automoto.ee foorumid
Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Isemeisterdajate töökoda (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=103)
+--- Teema: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist (/showthread.php?tid=62847)

Lehed: 1 2 3 4 5


Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - giordanobruno - 07-09-2019

Siinsamas foorumis müügiks kuulutatud kart, poolpõlend selline, rändas ühel sügisel Pärnust Harjumaale. Nagu ikka on pilt etem tuhandest sõnast, ehk siis algus:


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - giordanobruno - 07-09-2019

Kuna kaks velge olid kasutuskõlbmatuks sulanud, tuli kähku mõte teha sest midagi teistsugust kui algselt keegi plaanis. Plaanitud oli kõvasti, mootor ilmselgelt forsitud, süüde kavas panna miski muu kui originaal, kergust on silmas peetud – tagatelg ja veetav hammakas alumiiniumist, samuti tagatelje laagripukid, karburaator originaalist tublisti kopsakam – Bing, mis mudel, ei tea. Ühesõnaga asfaldile võistlema. Aga võibolla olidki tehasekardid sellised... Nüüd tuleb sellest põllukart.


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - kiiresti2 - 12-09-2019

Ühel tuttaval oli ka sellisest kardis tehtud "põllurallikas".
Ta pani mingi ATV või murutraktori rattad alla,kõrgust tuli päris tublisti juurde ja just sobilik põllale.
Ning keevitas ka kaared külge.ümber minemisel poleks ohtu ja välja nägemine oli parem.
Ja mootoriks 125cc.

Tee midagi samalaadset


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - roosteuss - 12-09-2019

Kuidas see asi põllu peal koos seisab,need raamid kippusid juba asfaldi peal pudenema


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - Walter - 12-09-2019

Kuidas selle asfaldile mõeldud asja kliirensit muudetakse? Ning asi jääb ilma vedrustuseta?


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - linnuke - 12-09-2019

(12-09-2019, 12:51 PM)Walter Kirjutas:  Kuidas selle asfaldile mõeldud asja kliirensit muudetakse? Ning asi jääb ilma vedrustuseta?

Minul mitu karti elanud üle nn.hoovisõidud nii mõnedegi aastate jooksul.ei lagunenud raam ära midagi.Tolleaegsed raamid tehti vast prostast st.3 st.Ehk ei olnud nii jäik.Kliirensiga asi ju lihtne ,,suurem kumm,velg ka kliirens suurem.Lihtne ju. Smile Ps.Ühel tegin ülekande kah aeglasemaks st.võimsus tõusis.Samas ,mööda koduaia väravate vahelt kihutamiseks on ka 30-40 kilti "meeletu"kiirus .Lastele ammugi.


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - v6sa - 12-09-2019

Võimsus jäi siiski samaks. Mis muutus, oli ratta võllile rakenduv pöördemoment. Elik kiirendusvõime paranes kasutatava kiirusvahemiku vähenemise hinnaga.

Muhulgas töötab jäiga veermiku ja raami korral amortisaatorina ka arenenud istelihasWink


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - Walter - 12-09-2019

Mind hakkas häirima sõna "põllukart" elik esimene meeleolupilt oli kuidas sellega risti üle vagude köetakse Big Grin Ja noh...tagumikuamortisaator - oleneb muidugi persest - kellel kuidas sellega on.


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - giordanobruno - 13-09-2019

Jahh, põllukart pole ehk täpne nimetus, etemini sobiks heinamaakart, heinamaa ju siledam.
Vedrustust ei tule. Taha lähevad murutraktori rattad, olemas ka, nende eest tänan ksf Linnuke-st. Esiratasteks, kuna nii laiu arvatavasti rüblikutel raske keerata, panen kõige odavamad plekkvelgedega kärurattad. 
Jõud: ülekanne muutub aeglasemaks, taha läheb oluliselt suurem hammasratas, siis peaks jõudu ka juures olema.


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - kiiresti2 - 13-09-2019

Aga äkki oleks mõtekas pingile mingi vedrustus teha?
(Kui peaks kardi rehve või velgi ülejääma,siis oleksin huvitatud)


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - v6sa - 13-09-2019

EDIT: vale jutt asendatud täpsemaga. Tänan, MotaSmile

Ratta suurendamisega väheneb ülekandearv maapinnale. Ülekande aeglasemaks ehitamine vähendab suurema ratta toodud suuremat kiirust, mis on hea.


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - giordanobruno - 13-09-2019

Asja kallale: Mis on mootori sees? Ei midagi hullu, mõni laager vahetada, igaks juhuks kõik simmerlingid ja tihendid. Üks käigukasti võll ei sobi ka mu hinnagul. Eks siis sammud Tondi motopoodi, sealt peaks kõik selle saama. 
Üks suurem probleem ikka on, kuna sidur ümber ehitatud, siis siduri kaane vahele on paksenduseks pandud alumiiniumist ja mingist plastikust tehtud vahetükid (pildil näha ka), need tahan kõrvaldada. Selleks teen AutoCad-is tihendi järgi joonise ja tellin 4mm paksusest alumiiniumist laserlõikusest uue tüki.


