automoto.ee foorumid
Põltsamaal kastide valmistamise algus ? - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Põltsamaal kastide valmistamise algus ? (/showthread.php?tid=22843)



Põltsamaal kastide valmistamise algus ? - PSV - 09-02-2008

Kuna minu GAZ 53-l täitus sel aastal 35, siis on võimalus talle mustad numbrid teha. Suuri ümberehitusi pole, vast polstrid ja näidikud.

Küsimus on aga kastis, mis Põltsamaal valmistatud. Mis ajal neid seal tegema hakati ja mitu erinevat versiooni oli? Seda just tagaluugi ja selle lukustite osas.


RE: Põltsamaal kastide valmistamise algus ? - peeterpaul - 09-02-2008

Kahtlen, kas põltsamaa kast ise juba mitte sulle teed kinni ei pane...
See pole ju tehasekast ning moodustab ikka suure osakese autost.


RE: Põltsamaal kastide valmistamise algus ? - PSV - 09-02-2008

Kui masin tuli tehasest raamina ja samal ajal tehti mujal pealisehitus, seda kui tehase alltöövõtuna, siis peaks tegu olema ikkagi algupärase sõidukiga. Nii nagu ka leivaautod ja bussid. Küll muutub asi, kui kast on uuem, kui sõiduki valmistamisaasta.


RE: Põltsamaal kastide valmistamise algus ? - jurka - 09-02-2008

53 kaste tehti Põltsamaal ilma autota. Vabriku kast käis nurka ja põltsamaa peale. Luugikinnitusedi ,luugid,kasti pikkused ei olnud mingi standarti järgi tehtud.Omal kodus 2 põltsukasti mille luugid omavahel ei sobi.


RE: Põltsamaal kastide valmistamise algus ? - eno1 - 10-02-2008

PSV Kirjutas:Kui masin tuli tehasest raamina ja samal ajal tehti mujal pealisehitus, seda kui tehase alltöövõtuna, siis peaks tegu olema ikkagi algupärase sõidukiga. Nii nagu ka leivaautod ja bussid. Küll muutub asi, kui kast on uuem, kui sõiduki valmistamisaasta.

Gaz-53 tüüpi kallajatele pandi kastid peale Saranskis.Põltsamaa ei teinud neile mitte alltöövõttu.Kap. remondi käigus paigaldati Põltsamaa kastid,muidugi kui seda polnud enne tehtud kohalikus automajandis.Saranskis valmistatud kastid olid väga nõrga konstruktsiooniga.Keevitajal kulus kolm päeva igasuguste nurkade tugevdamiseks.