Vene mootorrataste "Alumiinium" detailid - Printerisõbralik versioon
+- automoto.ee foorumid (
https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (
https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Klassikalise auto ekspluateerimine (
https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Teema: Vene mootorrataste "Alumiinium" detailid (
/showthread.php?tid=33483)
Vene mootorrataste "Alumiinium" detailid -
Ats666 - 01-06-2010
Tervitus,
Selline küsimus suurele ringile. Mis sulamist valmistati karburaatorite kestasid, kraanikorpuseid, muid väiksemaid hoovakesi ja vidinaid venemaal peale sõda toodetud mootorratastel. Kas nn. silumiinist või miskist muust al. sulamist? Kattekihina vist kasutati sel ajal kadmeerimist mida euroopas tänapäeval enam kasutada ei tohi. Küll on juba olemas vähemohtlike alternatiive mis annavad sarnase tulemuse. Kuid siin mängibki rolli detailide materjal.
Tänud juba ette...
RE: Vene mootorrataste "Alumiinium" detailid -
2715 - 01-06-2010
Vähemalt karburaatorid ja kraanid on valatud teadmata koostisega tsingi ja tina segust.Alumiiniumist selliste õhukeste detailide valamine on ilma survevaluta võimatu.Samas on karburaatori materjal väga voolav ja täidab ka 2 mm pilu.
RE: Vene mootorrataste "Alumiinium" detailid -
Ats666 - 01-06-2010
Kui tingi sulamiga tegu teeks see originaalilaadse välimusega katte taastamise lihtsamaks.
Loodame et kellelgi on veel tarka nõu anda mainitud materjali osas.
RE: Vene mootorrataste "Alumiinium" detailid -
TheShadow49 - 01-06-2010
sellised pisividinad nagu piduri trumli kaaned (iz350 kindlasti), tooreklappi hoovad, bensukraanid ja arvatavasti ka teised taolised vidinad on tehtud silumiist.
RE: Vene mootorrataste "Alumiinium" detailid -
pen.skar - 01-06-2010
Enamusel NL`s toodetud valudetailidel on ju materjali tingtähis tagaküljele valuvormiga antud. Näit. AL, AK, AM ja number on alumiiniumisulamid(kolvid, plokikaaned,käigukastikorpused). Tset (nagu tsõpljonok) + A + number tähistab tsingisulamit. Tsink on juba käes kaaludes suurema erikaalu ja tinahalli värvuse tõttu äratuntav. Nii et karburaatorid, bensiinipumbad, klaasitõsterullid, kojamehe korpused, magneetod ja tsikli pisividinad on hästivalatavast tsingisulamist. ML + number - magneesiumisulam (Zas`i plokk, karteripõhi, käigikasti korpus). Silumiin on alumiiniumi ja räni erisulam- kuumakindlam.
RE: Vene mootorrataste "Alumiinium" detailid -
Ats666 - 01-06-2010
Täpselt sellist vastust ootasingi. Selline kahtlus oli endalgi et detailid on kätte võttes kaalu poolest raskemad kui alumiinium sulamist valmistatud. Kahjuks ega neid markeeringuid eriti enam näha ei ole peale aastakümneid vihma ja muda ja mida kõike veel. Siis ei olegi muud kui lihtsalt proovimise küsimus ja näis mis välja tuleb sellest kodusest galvaanikast tänapäevaste vahenditega.