automoto.ee foorumid
Silindri puurimine - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: Silindri puurimine (/showthread.php?tid=35955)

Lehed: 1 2 3 4


Silindri puurimine - Tomasa - 29-01-2011

Teadjamad - soovitage mootorratta mootori silindri puurijat Tartus või Lõuna-Eestis.


RE: Silindri puurimine - karpaadid - 31-01-2011

Paar aastat tagasi lasin Tartus Vasara tn. vana ARKi lähedal silindrid puurida ja hoonida. Sealkandis on palju garaažibokse, kus treialid tegutsevad, küllap keegi neist oskab Sind õige mehe juurde juhatada.

Edit: Mälu järgi märkisin kaartil koha, kus mina lasin silindrit remontida, sealtkandist tasub otsida. Pilt


RE: Silindri puurimine - tõnn - 24-02-2020

Soovitage kus saaks puurida ja hoonida jawa 360 silindrid.
Oleks hea kui asub Virumaal kuid sobib ka Smartposti saatmis võimalusega.


RE: Silindri puurimine - pen.skar - 25-02-2020

Sain kunagi Moskvast või Leningradist osta suht paksu raamatu Remont mototsõklov Jawa. Aga laenasin välja. Sõber kukkus üheksakümnendatel Narvas noa otsa või sattus jääauku ja mina ka raamatust ilma. Niipalju mäletan, et raamatus olid puust hooni mõõdud. Põhimõtteliselt treiti ümar puuhalg, mitu korda silindrist pikem, lõigati pikuti lõhki. Tehti õhuke kiil keskele ja mähiti liivapaber ümber. Kiiluga toksiti parasjagu tihedaks et veel kannatas treipingis pöörleval liivapaberiga halul käsitsi edasi-tagasi silindriga liigelda. Raamatu autorid tsehhid, tõlge ja uustrükk suurel kodumaal


RE: Silindri puurimine - tõnn - 25-02-2020

Vöiks ju vanal kolvil veidi maha treida ja liivapaberiga üle kleepida kuid jätaks selle siiski plaan tseeks.


RE: Silindri puurimine - laanemees - 25-02-2020

Tartus selline koht nagu Astromoto.


RE: Silindri puurimine - Kihutaja - 26-02-2020

(25-02-2020, 20:33 PM)laanemees Kirjutas:  Tartus selline koht nagu Astromoto.ee

Tere!
Tartus katseremondi hoovis väike maja.Toimetab seal Urmase nimeline meister.Sissepääs hoovi Sepa tänavalt.


RE: Silindri puurimine - CHRhmm - 26-02-2020

(26-02-2020, 18:19 PM)Kihutaja Kirjutas:  
(25-02-2020, 20:33 PM)laanemees Kirjutas:  Tartus selline koht nagu Astromoto.ee

Tere!
Tartus katseremondi hoovis väike maja.Toimetab seal Urmase nimeline meister.Sissepääs hoovi Sepa tänavalt.
1a. tagasi sellst pisikest silindrit nagu voshodi 175cc ehk 65mm diameetriga kahjuks astromoto ei saanud teha... polnud neil siis sobivat puuri/vahendit. suunati mind Tartus Sepa 15d paikneva tegelase juurde, viisin 1.remontmõõdu nõuka tutika kolvi ja tegi tipp-topp töö 1n ära ja hinda küsis seal 30€.
tel nr oli siis 55kuusSeiseViis224


RE: Silindri puurimine - tõnn - 05-03-2020

Kas keegi paneks kirja jawa 360 silindrite ja kolbide remontmõõdud.


RE: Silindri puurimine - aavu - 05-03-2020

Tsitaat:Размер
Группа А
Группа В
Группа С

ЯВА-250 моделей 353/04, 559/02, 559/04, 559/07
Нормальный
65,01+0,01
65,02+0,01
65,03+0,01
1 рем
65,26+0,01
65,27+0,01
65,28+0,01
2 рем
65,51+0,01
65,52+0,01
65,53+0,01
3 рем
65,76+0,01
65,77+0,01
65,78+0,01
4 рем
66,01+0,01
66,02+0,01
66,03+0,01

ЯВА-350 моделей 354/04, 354/06, 360/00
Нормальный
58,00+0,01
58,01+0,01
58,02+0,01
1 рем
58,25+0,01
58,26+0,01
58,27+0,01
2 рем
58,50+0,01
58,51+0,01
58,52+0,01
3 рем
58,75+0,01
58,76+0,01
58,77+0,01
4 рем
59,00+0,01
59,01+0,01
59,02+0,01
http://www.jawaold.su/main.php?sec=books&page=mih-04  

jawa 360 ремонтный размер цилиндра и поршня 
Kui see leht ei sobi, otsi veel selle otsinguga.


