automoto.ee foorumid
Käigukast opelile - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Käigukast opelile (/showthread.php?tid=21998)

Lehed: 1 2


Käigukast opelile - krossikas - 14-11-2007

Tere!
Oleks vaja soovitusi targematelt, et on mõttes nagu muretseda autole 4 käigukasti asemele 5 käigukast (autoks on siis opel rekord 86. aasta 2.0 bensiini mootor), et kas on mõtet ja mida peaks nagu siis selle käigukasti otsimise juures jälgima? Ja kas ta annab mulle üldse effekti küttekulu kokkuhoius? Ja kui ma panen teise käigukasti kas ma pean siis ka kardaani ära vahetama, et minu teada on ju viiene käigukast natukene pikem neljase omast ju?


Ette Tänades vastuste eest!!


RE: Käigukast opelile - mesamees - 14-11-2007

Kütusekulu saad jah väiksemaks.Jah kardaani pead ka ära vahetama.


RE: Käigukast opelile - stihl - 14-11-2007

Kunagi tegelesin sama probleemiga oma Ford Capri juures ja selgus, et Fordi nii 4-kui 5-käiguline kast on otseülekandega ( sissetulev võll teeb 1 pööret ja väljatulev võll teeb samapalju), seega mingit kütusesäästu ei ole ette näha, vaid käike tuleb 1,25 korda rohkem vahetada...
Ehk ,siis, mõttetu vahetus.

Kui Opeli viiekäiguline on viimase käiguga kiirendav, on, muidugi, teine asi.


RE: Käigukast opelile - pppp - 15-11-2007

Noh, neil 5-käigulistel kastidel, millel viimane käik 1:1 on, on tavaliselt tiba testsugune eesmärk kui kütuse kokkuhoid ja müra vähendamine maanteesõidul Wink


RE: Käigukast opelile - Jesper - 15-11-2007

Ei ole õige jutt, Type 9 ülekanded on valdaval enamikul juhtudest 3.65:1, 1.97:1, 1.37:1, 1:1, 0.82:1.


RE: Käigukast opelile - moto-onu - 15-11-2007

Niipalju kui mina olen näinud,kuulnud ja lugenud on ikka enamikel autodel neljas käik 1:1 ja edasi kiirem.Osadel juhtudel isegi kolmas 1:1


RE: Käigukast opelile - teints - 15-11-2007

Mingit eriliselt suurt kütusekulu langust ei tasu selle vahetusega oodata. Olen ise sellise vahetuse läbi teinud, autoks Opel Rekord 2.0 1985.a.


RE: Käigukast opelile - krossikas - 15-11-2007

teints Kirjutas:Mingit eriliselt suurt kütusekulu langust ei tasu selle vahetusega oodata. Olen ise sellise vahetuse läbi teinud, autoks Opel Rekord 2.0 1985.a.

Aga palju sa muidu madalamaks said seda kütusekulu, sest niiplalju kui mina olen nyyd uurinud siis liitri peaks ikka saja kilomeetri kohta madalamaks saama.


RE: Käigukast opelile - krossikas - 15-11-2007

Aga kas käigukast peab kindalsti olema besiini mootori oma või võib olla ka diisli oma?
Ja siit ka küsimus et kas diisli käigukastil ja bensiini mootori käigukastil on mingi vahe ka või?


RE: Käigukast opelile - teints - 16-11-2007

Tehaseandmetel on kütusekulu erinevus ainult 0.2 L. Mina mingit olulist vähenemist küll ei märganud. Viiekäigulisena tuli maanteel kuluks 9 L, neljakäigulisena kahjuks ei mõõtnud. 90 km/h sõites viienda käiguga olid mootori pöörded 2600 p/min, kuid mootor (2.0 karburaatoriga 74 kw) hakkas hästi vedama alles 3000 pöördel kiirusel u. 100 km/h. Minu autol oli originaalis 1.8 mootor ja tagasilla peaülekanne 3.76. Neljakäigulisel 2.0 peaks ülekanne olema 3.45 ja viiekäigulisel 3.76. Viienda käigu ülekanne on 0.805 ja neljas käik on mõlemal 1. Mina istutasin oma autole Ford Sierra viiese kasti, kuid viienda käigu ülekanne oli peaaegu sama, täpselt ei mäleta.


RE: Käigukast opelile - Killer666 - 17-11-2007

pppp Kirjutas:Noh, neil 5-käigulistel kastidel, millel viimane käik 1:1 on, on tavaliselt tiba testsugune eesmärk kui kütuse kokkuhoid

Parem kiirendus siis v?


