automoto.ee foorumid
võrr - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Eesti Vanatehnika Ajaloo ja Teadmiste Kogumik (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=108)
+--- Foorum: Vanamootorrattad (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=83)
+--- Teema: võrr (/showthread.php?tid=6267)



võrr - suslik77 - 17-05-2004

Mul on Riga-11 ja peale mitmeid aastaid seismist otsustasin asja korda teha..
Nüüd küsimus:1) kui kolb on pealt liivapaberiga läikima löödud , kas siis sellest enam asja ei saa???
2)Mismoodi need kontaktid paika pannakse , mul auto 12 V süütepool.. kuidas ja mis ots millega ühendatakse??
3)Kuidas saab aru kui kondensaator on läbi??


Igasugune asjalik abi on teretulnud!


RE: võrr - Hõljuk - 17-05-2004

suslik77 Kirjutas:2)Mismoodi need kontaktid paika pannakse , mul auto 12 V süütepool..

12 voldi jaoks mõeldud süütepool ju võrri 6 voldisele elektrisüsteemile ei sobi...see vaheta ära!


RE: võrr - Taastaja - 17-05-2004

Kui kondekas on läbi peksab kontaktivahe sädet . Aga säde võib ka roostest tekkida nii et peene liivapaberiga natuke kontaktivahe puhtaks hõõruda ja siis vaadata.


RE: võrr - harley - 17-05-2004

kondensaatorit saab ka kontrollida lihtsalt...
1) lülitada kondensaator üldvalgusvõrku (220V).. ühendada JÄRJESTIKKU hariliku lambiga.. Lambi süttimine viitab kondensaatoris olevale lühisele !!! st..see on katki Toungue

2) kontrollime laetuse säilivuse järgi.
Selleks ühendatakse kondensaatori kerega ja isoleeritud juhtmega hetkeks valgustusvõrgu juhtmed ja seejärel lähendatakse kondensaatori isoleeritud juhtme ots selle kerele. Kui seejuures tekib nende vahel säde, on kondensaator korras !!



RE: võrr - I.A - 17-05-2004

muideks,kui võrril mähis ümber teha,eraldi süütepooli peale,siis saab ka ilusti 12V pooliga asjad ära aetud.Kunagi mul oli võrril peal,käis väga hästi.Mähiselt tuleb lihtsalt peenmähis eemaldada ja natuke nokitseda.....Wink


RE: võrr - suslik77 - 18-05-2004

ma kuulsin ka seda, et kui vasktraat ümber kerida ja siis teip ümber panna ( või midagi sarnast) , siis pidavat ka see 12 v aitama, aga suht kahtlane , et seda katsetan, sest kogemus puudub .


RE: võrr - suslik77 - 18-05-2004

aga, kas keegi oskab mulle seda protseduuri seletada(kui jäme peab traat olema ja kuidas täpselt,kas ainult originaal võrri süütepooli saab niimodi üle mähkida või auto oma ka)?


RE: RE: võrr - isandpauk - 18-05-2004

harley Kirjutas:kondensaatorit saab ka kontrollida lihtsalt...
1) lülitada kondensaator üldvalgusvõrku (220V).. ühendada JÄRJESTIKKU hariliku lambiga.. Lambi süttimine viitab kondensaatoris olevale lühisele !!! st..see on katki Toungue

2) kontrollime laetuse säilivuse järgi.
Selleks ühendatakse kondensaatori kerega ja isoleeritud juhtmega hetkeks valgustusvõrgu juhtmed ja seejärel lähendatakse kondensaatori isoleeritud juhtme ots selle kerele. Kui seejuures tekib nende vahel säde, on kondensaator korras !!

Jõudu püromaanid!

Minu mäletamist mööda peabki lamp süttima sest kondekad juhivad vahelduvvoolu (lühis).
Aga eks proovige ise - võtke kondekas (ikka tsikli või võrri oma) ning ühendage sellele 220V peale.
Mina oleks sel puhul igatahes teises ruumis, sest minu kogemused näitavad seda, et sedasorti kondensaatorid kipuvad plahvatama taoliste katsete tagajärjel.







RE: võrr - oldmoped - 19-05-2004

Plahvatavad elektrolüütkondensaatorid, \"tavalised\" ei plahvata.
Kondeka taksitus vahelduvoolule sõltub kondeka mahtuvusest ja voolu sagedusest, päris 100% lühist ei anna ükski.


RE: võrr - suslik77 - 19-05-2004

viitsib siis keegi seda protseduuri mulle seletada???Olex tõesti abi ju tarvis!