RE: Silindri puurimine - valev - 11-03-2020

Kõik sai alguse 40 aastat tagasi kui isa kinkis esimese võrri. Siis tundus see sõiduk lausa ulme ja 40 kg kehakaalu juures lendas edasi nagu rakett. 10-kond aastat tagasi tuli teema jälle päevakorda ja sai uus võrr ehitatud ja proovitud.Lend aga oli jäänud kuidagi nigelaks ja mis seal salata, poisikese kaal oli ka paar korda suurenenud. Siit sai algus pikk teekond mootori sisikonna kallal.100 vea juures kõitis mind kõige rohkem kolvi ja silindri suhe. Mis selgus, suhe ei toimi.Praktiliselt olid kõik silkud seest ovaalsed, pirnid, pasunad või täitsa pekkis.Selge, tuleb puurida ja hoonida.Sai proovitud igasuguseid lihtsamaid varjante kaigaste ja liivapaberiga aga lõpptulemuseni jõudmine võttis meeletu aja ja energia ja tulemus ei olnud kiita.Nii sündis mõte töötada välja puurimis võimalus ja ehitada ka hoon pink. Kiiret asjaga polnud ja sai otsast alustatud.läks päris pikalt kui esimesed talutavad tulemused hakkasid tulema (2a)Nüü pildid mis räägivad enda eest.[attachment=80620][attachment=80621][attachment=80622][attachment=80623][attachment=80624][attachment=80625][attachment=80626][attachment=80627][attachment=80628][attachment=80629][attachment=80630][attachment=80631]Pilte sai palju tehtud kuid see peaks andma juba ülevaate kahe aastasest hobist. Põnev oli !!


RE: Silindri puurimine - tõnn - 11-03-2020

Kuvitav, et Tartu kandis on silindri puurijaid rohkem, kui siin Virumaal.
Tõenäoliselt ei oska ma otsida.

Kui sa juba selliste piltide avaldamise ette võtsid, siis ma loodan, et oled mõelnud ka teistele teenuse osutamisest?
Kui palju maksaks vana Jawa silindrite puurimine ja hoonimine?
Vastata võid ka postkasti kui info pole avalik.


RE: Silindri puurimine - CHRhmm - 15-03-2020

ksf Valevi piltidel olev voshod2 silku on nüüd mul masinal ja töös.
ladusin selle voshod 3m karterile, tutikas NOS väntvõll teletorni poest (geneka alla panin NJ204 rulllagri), sidurikett kah nos, sidurikorv K175a oma (ehk kergem ja peale on keevitatud vits), Silku ja karteri ülevooluavad viidud samaks - st silkul oli vaja ~2mm laiemaks teha, lisaks sissevõtu ava oli vaja kah 1,5mm alla poole lasta. Ülejäänud aknad jäid samaks.

Täna tiksus masin 3h hoovis 1300-1100 rpmi juures + puhur jahutamas.
Seejärel 1h sõitu linnas, keskmiselt 43km/h, 34km sõitu ning 2200-4000rpmi püüdsin hoida pöördeid, kohati läks jah sinna 4500 kanti aga mitte üle. Linnas 4 käiguga sõitis ilusti 2200 rpm-ga püsivalt ja 2500-st jõudis ka kiirust lisada. 3000 juures oli juba väga hea.
Mul on ülekanded sellised (parempoolne tulp e. sõidan 14z veohammakaga)
[attachment=80739]

Seega nüüd vaja korjata 1000-1500km sellist rahulikku sõitu ja siis annan hagu.

Ehk tuleb veel üks mootor kõrvale teha.

Kokkuvõtvaks võin öelda, et hinges on silku puurimisest hea tunne


RE: Silindri puurimine - tõnn - 15-03-2020

Mootori hääl paranes peale silindri puurimist?
On sul mõni video sellest mootori tööst?


RE: Silindri puurimine - tõnn - 06-04-2020

Sain puurimisest kätte oma silindrid.
Kas see on normaalne, et kolb läheb silindrisse väga tihkelt, mingit iseseisvalt läbivajumist ei ole, tuleb mõõdukalt takka suruda, et liiguks?


RE: Silindri puurimine - hundu615 - 06-04-2020

Pigem ei ole,peab ikka ise läbi vajuma.


RE: Silindri puurimine - Raudpats - 06-04-2020

Kui ilma rõngasteta, siis peaks ikka ilma surumata läbi minema.


RE: Silindri puurimine - Qunts - 06-04-2020

(06-04-2020, 19:12 PM)Raudpats Kirjutas:  Kui ilma rõngasteta, siis peaks ikka ilma surumata läbi minema.
Kui rõngastega läbi vajub siis on juba aamen kirikus  Big Grin
Silinder peaks olema kolvist suurem erinevatel mootoritel 0,35 kuni 0,2 mm


RE: Silindri puurimine - tõnn - 06-04-2020

Ehk oli see õlikirme või tolm, mis takistas, proovin brake cleaneriga ära pesta ja uuesti proovida.
Aga kui ei kuku läbi siis pole soojuspaisumiseks vajalikku ruumi ka?
Sisse see end ei tööta?


RE: Silindri puurimine - Valmet - 07-04-2020

(06-04-2020, 20:28 PM)tõnn Kirjutas:  Ehk oli see õlikirme või tolm, mis takistas, proovin brake cleaneriga ära pesta ja uuesti proovida.
Aga kui ei kuku läbi siis pole soojuspaisumiseks vajalikku ruumi ka?
Sisse see end ei tööta?
Ilma rõngasteta ikka proovid? Sel juhul on silindri diameeter liiga väike. Kas silindri puurija kolbi ei tahtnud näidiseks ja kus teha lasid? Sa proovi rõngast silindri sisse panna ja vaata kas luku vahe jääb ok. Ma eeldan, et kolvikomplekt on rem mõõdus ja tehase oma.