automoto.ee foorumid
Naisteratas, 1939. Mis tootja? - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Identifitseerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Teema: Naisteratas, 1939. Mis tootja? (/showthread.php?tid=29900)



Naisteratas, 1939. Mis tootja? - tolmuahv - 19-09-2009

Kaege palun perra, kas keegi teab sellisest gloobuse pildiga porikamärgiga rattatootjast? Ketiratas on täitsa nagu Valdo "Eternal"
Tagaratas on ilmselt originaal, rantveljega ja Torpedo rummuga aastast 1939, esimene on küll profiililt samasugune aga traatäärtega rehvile.
http://nagi.ee/photos/krimiahv/sets/227373/130164/
Lisan ka lingi eelmainitud "Eternale", võrdluseks. On siis sama või? http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=28214&highlight=eterna


RE: Naisteratas, 1939. Mis tootja? - kass - 19-09-2009

Jah, ketiratas, porilauaprofiil ka kinnitusvits, esikahvli pea, raaminumbri suurusjärk ja raami kuju(vist) sarnased ehk lausa identsed?
Numbriraudade jäljed aga nagu erinevad ja raamikaunistused. Huvitav oleks teada, kuidas sildiaukude vahe neil ratastel on?
Valdo Eterna tootja on ilmselt siiani teadmata? Vaatasin praegu, et selliseid pedaale on nähtud Brennaboril aga see ei tähenda veel midagi.
Lenksud võrreldavatel ratastel erinevad ja sellest tulenevalt ka esipidurihovastik ka, seegi ei tähenda veel midagi.
Igatahes peab tegu olema ühe suure tootja mudelitega võion kasutatud suurte tootjate (tootja raame). Samas mitte eriti levinud porilauaprofiil, mis on sarnane mõlemil rattal ja ka identne (samuti mitte tavapärane ketiratta kodardus) viib mõtte vägisi ühte väravasse, aga kuhu?
gloobuse motiivi kasutasid mitmed tootjad nii saksamaal (tuntum Miele) kui ka Inglismaal, vb ka mujal.
Vaatame jälle, mis kostab valdo, kui Raekoja platsilt naaseb oma erakogu paremikuga.Cool


RE: Naisteratas, 1939. Mis tootja? - valdo - 20-09-2009

(19-09-2009, 16:10 PM)kass Kirjutas:  Valdo Eterna tootja on ilmselt siiani teadmata? Vaatasin praegu, et selliseid pedaale on nähtud Brennaboril aga see ei tähenda veel midagi.

Brennabor kindlasti mitte, raaminumbrid ei klapi (vt Tilmani andmebaas, http://www.fahrradsammler.de/index.php?article_id=20).

Kui eeldada, et nii minu Eterna kui ka see ratas on sama tootja ja mingi suure Saksa tootja tööd, siis raaminumbrite koha pealt võiks klappida nt Presto. Kuna mul Prestot pole, siis puudub võrdlusmaterjal. Ei ole ka välistet muidugi, et tegu on mõne sellise suure Saksa tootjaga, mis Tilmani baasis ei kajastu.

Mul on muide meesterahva-Eterna raam ka olemas, samasugune nagu naisterahvaratas. Ainult et uhiuus, pole meetritki sõitnud, raam oli kaitsepakendis Smile


RE: Naisteratas, 1939. Mis tootja? - tolmuahv - 21-09-2009

Tänud raaminumbrite lingi eest! Seal tuhnides leidsin vaid kaks tootjat, mille raaminumbrid sobiksid- Bauer ja Presto. Kumbki ei paista siiski olevat sarnaseid rattaid teinud, ketiratastest alates ja raamimuhvidega lõpetades. Sellist porilauasilti ka neil ei märganud.
Mõõtsin nimesildi neediaukude vahe ära: 69mm tsentritest.
Muide, kas on lootust, et selliselt tahapoole kõveraks sõidetud kahvli sirgeks saab?


RE: Naisteratas, 1939. Mis tootja? - valdo - 21-09-2009

(21-09-2009, 13:24 PM)tolmuahv Kirjutas:  ... kas on lootust, et selliselt tahapoole kõveraks sõidetud kahvli sirgeks saab?

See on kõige lihtsam asi.

Esiteks, võib-olla saab gaasipõletiga kõverdunud osa punaseni kuumutades selle lihtsalt tagasi painutada mingite rakiste vahel. Kui see ei õnnestu ja/või ei viitsi gaasipõletiga mängida, siis saab ju kõverdunud osa lihtsalt lahti lõigata ja sobivas (loe - algses ehk sirges) asendis kokku keevitada. Kaasaja traatkeevitused võimaldavad raamitoru ju suurepäraselt põkk-keevitada erinevalt 1930ndate tehnoloogiatest. Hiljem saab liigse maha käiata ja lihvida, nii et värvimiseks pole vaja isegi paheteldada.

Olen ise masskogustes kõverdunud, läbiroostetanud, purunenud jm moel vigastatud raame keevitusega parandanud, üks kõverdunud kahvel on selle kõrval nohu. Võrdluseks - sel talvel restaureeritud Ilmarise jalgrattal (vt http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=27729) sai raami juures tehtud ca 20 keevitust, sh kogu tagakahvel poolte harude pealt uue vastu vahetatud...


RE: Naisteratas, 1939. Mis tootja? - tolmuahv - 22-09-2009

Sinu Ilmarise ratas näeb välja nagu oleks just poest toodud Smile
Kas sellist nikerdamist sooritad MIG-MAG tüüpi keevitusega või saab ka elektroodiga teha?


RE: Naisteratas, 1939. Mis tootja? - kass - 01-10-2009

Analoogne maakeraga märk (koos tiivakestega) on saksa ebay-s müüa, mingit infot kuuluvuse/päritolu kohta pole.