RE: Käigukast opelile - Liblikmutter - 17-11-2007

Suure imestusega vaatan iga kord seda teemat..
Kõik spekuleerivad, et mida see müstiline viies käik teha võiks. Kas ta siis kiirendab või.. Või mida teeb see 1:1 värk või üldse..
Ja mitte kordagi ei tule pähe linkida ühte toredat teksti.
http://www.tqhq.ee/dir.php?id=30
Hõissa usakamehed.
Smile


RE: Käigukast opelile - krossikas - 17-11-2007

Aga kas te siis soovitate siis panna autole viiest kasti alla we?


RE: Käigukast opelile - Jesper - 17-11-2007

Ma ei tea millist osa sealt tqhq tekstist nüüd lugema peaks, aga üldiselt on kütusekulu kontrolliv seadeldis igas autos parema jala all - madalamad pöörded hoiavad natuke kokku, aga lõppkokkuvõttes kulub auto liigutamiseks kiirusega x igasuguse ülekande puhul sama palju energiat, seega toob madalam ülekanne suhteliselt väikese säästu. Kui sul on viiene kast tasuta või paarisaja krooni eest käes ja ise vahetad, siis tasub ehk teha, aga kui selleks operatsiooniks kulub juba paar tuhat krooni, siis sõidad sa seda vahet tükk aega tasa. Liiter on nii suure auto puhul imho tiba optimistlik, reaalne oleks ehk pool liitrit, lisaks arvesta et linnasõidul kulub ikka sama palju kui enne.

Loomulikult kui sa sõidad stiilis iga päev Tallinnast Tartusse ja tagasi, siis tasub kähku ära, võta oma aastane maanteekilomeetrite arv, kastivahetuse kulud ning arvuta välja, kui pikk tasuvusaeg sinu puhul on.


RE: Käigukast opelile - Tegelane5 - 17-11-2007

Kindlasti on mõtet vahetada kasti 5 se vastu eeldusel et saad 100 sõites kuskil 400- 500 pööret allapoole. Enda närvide hinna ütleb igaüks ise Smile


RE: Käigukast opelile - pppp - 19-11-2007

KILLER666 Kirjutas:
pppp Kirjutas:Noh, neil 5-käigulistel kastidel, millel viimane käik 1:1 on, on tavaliselt tiba testsugune eesmärk kui kütuse kokkuhoid

Parem kiirendus siis v?

Eks neid ole nende mootorite otsa vaja, mille momendikarakteristik hirmus kitsaks aetud (ja graafiku tipp tavalistest seeriamootoritest üksjagu kõrgematel pööretel).


RE: Käigukast opelile - pühak - 21-11-2007

Mine osta romulast rekordi/kuni 2.5L A senatori/manta/ või muu sama ajastu 5 kast ja pane peale. ülekanne oli minu teada 0.8 ja 4kastil 1:1
Mugavam, käigud lähevad paremini sisse, kuna kang läheb otse kasti mitte aga ei ole miljoni hoovaga.


RE: Käigukast opelile - krossikas - 21-11-2007

pühak Kirjutas:Mine osta romulast rekordi/kuni 2.5L A senatori/manta/ või muu sama ajastu 5 kast ja pane peale. ülekanne oli minu teada 0.8 ja 4kastil 1:1
Mugavam, käigud lähevad paremini sisse, kuna kang läheb otse kasti mitte aga ei ole miljoni hoovaga.

Aga mis sellised kastid romulates yldse maksavad?


RE: Käigukast opelile - 13piisab - 24-11-2007

krossikas Kirjutas:Aga mis sellised kastid romulates yldse maksavad?
ilmselt said vastuste puudumisest aru, et keegi ei hakka Su eest romulaid läbi helistama vaid tuleb ise natu rohkem liigutada kui vaid sõrmekesi klaviatuuril.

aga ma ei tahtnud sappi pritsida - tahtsin vaid kommentaarida, et sportlikumatel esiveolistel opelitel (kaheksa-üheksakümnendad, F16CR ja F20 kastid) on viienda käigu ülekannet kerge muuta - kasti otsakaas rattakoopast lahti ning kaks hammasratast (+vahetuskahvel/hoob) vahetada - ning ongi nt F16WR viimase käigu kasutamisel (suvised) maanteepöörded 110km/h puhul ca 3150 pealt kukkunud ca 2500 peale. Vaiksem - ning ka säästlikum.

Teet,
tegi suvel vahetamise: 0,8857 (31/35) -> 0,7073 (29/41)


RE: Käigukast opelile - krossikas - 24-11-2007

Ega ma ei mõelnudki et keegi hakkab minu eest romulaid läbi helistama vaid ma arvasin et keegi ikka on neid romulatest ostnud või siis vähemalt kuulnud kui palju need võiksid romuates maksta!