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - motamees - 13-09-2019

(13-09-2019, 08:55 AM)giordanobruno Kirjutas:  ...Jõud: ülekanne muutub aeglasemaks, taha läheb oluliselt suurem hammasratas, siis peaks jõudu ka juures olema.

(13-09-2019, 09:09 AM)v6sa Kirjutas:  Ja kiirus langeb, mis on samuti turvalisusele vaid hea.

Kas mina nüüd eksin, või olete te valel teel...
Kardi tagumine hammakas on peaaegu rattaga ühe suurune. Kui nüüd panna alla suurem veoratas ja suurendada ka natuke hammakat, siis ei muutu ju suurt midagi. Kuna tegu tuleb maastikuversiooniga, siis peaks hammakas olema rattast kõvasti väiksem (et ketti ei lõhuks) ja siis hoopis kiirus suureneb, elik jõud väheneb.
Üks vahevõll kuluks ära jõu suurendamiseks, kuna esimest hammakat eriti väiksemaks teha ei kannata.
Ka oleks maastikusuutlikkuse suurendamiseks võimalik raam hoopis tagurpidi keerata.


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - v6sa - 13-09-2019

Märkus õige Sad , kuna otse võllil olev hammasratas jääb alati väiksemaks veorattast ja mõlemat suurendades hakkab pii järjest vahet suurendama.

Ilma vahevõllita (või aeglustava reduktorita) võib jääda tõesti hammasratas kliirensit määrama.


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - giordanobruno - 13-09-2019

Ohoh! Enne kui tulevad selgitused selle kardi hammakate kohta, tuletage meelde, millises suurusvahekorras on tsiklite/mopeedide hammasrattad ja nende rattad....  Smile            

Sellel kardil originaal nii, ehk 22 hammast (uus tuleb suurema rattaga 42 hammast):


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - v6sa - 13-09-2019

(13-09-2019, 11:50 AM)giordanobruno Kirjutas:  Ohoh! Enne kui tulevad selgitused selle kardi hammakate kohta, tuletage meelde, millises suurusvahekorras on tsiklite/mopeedide hammasrattad ja nende rattad....  Smile            

Sellel kardil originaal nii, ehk 22 hammast (uus tuleb suurema rattaga 42 hammast):

Saad anda umbkaudse diameetrite suhte ka? Ning kui palju muutub ratta diameeter?

Palju on vedaval hammasrattal hambaid?


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - giordanobruno - 13-09-2019

(13-09-2019, 11:55 AM)v6sa Kirjutas:  
(13-09-2019, 11:50 AM)giordanobruno Kirjutas:  Ohoh! Enne kui tulevad selgitused selle kardi hammakate kohta, tuletage meelde, millises suurusvahekorras on tsiklite/mopeedide hammasrattad ja nende rattad....  Smile            

Sellel kardil originaal nii, ehk 22 hammast (uus tuleb suurema rattaga 42 hammast):

Saad anda umbkaudse diameetrite suhte ka? Ning kui palju muutub ratta diameeter?

Palju on vedaval hammasrattal hambaid?
Vedaval hammasrattal on vist 14 hammast, lugeda ei saa hetkel, pildilt vaadates on nii.
Uus tagaratas on ~38 cm läbimõõduga. Annan täpsed mõõdud kui olen kardi juures, praegu jään vastuse võlgu.


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - vanaain - 13-09-2019

Pii hakkab järjest vahet suurendama?Kiire test teoreetiline: Ümber ekvaatori tõmmatud venimatule nöörile seotakse vahele ühe  meetrine venimatu jupp ja kergitatakse võrdsele kõrgusele.Kas tuvi mahub alt läbikõndima?


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - v6sa - 13-09-2019

EDIT: Kui võtta ekvaatori pikkuseks 40075 km, siis jääb tuvile lahja 16 cm (täpsemalt 15,91549431). Liigne agarus on ogarus. Tänan, Marko.

Mida suurem on ratta diameeter, seda pikema maa läbib punkt sama pöördenurga puhul. Elik seda kiiremaks läheb ülekanne võllilt maapinnale. Kui pöördemoment võllil jääb samaks, siis maakera ja ratta kokkupuutepunktis suurema ratta korral on tekkiv jõud väiksem. Ehk ratta diameetri suurenemisel kiirus suureneb, kiirendus halveneb.

42/14 annab ülekandearvuks 3. 

Eeldame, et seesinane mootor purtsab välja ehk 20 Nm. Seega rattavõllile tekib 60 Nm (küll kolm korda väiksema pöörlemissagedusega).


RE: Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist - Marko - 13-09-2019

Ma vaataks selle 16cm arvutuse korra üle Big Grin
Mille üle vaidlete üldse? Lähteülesannet ju pole veel.