põigata polnud kuhugi, mõlemadi ühel ja samal rööpal Big Grin juuu ?!
Vasta
#9

Võrdluseks Gorki autotehase valmistatud motriss. Kohutav!
[Pilt: gaz52-8.jpg]
[Pilt: gaz52-11.jpg]
Vasta
#10

Tänud antud teema algatajale, lisaks ka paar pilti oma PD-1 dresiina kerest mille metsast täna lõpuks siis ära tõin.

           

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#11

(19-10-2011, 14:24 PM)mlsluik Kirjutas:  Tänud antud teema algatajale, lisaks ka paar pilti oma SMD dresiina kerest mille metsast täna lõpuks siis ära tõin.

Kui see saladus pole, siis kus niisugune asi vedeles? St - millisel Eesti omaaegsetest paljudest kitsarööpmelistest raudteedest seda kasutati?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#12

Ai, vägev aparaat!
Vasta
#13

(19-10-2011, 14:24 PM)mlsluik Kirjutas:  Tänud antud teema algatajale, lisaks ka paar pilti oma SMD dresiina kerest mille metsast täna lõpuks siis ära tõin. Kuna alusvankrit, mootorit ja ülekandeid pole siis kuhugi muuseumile pakkuma ei hakka, alla läheb toyota hiace tagasild ja peale siis mercedese 5silindrine 2.5l ilma turbota diisel koos autom. kastiga. Ette arvatavasti viiese bemari sild. Kuuti tuleb siis saun... Alusaraam täitsa korralik, kereplekid tugevad. Värvimine tuleb siis kui kõik muud toimingud valmis... Ehk siis minu selleaastane projekt talveõhtuteks...

Äkki teed projektide alla eraldi teema,päris huvitav oleks lugeda.Wink
Vasta
#14

Vedeles tartumaal Ulila turbarabaga piirnevas metsas, eks omal ajal oli maha kantud ja sahaga metsa alla lükatud silma alt ära. Usun et teema alguses olev roheline dresiina on ka ulilast pärit, vanasti nägin ühte sellist ikka siin depoos, siis viidi ta ära muuseumisse Wink Ei tea küll kuhu Big GrinBig Grin Süda tilkus lausa verd vaatades teda seal mädanemas, lihtsalt tuli ära tuua ja projekt ette võtta. Päeva lõpuks sain siis kaks partiid gaz 51 esiklaase koos raamidega, veel ka ühe lisa kapoti. Ega rohkem nagu 51-ga seal seost ei olegi.

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#15

tutikas ninaplekk on mul täitsa pakkuda
Vasta
#16

(19-10-2011, 14:24 PM)mlsluik Kirjutas:  Tänud antud teema algatajale, lisaks ka paar pilti oma SMD dresiina kerest mille metsast täna lõpuks siis ära tõin. Kuna alusvankrit, mootorit ja ülekandeid pole siis kuhugi muuseumile pakkuma ei hakka, alla läheb toyota hiace tagasild ja peale siis mercedese 5silindrine 2.5l ilma turbota diisel koos autom. kastiga. Ette arvatavasti viiese bemari sild. Kuuti tuleb siis saun... Alusaraam täitsa korralik, kereplekid tugevad. Värvimine tuleb siis kui kõik muud toimingud valmis... Ehk siis minu selleaastane projekt talveõhtuteks...

Piltide järgi ütleks, et tegu sul siiski PD-ga, mitte SMD-ga. PD-l on salongi uksi rohkem, kuna tal on kaks istmerida taga. SMD-l on üks küljeuks paremat kätt masinat ja istmed on piki sõidu suunda seinte ääres (keskele ju pidi laip mahtuma).

Meeldib sõita 19''-ga
Vasta
#17

Eks ta nii vist olegi, nagu mainitud es valda seda idanaabrite keel ega lühendeid. Tänud parandamast, jälle targem... Aga mis nende lühendite taga siis peitub, sdm oli siis kiirabi brigaadi masin vist.
Projektide all ka siis teema nüüd olemas
http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid270475

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta
#18

Ilmselt tegi neid aparaate valmistanud tehas tihedat koostööd Gorki autotehasega. Originaalkomplektsuses on Gorki tehase tootevalikust:
GAZ 51 - jahutusradiaator, esiklaas, kapott, esivõre, kardaan (ilmselt lühendatud), kardaaniristid
GAZ 20 "Pobeda" - näidikublokk
GAZ 21 - mootor, käigukast, käigukasti ja reeversikasti vaheline kardaanirist, õli peenfiiltri "kopsik"

Ehk siis Volga mootori saab ilma ümberehitusteta vahele panna.
Varasemad mudelid kandsid ka GAZ-MM mootorit ja käigukasti.

(19-10-2011, 18:52 PM)mlsluik Kirjutas:  Usun et teema alguses olev roheline dresiina on ka ulilast pärit, vanasti nägin ühte sellist ikka siin depoos, siis viidi ta ära muuseumisse Wink Ei tea küll kuhu Big GrinBig Grin
Nagu ka teema alguses kirjas, siis Lavassaare SMD on pärit Tootsist.
Vasta
#19

PD - passazhirski dresin
SMD - sanitarnõi-meditsinski dresin
Vasta
#20

(23-10-2011, 20:36 PM)heiki Kirjutas:  Ilmselt tegi neid aparaate valmistanud tehas tihedat koostööd Gorki autotehasega. Originaalkomplektsuses on Gorki tehase tootevalikust:
GAZ 51 - jahutusradiaator, esiklaas, kapott, esivõre, kardaan (ilmselt lühendatud), kardaaniristid
GAZ 20 "Pobeda" - näidikublokk
GAZ 21 - mootor, käigukast, käigukasti ja reeversikasti vaheline kardaanirist, õli peenfiiltri "kopsik"

Ehk siis Volga mootori saab ilma ümberehitusteta vahele panna.
Varasemad mudelid kandsid ka GAZ-MM mootorit ja käigukasti.

(19-10-2011, 18:52 PM)mlsluik Kirjutas:  Usun et teema alguses olev roheline dresiina on ka ulilast pärit, vanasti nägin ühte sellist ikka siin depoos, siis viidi ta ära muuseumisse Wink Ei tea küll kuhu Big GrinBig Grin
Nagu ka teema alguses kirjas, siis Lavassaare SMD on pärit Tootsist.

Aga kas selle kohta ka teavet on kuna ta tootsi sattus. Kuna ulila turbaraba kuulub ka kaudselt tootsi üksuse alla ja see omakorda soomlaste Vapole siis... kui ma ei eksi. Lihtsalt üks neist on kindlasti siit pärit...

'Per cogo, non per mico' (Edasi kompressiooni, mitte sädemega)
https://www.facebook.com/Teedehooldus/
 Ulila Jäärada FB
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne