Käivitusmootor PD-10 -
mlsluik - 17-02-2013
Kuna käivitusmootori probleeme ja sellega seonduvat on lahatud mitmes eri teemas, siis on viimane aeg kõik see kokku koondada.
Üldiselt, kes veel ei tea, siis tegu on ühesilindrilise ning kahetaktilise karburaatormootoriga. Parematel päevadel peaks välja andma 7.3kw (10hj) 3500p/min. Max 4200p/min
Süütesüsteem põhineb tavaliselt M24 või M124 tüüpi magneetol.
Süütenurk 5.8mm (27°) enne ülemist surnud seisu.
(Mootoril PD-8M on see 5.1mm ja 29°)
kontaktivahe 0.25-0.35mm (küünlal ca 0.6-0.7mm)
Töömaht: 346 cm3
silindri läbimõõt: 72mm (nominaalne)
surveaste: 7.5
Maksimaalne pöördemoment: 25Nm
Kolvikäik : 85mm
Kõige paremini maitseks bensiin oktaanarvuga 66 segatuna õliga suhtel 1:15
Lisainfot:
http://www.ya-fermer.ru/puskovoy-dvigatel-pd-10m
http://www.traktora.org/?id=160
http://www.belarus-tractor.com/en/main.aspx?guid=1751
Raamatust "Ratastraktorid" (Tln, Valgus 1981)
Allpool on juttu ka käivitusmootorist PD-8M, millel 7hj @ 4300p/min
Kasutatakse t25 ja t40 käivitamiseks.
Kui pilt avada ning siis suurendada peaks nägema korralikuma kvaliteediga pilte.
RE: Käivitusmootor PD-10 -
mlsluik - 18-02-2013
Meh. käsiraamatust ka üldised andmed:
RE: Käivitusmootor PD-10 -
kopraonu - 18-02-2013
Mul ka see raamat kodus,mille lehed mlsluik sisse skaneeris. Algajatele päris hea raamat.
RE: Käivitusmootor PD-10 -
v6sa - 18-02-2013
Väga hea teema.
Sisseskannitud materjal ka kenasti maakeelne. Nüüd peaks küll igaühel olema võimalik see lihtne, kuid pirtsakas pärr tööle sundida.
RE: Käivitusmootor PD-10 -
mlsluik - 18-02-2013
Arvan ka et väga hea teema...
Magneeto paigaldamist saab veel paremini lahti seletada tegelikult, kui keegi soovib, siis võin seda teha.
Karburaatoreid K-06, K-16 oskavad vast kõik reguleerida, küttesegu reguleeritakse reguleerkruvi abil, seda sisse keerates küttesegu rikastub, sest õhu kogus väheneb, ja vastupidi.
Min pöörded reguleeritakse seguklapi tugikruvi abil.
RE: Käivitusmootor PD-10 -
kopraonu - 18-02-2013
Minu meelest põhilised vead sellel käivitumootoril on ära kulunud laagrid ja kaelustihendid( võivad seistes ka kivikõvaks muutuda). Siis karburaator, see on eelkõige membraantüüpi karburaatori puhul tavaline teema.
Kuid ,kas on olemas ka käivitusmootorit, mis kasutab vastupäeva pöörlemisega magneetod? PD-10 ja selle modifikatsioonid on kõik päripäeva pöörlemisega magneetoga!
RE: Käivitusmootor PD-10 -
mlsluik - 18-02-2013
(18-02-2013, 20:16 PM)MAZ Kirjutas: Siis karburaator, see on eelkõige membraantüüpi karburaatori puhul tavaline teema.
K 16puhul on tavaline et membraan jookseb läbi nagu kusekurn, kes jõuab neid membraane koguaeg vahetada...
Eks keerad kraani lahti, ujutad natuke, kraan kinni tagasi, tõmbad käima, keerad kraani lahti -gaas peale ja käivitus ...
Või lased selle õnnetu karburaatori jõepõhja nagu Tonisson õpetajate-noorhärrade parve...
RE: Käivitusmootor PD-10 -
marauder - 19-02-2013
Ma siis olen oma mootorit juba 2 korda lahti lammutanud ja 3-4korda maha kisnud ja asi hakkab selgeks saama
Karpa ostsin poest tutika, maksis miski 12 euri vms, ei regullind midagi ja läks külge. Magneetoga sama lugu ainult et maksis 48 euri.
süüte saab öigeks niimodi:
Augus kuhu magneeto kinni läheb, on hammasratas, mis välja käib(mönel paremini, mönel kehvemini). Kolvi paned ülemisse surnud seisu ja selle hammaka paned niimodi tagasi, et see "löhe" jääb kaldu mootori suunas. umbes sellise nurga alla nagu see \ . Siis peaks hammaka peal olema miski märge - magneeto detaili ühes otsas on pisike auk. Need paned klappima ja peaks paugupill olema. Vähemalt minul.
