automoto.ee foorumid
Laagrinõelad - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Vaba teema (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Teema: Laagrinõelad (/showthread.php?tid=36910)



Laagrinõelad - sander65 - 13-05-2011

Tervist.


Vaja oleks Moskvits 400-le uusi käändtelje nõelu. Uurinud olen Alas-kuulist, Varsonist, Westwardist, Volga poest ja ka põllumajandustehnikaga tegelevatest kohtadest. Siiamaani pole antud mõõduga(1.8 x 24 mm) nõelu leidnud. Vaadanud olen ka nõellaagreid, kust saaks nõelu välja lõigata, kuid sellise pikkuse juures on nad kõik selgelt liiga jämedad. Ehk oskab keegi mingit lahendust pakkuda?



Parimat,
Sander


RE: Laagrinõelad - stihl - 13-05-2011

Kõlab nagu autotaastaja helesinine unistus, et ainult nõelad on kulunud ning võllipind + välimine saale on tuttuus...
On siis või?

Ja kui tõesti nii on, siis kannatab ju ka kaks nõellaagrit üksteise peale panna, umbes 1,8 x 10 või midagi taolist...



RE: Laagrinõelad - sander65 - 13-05-2011

Antud võllil on lõtk minimaalne ja kontaktpinnad eriliste kulumisrantideta. Seega piisab minu hinnangul ainult laagrite vahetamisest eriti kui arvestada, et tulevikus sõidab auto max. 500 km aastas. Võlli ja saalepinda oleks ju võimalik töödelda remontmõõtu, kuid kust leida sel juhul 2 x 24 mm nõela?


RE: Laagrinõelad - stihl - 14-05-2011

Kas auto prognoositava läbisõidu alusel remondikvaliteeti reguleerida pole natuke imelik?

Need autod, mis mina teen, hakkavad aastas vast üldse mitte sõitma, mõni läheb ka eramuuseumi lihttsalt seisma...
Kas teades seda pean enamuse tehnilisi sõlmi nö. üle laskma või suisa tegemata jätma...? - Vaevalt.

Ühe sõnaga - kui on tehase poolt subatust suurem lõtk, siis tuleb sellega tegeleda ja kui mitte, siis mitte. (Kui ei ole iseendaga/kundega teisiti kokku lepitud, et hoopis paremini ja tänapäevasemalt teha.)

Kui, aga, on tegu puhtalt oma säästuprojektiga, siis kannatab ka nõelte asemel pronksi kasutada, kui sobivas mõõdus nõelu pole saadaval...
Ilma pildita on selle Dubonneti kohta raske midagi täpsemalt soovitada...


RE: Laagrinõelad - giordanobruno - 15-05-2011

Alaskuul, Varson ja Westward on head kohad küll, kuid oled selgelt liiga vähe otsinud, laagrite ja muu sellise müügi kohtasid on ikka palju rohkem. Laki tänaval on Laagri ja Tihendikeskus, kust sain väikseid kuule ühekaupa. Kindlasti on hea laagriostukoht Hansameistri Grupp, samuti Kavial. Otsi ja uuri!


RE: Laagrinõelad - Raudpats - 15-05-2011

(13-05-2011, 22:08 PM)sander65 Kirjutas:  Võlli ja saalepinda oleks ju võimalik töödelda remontmõõtu, kuid kust leida sel juhul 2 x 24 mm nõela?

Kas oleksid nõus töötlema ühe võlli (väntvõlli kepsu kaela) ja saalepinna (kepsu alumise pea) remontmõõtu? Millist tehnoloogiat kasutad peale treimise, viilimise ja liivapaberiga nühkimise? Kuipalju see teenus maksaks?



RE: Laagrinõelad - sander65 - 15-05-2011

Tänud info eest, katsun antud firmadest järele uurida.
Mina antud töötlemisega ei tegele, rääkisin vaid asja teoreetilisest poolest. Iseenesest peaks iga asisem mootorite remondiga tegelev töökoda suutma selliseid pindu töödelda.


RE: Laagrinõelad - Raudpats - 15-05-2011

(15-05-2011, 11:03 AM)sander65 Kirjutas:  Mina antud töötlemisega ei tegele, rääkisin vaid asja teoreetilisest poolest. Iseenesest peaks iga asisem mootorite remondiga tegelev töökoda suutma selliseid pindu töödelda.
Teoreetiliselt on nii, et see pind, millel nõelad veerevad on oluliselt tugevam, kui ülejäänud materjal. Nimetame seda siis pindkarastuseks või tsementeerimiseks või mida iganes. Kui nüüd pindasid treida või freesida või puurida või lihvida, siis kaotame selle kõva kihi ja edasisel aretamisel ei ole mõtet. Peale pinna töötlemist uude mõõtu on vaja taastada ka pinna tugevus. Selliseid "asiseid" mootorite remondiga tegelevaid töökodasid ei ole Eestis just palju, mis suudaksid selle töö korralikult ära teha. See on siis teoreetiliselt.
Praktikas võib muidugi ka lihtsamalt läbi ajada - puurime , freesime , sobitame kokku ja paneme asja tööle. Suure tõenäosusega on sellise remondi teostamine mõttetu, aga vähemalt igav ei ole.
Ja noh, teoreetiliselt võib ju olla, et kogu nõelte alune ja pealne pind on sobivast materjalist ning ei vajagi enam mingit töötlust. Praktikas ei ole ma sellist varianti kohanud. Aga ega ma mingi eriline metallitöö-mees ei ole ka.