25-05-2005, 08:21 AM
Äkki helgemad pead aitavad kindlaks määrata, kust august mul autol õli jalga laseb. Masinaks on MB 280SE aastast 83, ehk siis vana hea M110 (R6,12V)mootor. Käimakast on automaat, aga see vist ei ole oluline.
Sümptomid on sellised:
1) Kui kylmalt masin käivitada, siis tuleb sumpast tyhikäigul pidevalt sinist suitsu (koos veeauruga), seni tuleb, kuni mootor saab töösoojaks (85 kraadi vms), kui mootor on töösoe, siis tuleb sinist suitsu väga vähe, vaevumärgatavalt.
2) Kui töösoe mootor seisma panna ja näiteks 5 või 10 minuti pärast uuesti käivitada, siis käivitamise hetkel viskab sinise suitsu pilve tagant välja ja edasi tuleb jälle sinist suitsu väga vähe, kuna mootor on töösoe.
3) Kui töösoojal mootoril järsult gaasi tallata, siis viskab kah sinise suitsu pilve välja, tyhikäigul jällegi kaob ära.
4) Kui maanteel sõita näiteks 100ga (3000rpm), siis lasta gaas lahti, kuni kiirus kukub 70 peale (2000rpm) ja siis uuesti gaasi vajutada (piisavalt palju et 70ga edasi sõita) siis viskab kah gaasi vajutamise hetkel sinise suitsu pilve välja.
5) Kui sõita näiteks 90ga või 100ga (või isegi 70ga) ja järsult kiirendada, niiet automaat käigu alla vahetab ja pööre tõuseb, siis ei ole olulist sinise pilve näha.
Õli kulu on kuskil 1 liiter 1000 km peale. Jama tekkis peale seda kui sai mootorit remonditud. Mootori remondi käigus vahetati välja mootori plokk (ilma lahti võtmata), vahetati ära klapisööretihendid, tehti klapid ilusaks, ning loomulikult ka pea lihv ja uus pea tihend. Enne remonti sellist suitsemise jama ei olnud, suitses ainult siis kui järsult kiirendada. Enne remonti oli õli kulu 1L 2000km peale
Ise kahtlustan et klapisääre tihenditega tekkis mingi jama.
Ehk oskab keegi aidata.
Sümptomid on sellised:
1) Kui kylmalt masin käivitada, siis tuleb sumpast tyhikäigul pidevalt sinist suitsu (koos veeauruga), seni tuleb, kuni mootor saab töösoojaks (85 kraadi vms), kui mootor on töösoe, siis tuleb sinist suitsu väga vähe, vaevumärgatavalt.
2) Kui töösoe mootor seisma panna ja näiteks 5 või 10 minuti pärast uuesti käivitada, siis käivitamise hetkel viskab sinise suitsu pilve tagant välja ja edasi tuleb jälle sinist suitsu väga vähe, kuna mootor on töösoe.
3) Kui töösoojal mootoril järsult gaasi tallata, siis viskab kah sinise suitsu pilve välja, tyhikäigul jällegi kaob ära.
4) Kui maanteel sõita näiteks 100ga (3000rpm), siis lasta gaas lahti, kuni kiirus kukub 70 peale (2000rpm) ja siis uuesti gaasi vajutada (piisavalt palju et 70ga edasi sõita) siis viskab kah gaasi vajutamise hetkel sinise suitsu pilve välja.
5) Kui sõita näiteks 90ga või 100ga (või isegi 70ga) ja järsult kiirendada, niiet automaat käigu alla vahetab ja pööre tõuseb, siis ei ole olulist sinise pilve näha.
Õli kulu on kuskil 1 liiter 1000 km peale. Jama tekkis peale seda kui sai mootorit remonditud. Mootori remondi käigus vahetati välja mootori plokk (ilma lahti võtmata), vahetati ära klapisööretihendid, tehti klapid ilusaks, ning loomulikult ka pea lihv ja uus pea tihend. Enne remonti sellist suitsemise jama ei olnud, suitses ainult siis kui järsult kiirendada. Enne remonti oli õli kulu 1L 2000km peale

Ehk oskab keegi aidata.