RE: Käivitusmootor PD-10 -
saarrand - 19-02-2013
(18-02-2013, 22:01 PM)mlsluik Kirjutas: K 16puhul on tavaline et membraan jookseb läbi nagu kusekurn, kes jõuab neid membraane koguaeg vahetada... Eks keerad kraani lahti, ujutad natuke, kraan kinni tagasi, tõmbad käima, keerad kraani lahti -gaas peale ja käivitus ... Või lased selle õnnetu karburaatori jõepõhja nagu Tonisson õpetajate-noorhärrade parve...
Täpselt niimoodi mul käivitus hetkel käibki. Vahetad membraani ära, kestab mõnda aega ja sama pull jälle.
RE: Käivitusmootor PD-10 -
Daff - 19-02-2013
Ostsin kunagi uue karburaatori, maksis veel kroon, ja asja eest käisin välja sada krooni. Müüja käskis kohe kaks tükki osta, kuna need uued karpad, õigemini membraanid, ei kannatavat 95 bensiini. Pidavat üles sulama. Ja vaadates käivitusmootorite maailmas toimuvat, oli tal vist tuline õigus.
RE: Käivitusmootor PD-10 -
mlsluik - 21-03-2013
Üldiselt magneeto ja K-06 karburaatori ehitusest.
RE: Käivitusmootor PD-10 -
Talupoeg taluja - 21-03-2013
(19-02-2013, 22:50 PM)saarrand Kirjutas: (18-02-2013, 22:01 PM)mlsluik Kirjutas: K 16puhul on tavaline et membraan jookseb läbi nagu kusekurn, kes jõuab neid membraane koguaeg vahetada... Eks keerad kraani lahti, ujutad natuke, kraan kinni tagasi, tõmbad käima, keerad kraani lahti -gaas peale ja käivitus ... Või lased selle õnnetu karburaatori jõepõhja nagu Tonisson õpetajate-noorhärrade parve...
Täpselt niimoodi mul käivitus hetkel käibki. Vahetad membraani ära, kestab mõnda aega ja sama pull jälle.
Mis te mehed jandite! Ujukiga vanatüübiline karburaator peale ja asjad korras. Pole mõtet poode nuumata.
RE: Käivitusmootor PD-10 -
Raudpats - 21-03-2013
(21-03-2013, 09:33 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Mis te mehed jandite! Ujukiga vanatüübiline karburaator peale ja asjad korras. Pole mõtet poode nuumata.
No ei ole neid vanatüübi karburaatoreid kusagilt võtta!
RE: Käivitusmootor PD-10 -
Talupoeg taluja - 21-03-2013
(21-03-2013, 10:28 AM)sass Kirjutas: (21-03-2013, 09:33 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas: Mis te mehed jandite! Ujukiga vanatüübiline karburaator peale ja asjad korras. Pole mõtet poode nuumata.
No ei ole neid vanatüübi karburaatoreid kusagilt võtta!
Poest muidugi ei saa aga natuke otsida ja uurida,midagi ikka leiab.
RE: Käivitusmootor PD-10 -
v6sa - 21-03-2013
(21-03-2013, 10:28 AM)sass Kirjutas: ...
No ei ole neid vanatüübi karburaatoreid kusagilt võtta!
Veel leiab kuurialustest.
Aga otsima peab... Siinnne turuplats abiks!
RE: Käivitusmootor PD-10 -
Gravity - 21-03-2013
Sama hästi võib sinna ka mõne kaasaegse väikemootori vms karburaatori külge panna. Ainult sisselaske flants tarvis sobivaks teha. Vast kõige töökindlam ja soodsam lahendus pikas plaanis .
RE: Käivitusmootor PD-10 -
Daff - 21-03-2013
On kunagi proovitud mingit IŽ tüüpi tsikli karpat. Töötab ilusti aga vaeva on rohkem, kuna pööreteregulaatori roll tuleb endal mängida.
RE: Käivitusmootor PD-10 -
bonx - 21-03-2013
Kunagi sai ka Iz Planeta karbussi proovitud. Kinnitus sobis 1:1, aga käia ta sellega küll kuidagi ei tahtnud. Ei hakanud sellega rohkem pusima ja ostsin uue originaal karbussi (membraaniga).
RE: Käivitusmootor PD-10 -
mlsluik - 21-03-2013
(21-03-2013, 18:46 PM)Gravity Kirjutas: Sama hästi võib sinna ka mõne kaasaegse väikemootori vms karburaatori külge panna. Ainult sisselaske flants tarvis sobivaks teha. Vast kõige töökindlam ja soodsam lahendus pikas plaanis .
Kõige töökindlam on siiski see sama vana ujukiga K16 tüüpi karburaator...
Jalgratast polegi vaja leiutada
RE: Käivitusmootor PD-10 -
saarrand - 21-03-2013
Kas sul on mõni selline üle? Ma oleks huviline seni kuni jälle pooleks võtma hakkan.