Põllukart V-50 mootoriga tehasekardist
#1

Siinsamas foorumis müügiks kuulutatud kart, poolpõlend selline, rändas ühel sügisel Pärnust Harjumaale. Nagu ikka on pilt etem tuhandest sõnast, ehk siis algus:


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Do'nt panic
Vasta
#2

Kuna kaks velge olid kasutuskõlbmatuks sulanud, tuli kähku mõte teha sest midagi teistsugust kui algselt keegi plaanis. Plaanitud oli kõvasti, mootor ilmselgelt forsitud, süüde kavas panna miski muu kui originaal, kergust on silmas peetud – tagatelg ja veetav hammakas alumiiniumist, samuti tagatelje laagripukid, karburaator originaalist tublisti kopsakam – Bing, mis mudel, ei tea. Ühesõnaga asfaldile võistlema. Aga võibolla olidki tehasekardid sellised... Nüüd tuleb sellest põllukart.

Do'nt panic
Vasta
#3

Ühel tuttaval oli ka sellisest kardis tehtud "põllurallikas".
Ta pani mingi ATV või murutraktori rattad alla,kõrgust tuli päris tublisti juurde ja just sobilik põllale.
Ning keevitas ka kaared külge.ümber minemisel poleks ohtu ja välja nägemine oli parem.
Ja mootoriks 125cc.

Tee midagi samalaadset
Vasta
#4

Kuidas see asi põllu peal koos seisab,need raamid kippusid juba asfaldi peal pudenema
Vasta
#5

Kuidas selle asfaldile mõeldud asja kliirensit muudetakse? Ning asi jääb ilma vedrustuseta?

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#6

(12-09-2019, 12:51 PM)Walter Kirjutas:  Kuidas selle asfaldile mõeldud asja kliirensit muudetakse? Ning asi jääb ilma vedrustuseta?

Minul mitu karti elanud üle nn.hoovisõidud nii mõnedegi aastate jooksul.ei lagunenud raam ära midagi.Tolleaegsed raamid tehti vast prostast st.3 st.Ehk ei olnud nii jäik.Kliirensiga asi ju lihtne ,,suurem kumm,velg ka kliirens suurem.Lihtne ju. Smile Ps.Ühel tegin ülekande kah aeglasemaks st.võimsus tõusis.Samas ,mööda koduaia väravate vahelt kihutamiseks on ka 30-40 kilti "meeletu"kiirus .Lastele ammugi.
Vasta
#7

Võimsus jäi siiski samaks. Mis muutus, oli ratta võllile rakenduv pöördemoment. Elik kiirendusvõime paranes kasutatava kiirusvahemiku vähenemise hinnaga.

Muhulgas töötab jäiga veermiku ja raami korral amortisaatorina ka arenenud istelihasWink
Vasta
#8

Mind hakkas häirima sõna "põllukart" elik esimene meeleolupilt oli kuidas sellega risti üle vagude köetakse Big Grin Ja noh...tagumikuamortisaator - oleneb muidugi persest - kellel kuidas sellega on.

Idiootidega pole mõtet vaielda - nad veavad sind enda tasemele ja lajatavad siis kogemusega /Iid-Tõstamaa/
Anna väikesele inimesele veel väiksem võim kätte ja ta arvab kohe et on Jumal taevas (või mode foorumis...)
Vasta
#9

Jahh, põllukart pole ehk täpne nimetus, etemini sobiks heinamaakart, heinamaa ju siledam.
Vedrustust ei tule. Taha lähevad murutraktori rattad, olemas ka, nende eest tänan ksf Linnuke-st. Esiratasteks, kuna nii laiu arvatavasti rüblikutel raske keerata, panen kõige odavamad plekkvelgedega kärurattad. 
Jõud: ülekanne muutub aeglasemaks, taha läheb oluliselt suurem hammasratas, siis peaks jõudu ka juures olema.

Do'nt panic
Vasta
#10

Aga äkki oleks mõtekas pingile mingi vedrustus teha?
(Kui peaks kardi rehve või velgi ülejääma,siis oleksin huvitatud)
Vasta
#11

EDIT: vale jutt asendatud täpsemaga. Tänan, MotaSmile

Ratta suurendamisega väheneb ülekandearv maapinnale. Ülekande aeglasemaks ehitamine vähendab suurema ratta toodud suuremat kiirust, mis on hea.
Vasta
#12

Asja kallale: Mis on mootori sees? Ei midagi hullu, mõni laager vahetada, igaks juhuks kõik simmerlingid ja tihendid. Üks käigukasti võll ei sobi ka mu hinnagul. Eks siis sammud Tondi motopoodi, sealt peaks kõik selle saama. 
Üks suurem probleem ikka on, kuna sidur ümber ehitatud, siis siduri kaane vahele on paksenduseks pandud alumiiniumist ja mingist plastikust tehtud vahetükid (pildil näha ka), need tahan kõrvaldada. Selleks teen AutoCad-is tihendi järgi joonise ja tellin 4mm paksusest alumiiniumist laserlõikusest uue tüki.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
           

Do'nt panic
Vasta
#13

(13-09-2019, 08:55 AM)giordanobruno Kirjutas:  ...Jõud: ülekanne muutub aeglasemaks, taha läheb oluliselt suurem hammasratas, siis peaks jõudu ka juures olema.

(13-09-2019, 09:09 AM)v6sa Kirjutas:  Ja kiirus langeb, mis on samuti turvalisusele vaid hea.

Kas mina nüüd eksin, või olete te valel teel...
Kardi tagumine hammakas on peaaegu rattaga ühe suurune. Kui nüüd panna alla suurem veoratas ja suurendada ka natuke hammakat, siis ei muutu ju suurt midagi. Kuna tegu tuleb maastikuversiooniga, siis peaks hammakas olema rattast kõvasti väiksem (et ketti ei lõhuks) ja siis hoopis kiirus suureneb, elik jõud väheneb.
Üks vahevõll kuluks ära jõu suurendamiseks, kuna esimest hammakat eriti väiksemaks teha ei kannata.
Ka oleks maastikusuutlikkuse suurendamiseks võimalik raam hoopis tagurpidi keerata.
Vasta
#14

Märkus õige Sad , kuna otse võllil olev hammasratas jääb alati väiksemaks veorattast ja mõlemat suurendades hakkab pii järjest vahet suurendama.

Ilma vahevõllita (või aeglustava reduktorita) võib jääda tõesti hammasratas kliirensit määrama.
Vasta
#15

Ohoh! Enne kui tulevad selgitused selle kardi hammakate kohta, tuletage meelde, millises suurusvahekorras on tsiklite/mopeedide hammasrattad ja nende rattad....  Smile            

Sellel kardil originaal nii, ehk 22 hammast (uus tuleb suurema rattaga 42 hammast):


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   

Do'nt panic
Vasta
#16

(13-09-2019, 11:50 AM)giordanobruno Kirjutas:  Ohoh! Enne kui tulevad selgitused selle kardi hammakate kohta, tuletage meelde, millises suurusvahekorras on tsiklite/mopeedide hammasrattad ja nende rattad....  Smile            

Sellel kardil originaal nii, ehk 22 hammast (uus tuleb suurema rattaga 42 hammast):

Saad anda umbkaudse diameetrite suhte ka? Ning kui palju muutub ratta diameeter?

Palju on vedaval hammasrattal hambaid?
Vasta
#17

(13-09-2019, 11:55 AM)v6sa Kirjutas:  
(13-09-2019, 11:50 AM)giordanobruno Kirjutas:  Ohoh! Enne kui tulevad selgitused selle kardi hammakate kohta, tuletage meelde, millises suurusvahekorras on tsiklite/mopeedide hammasrattad ja nende rattad....  Smile            

Sellel kardil originaal nii, ehk 22 hammast (uus tuleb suurema rattaga 42 hammast):

Saad anda umbkaudse diameetrite suhte ka? Ning kui palju muutub ratta diameeter?

Palju on vedaval hammasrattal hambaid?
Vedaval hammasrattal on vist 14 hammast, lugeda ei saa hetkel, pildilt vaadates on nii.
Uus tagaratas on ~38 cm läbimõõduga. Annan täpsed mõõdud kui olen kardi juures, praegu jään vastuse võlgu.

Do'nt panic
Vasta
#18

Pii hakkab järjest vahet suurendama?Kiire test teoreetiline: Ümber ekvaatori tõmmatud venimatule nöörile seotakse vahele ühe  meetrine venimatu jupp ja kergitatakse võrdsele kõrgusele.Kas tuvi mahub alt läbikõndima?
Vasta
#19

EDIT: Kui võtta ekvaatori pikkuseks 40075 km, siis jääb tuvile lahja 16 cm (täpsemalt 15,91549431). Liigne agarus on ogarus. Tänan, Marko.

Mida suurem on ratta diameeter, seda pikema maa läbib punkt sama pöördenurga puhul. Elik seda kiiremaks läheb ülekanne võllilt maapinnale. Kui pöördemoment võllil jääb samaks, siis maakera ja ratta kokkupuutepunktis suurema ratta korral on tekkiv jõud väiksem. Ehk ratta diameetri suurenemisel kiirus suureneb, kiirendus halveneb.

42/14 annab ülekandearvuks 3. 

Eeldame, et seesinane mootor purtsab välja ehk 20 Nm. Seega rattavõllile tekib 60 Nm (küll kolm korda väiksema pöörlemissagedusega).
Vasta
#20

Ma vaataks selle 16cm arvutuse korra üle Big Grin
Mille üle vaidlete üldse? Lähteülesannet ju pole veel.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne