automoto.ee foorumid
Mulle tundmatud junnikujulised jupid - Printerisõbralik versioon

+- automoto.ee foorumid (https://forum.automoto.ee)
+-- Foorum: Varia (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=12)
+--- Foorum: Identifitseerimine (https://forum.automoto.ee/forumdisplay.php?fid=87)
+--- Teema: Mulle tundmatud junnikujulised jupid (/showthread.php?tid=65165)

Lehed: 1 2


Mulle tundmatud junnikujulised jupid - karlarnold - 05-08-2021

   
Misasjad need on, kuna leidsin autokolakastist, siis oletan, et õige foorum? Väärtust nad ju ei oma?


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - Wiki432 - 05-08-2021

Õlisurve andur. Väärtus tõuseb aastatega, pruugib oodata mingi 80 aastat ja saabki kasudega maha müüa. Hetke parima hinna pakub metalli kokkuost.


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - Marko - 05-08-2021

Õlianduril peaks kanalis traadijupp sees olema, mis edasitagasi loksub ja kanali lahti hoiab. Võimalik muidugi, et kõigil mudelitel ei pandud.


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - Talupoeg taluja - 05-08-2021

Asju hindavad ikka need, kes neid vajavad. 59 aasta junnikesele leiad kosilase üsna kiiresti... Toungue 

T.


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - urmet48 - 05-08-2021

see pildil vasakpoolne junn keera lahti ja vaata, kas on määret täis.meenutab vanaaegset tavotiniplit. tööpõhimõte on, kui määret täis, siis aeg-ajal keerati peale vajaliku sõlme määrimiseks...


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - kass - 05-08-2021

(05-08-2021, 22:56 PM)urmet48 Kirjutas:  see pildil vasakpoolne junn keera lahti ja vaata, kas on määret täis.meenutab vanaaegset tavotiniplit. tööpõhimõte on, kui määret täis, siis aeg-ajal keerati peale vajaliku sõlme määrimiseks...

Paraku peaks mõlemad junnid olema identsed ja üks on lihtsalt teist pidi pandud, et infot rohkem pildil oleks. Ja määret tõenäoliselt pole kumbaski, ma arvan...


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - urmet48 - 06-08-2021

(05-08-2021, 23:36 PM)kass Kirjutas:  
(05-08-2021, 22:56 PM)urmet48 Kirjutas:  see pildil vasakpoolne junn keera lahti ja vaata, kas on määret täis.meenutab vanaaegset tavotiniplit. tööpõhimõte on, kui määret täis, siis aeg-ajal keerati peale vajaliku sõlme määrimiseks...

Paraku peaks mõlemad junnid olema identsed ja üks on lihtsalt teist pidi pandud, et infot rohkem pildil oleks. Ja määret tõenäoliselt pole kumbaski, ma arvan...
Kui nüüd uuesti vaadata, siis võib sul õigus olla. mul riiulis selline määrdenippel jäi eile silma lihtsalt. Tundus kuidagi sarnane Smile


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - karlarnold - 06-08-2021

Õlirõhuandur kõlab loogiliselt, aga nüüd on mõtteharjutus, et miks ja kuidas järgida seda BEPX ehk verh ehk üles märki. A. Miks see on oluline (peab vist ühe pooleks saagima)? B. Kuidas seda paigaldada nii, et märk jääks üles, kas keermele takku vahele või mis?


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - Wiki432 - 06-08-2021

Sellele tüübile/tööpõhimõttele on "BEPX" peale märgitud, et ta tulem oleks õige(m). Ehk siis raskusjõud ei mõjutaks bimetallplaadi liikumist. Praktilises elus valetasid nad kõik, asendis "BEPX" lihtsalt veidi vähem. Väike valenäit ei ole taolises näidikus kriitiline, pool atmosfääri on piisav täpsus. Näidik ei hiilga samuti oma täpsusega, seega tulem on talutav.
Kuidas "BEPX" ülespoole saaks, on paigaldaja vaimufantaasia teha. Tavaliselt murti jõuga veidi veel edasi, kui natuke puudu tuli või võeti laost teine andur, lootuses, et see sobib äkki paremini. Enamik paigaldajaid ei teadnud selle märgi olemasolust ja vajalikkusest mitte muhvigi. Panid nii, nagu juhtus.


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - Talupoeg taluja - 06-08-2021

Too pleki kaan andis peoga keerata õigesse asendisse. See oli ehk ainult enda rahustamiseks.


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - Wiki432 - 06-08-2021

Just nii, enda rahustamiseks. Bimetall plaat jääb keermega detaili suhtes paigale. Efekt sai olla ainult siis, kui kruviklemmi küljes olev juhe ära juhtus murduma. Efekti olemus - anduri sai ära visata, kuna ei töötanud ja laost anti uus.


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - karlarnold - 06-08-2021

Ma tänan ammendavate selgituste eest! (Kogu maailm tundub jälle kuidagi loogilisem.)


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - aavu - 06-08-2021

(06-08-2021, 10:02 AM)karlarnold Kirjutas:  Õlirõhuandur kõlab loogiliselt, aga nüüd on mõtteharjutus, et miks ja kuidas järgida seda BEPX ehk verh ehk üles märki. A. Miks see on oluline (peab vist ühe pooleks saagima)? B. Kuidas seda paigaldada nii, et märk jääks üles, kas keermele takku vahele või mis?
https://www.drive2.ru/l/138102/ 
Seal üks võtab lahti ja remondib (puhastab kontaktid). Õppematerjal.


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - muska71 - 07-08-2021

Need õlitaseme andurid on mõtetud junnid...tahad pommikindlat lahendust manomeeter armatuurile ja korras.Olen kunagi sellise perses anduri tõttu pidanud pool mootorit lahti kiskuma ja süüdlane lõouks see junn...


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - Talupoeg taluja - 07-08-2021

(07-08-2021, 09:26 AM)muska71 Kirjutas:  Need õlitaseme andurid on mõtetud junnid...tahad pommikindlat lahendust manomeeter armatuurile ja korras.Olen kunagi sellise perses anduri tõttu pidanud pool mootorit lahti kiskuma ja süüdlane lõouks see junn...
Algaja asi. Tavaliselt võetakse mehaaniline manomeeter ja kontrollitakse kõigepealt üle. Viga eeldatakse tavaliselt ikka ennem elektris, kui jämedates hammasratastes ja torudes.
Aga vaatamata sellele, et pool mootorit lahti võtsid, oled ikka tegija mees. Töö tegemine pole ju häbiasi!


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - Marko - 07-08-2021

Kas õlikanalis loksuvat traadijuppi on veel keegi näinud/mäletab?


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - Raudpats - 07-08-2021

(07-08-2021, 10:06 AM)Marko Kirjutas:  Kas õlikanalis loksuvat traadijuppi on veel keegi näinud/mäletab?
Jah, vanematel anduritel see tõesti oli nii


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - muska71 - 07-08-2021

(07-08-2021, 09:33 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  
(07-08-2021, 09:26 AM)muska71 Kirjutas:  Need õlitaseme andurid on mõtetud junnid...tahad pommikindlat lahendust manomeeter armatuurile ja korras.Olen kunagi sellise perses anduri tõttu pidanud pool mootorit lahti kiskuma ja süüdlane lõouks see junn...
Algaja asi. Tavaliselt võetakse mehaaniline manomeeter ja kontrollitakse kõigepealt üle. Viga eeldatakse tavaliselt ikka ennem elektris, kui jämedates hammasratastes ja torudes.
Aga vaatamata sellele, et pool mootorit lahti võtsid, oled ikka tegija mees. Töö tegemine pole ju häbiasi!
Pool mootorit oli alumine pool,kaas maha ja see oli pea 20a tagasi kui noor ja rumal veel olin...


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - Talupoeg taluja - 07-08-2021

(07-08-2021, 11:08 AM)muska71 Kirjutas:  
(07-08-2021, 09:33 AM)Talupoeg taluja Kirjutas:  
(07-08-2021, 09:26 AM)muska71 Kirjutas:  Need õlitaseme andurid on mõtetud junnid...tahad pommikindlat lahendust manomeeter armatuurile ja korras.Olen kunagi sellise perses anduri tõttu pidanud pool mootorit lahti kiskuma ja süüdlane lõouks see junn...
Algaja asi. Tavaliselt võetakse mehaaniline manomeeter ja kontrollitakse kõigepealt üle. Viga eeldatakse tavaliselt ikka ennem elektris, kui jämedates hammasratastes ja torudes.
Aga vaatamata sellele, et pool mootorit lahti võtsid, oled ikka tegija mees. Töö tegemine pole ju häbiasi!
Pool mootorit oli alumine pool,kaas maha ja see oli pea 20a tagasi kui noor ja rumal veel olin...
Mulle noorena meeldis ka palju tööd teha. Big Grin


RE: Mulle tundmatud junnikujulised jupid - taruvaras - 14-08-2021

(05-08-2021, 15:19 PM)Marko Kirjutas:  Õlianduril peaks kanalis traadijupp sees olema, mis edasitagasi loksub ja kanali lahti hoiab. Võimalik muidugi, et kõigil mudelitel ei pandud.

Sellel väiksemamõõtmelisel anduril  MM9 pole traadijuppi kunagi olnud. Traat asub suurema mõõduga andurites, mälu järgi mark oli neil MM358 vist. Need olid kastuses näiteks GAZ tehase toodangul 24, 52, 53, 66.