Vene mootorrataste "Alumiinium" detailid
#1

Tervitus,

Selline küsimus suurele ringile. Mis sulamist valmistati karburaatorite kestasid, kraanikorpuseid, muid väiksemaid hoovakesi ja vidinaid venemaal peale sõda toodetud mootorratastel. Kas nn. silumiinist või miskist muust al. sulamist? Kattekihina vist kasutati sel ajal kadmeerimist mida euroopas tänapäeval enam kasutada ei tohi. Küll on juba olemas vähemohtlike alternatiive mis annavad sarnase tulemuse. Kuid siin mängibki rolli detailide materjal.

Tänud juba ette...
Vasta
#2

Vähemalt karburaatorid ja kraanid on valatud teadmata koostisega tsingi ja tina segust.Alumiiniumist selliste õhukeste detailide valamine on ilma survevaluta võimatu.Samas on karburaatori materjal väga voolav ja täidab ka 2 mm pilu.
Vasta
#3

Kui tingi sulamiga tegu teeks see originaalilaadse välimusega katte taastamise lihtsamaks.
Loodame et kellelgi on veel tarka nõu anda mainitud materjali osas.
Vasta
#4

sellised pisividinad nagu piduri trumli kaaned (iz350 kindlasti), tooreklappi hoovad, bensukraanid ja arvatavasti ka teised taolised vidinad on tehtud silumiist.

K-175/1957, Iz Jup4/1981,Iz Jupiter(1)/196?, Iz49/195?, Pannonia T1/1962, Jawa 634/1973 , K-58/1959, Dnepr-MT11/1985, IZ 56/195?, K-650/1969, Jawa 353/1962
Vasta
#5

Enamusel NL`s toodetud valudetailidel on ju materjali tingtähis tagaküljele valuvormiga antud. Näit. AL, AK, AM ja number on alumiiniumisulamid(kolvid, plokikaaned,käigukastikorpused). Tset (nagu tsõpljonok) + A + number tähistab tsingisulamit. Tsink on juba käes kaaludes suurema erikaalu ja tinahalli värvuse tõttu äratuntav. Nii et karburaatorid, bensiinipumbad, klaasitõsterullid, kojamehe korpused, magneetod ja tsikli pisividinad on hästivalatavast tsingisulamist. ML + number - magneesiumisulam (Zas`i plokk, karteripõhi, käigikasti korpus). Silumiin on alumiiniumi ja räni erisulam- kuumakindlam.
Vasta
#6

Täpselt sellist vastust ootasingi. Selline kahtlus oli endalgi et detailid on kätte võttes kaalu poolest raskemad kui alumiinium sulamist valmistatud. Kahjuks ega neid markeeringuid eriti enam näha ei ole peale aastakümneid vihma ja muda ja mida kõike veel. Siis ei olegi muud kui lihtsalt proovimise küsimus ja näis mis välja tuleb sellest kodusest galvaanikast tänapäevaste vahenditega.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne