Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Miks on nii, et mingi uus lada või kasvõi opel kadett sama võimsa mootoriga on võimeline sõitma vähema müra, suurema kiiruse jne asjadega? Äkki saaks ka mosse mootorit kuidagi täiustada, või mida teha, et ka mossega oleks võimalik maanteel korralikult sõita?
Postitused: 5,833
Teemad: 743
Liitus: Apr 2002
Maine:
31
Korralikult sõitmine on paljuski kinni juhis (pean silmas sõitmist liikluseeskirjadele ja üldlevinud tavadele vastavalt).
Mis puutub Moskvitši, siis meenuta, millal ta tootmine algas. 412 veeres esmakordselt konveierilt 60-ndate teises pooles. Siis polnud esiveoga Kadetist ja uuest Ladast veel suurt midagi kuuldud. Aeg lihtsalt oli teine.
Huvi pärast võid võrrelda ka mainitud masinet kaalusid.
Asp
Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
muuseas mosse kaalub ainult 1000 kg nii et ega ei olegi erilist kaaluvahet
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
No konstruktsioon ja koostekvaliteet vist põhimõisted. Ja muidugi ka eelpoolmainitud väljatöötamisaeg.
Paremaks on alati võimalik teha, vaata või sommide 10s turbomosset.
Küsimus on muidugi selles, mis see kõik maksab ja mida tahetakse saavutada. Kas ollakse moskvitsifanaatik või tahetakse lihtsal kiiresti edasi liikuda. Viimasel juhul on rullnoka bemmi soetamine odavam variant.
Postitused: 1,296
Teemad: 69
Liitus: Jan 2004
Maine:
13
Omadest kogemustest pean tõdema, et ka IZ 412 aastast 1971 on võimalik panna liikuma väga kiiresti, vaikselt ja väikese kütusekuluga, seejuures on veel salongis talvel soe ja juhitavus ei ole halvem teistest autodest.
Selleks on vaja korralikult tasakaalustada mootor, likvideerida kõik pisivead ja ülearused loksud. Muretseda uus või veel parem välismaa toite ja süütesüsteem. Paigaldada tuntud valmistaja õiges mõõdus rehvid, gaasiamordid, korralik ja õigete andmetega summuti. Kumerale aknale mõeldud kojamehed. Asendada kütteradiaator kaasaegse elemendiga. Kleepida ustele kõik uued tihendid. Vajadusel asendada istmed mugavamatega. Paigaldada tuledesse halogeenid jaaa niiiii edasi!
Paraku tuleb odavam osta mõne tuntud tootja auto, aga Mosse fännile jõudu tööle.
Tõnu Piibur
5116265
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
Küll on tore kui on nii palju teadjaid tüüpe! Aint et tihendi asju ja neid tean isegi, asi on just selles kuidas neid kinnitada jne.Aga asjatundjad vennad igaljuhul olete. Internet on üks tore asi.
Postitused: 995
Teemad: 30
Liitus: Oct 2003
Maine:
11
Aga kuidas on lood Nm-ga, millistel pööretel mootorid tärkavad. Kas sa neid oled vördlend.
Arrogance diminishes wisdom !
Postitused: 135
Teemad: 35
Liitus: Oct 2005
Maine:
0
ma mõtlesin kaaluvahet teiste sõiduautodega nagu kadetid jne
Postitused: 3,504
Teemad: 25
Liitus: Dec 2002
Maine:
38
Kadetiga peaks kaaluvahe olema ca 100kg. Kadeti tühimass vist 900 ringis ja mossel passis 990.
Postitused: 2,477
Teemad: 19
Liitus: Mar 2004
Maine:
11
03-11-2005, 19:38 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 03-11-2005, 19:40 PM ja muutjaks oli
Edel.)
Ka tuuletakistus mängib siin rolli,miks Moskvits 140km/h sõidab,aga sama võimas mingi "läänekas" (kasvõi 80-te Mazda 323) 160km/h.
Tõsi,ka mossed suudavad 160 saavutada,kui kõik korda teha.
Kaaluvahe on tihtipeale nii väike,et sellepärast pole küll mõtet kiirusomadusi "süüdistama" hakata.
Vahetan käiku enne mootori piiraja sekkumist...
Postitused: 4,163
Teemad: 61
Liitus: Dec 2002
Maine:
56
Isand Piibur on peamised vihjed andnud. Justnimelt mootori projektijärgne koostamine on Mosse puhul võlusõna, lisaks täpne reguleerimine. Üldiselt MosseLiiga autode põhjal võib öelda, et tavaöine poest ostetud ja tavalise vanataadi käes liikunud Mosse omas mitte 75Hj, vaid hädapärast 50-55. Tänaste Liiga tippautodel on peale megatööd ja Piiburi kirjeldatud tegevusi(tasakaal,häälestus, sumpa) parimal juhul mõõdetud selliseid tulemusi:
kopi-paste MosseLiiga kodukalt, kus juhatuse liige andis aru tehkontrolli tulemusist.
Niisiis sai peale Viljandi rallit kontrollitud 7 mosset. Võttes arvesse, et standardis on 55kW ja max mis Ligur on mossedelt välja mõõtnud on 59 kW(minu vanal kollasel kastikal oli 56,9). Siis sai võetud otsus, et kõik mis on üle 60 kW võetakse mootorid lahti.
Kohal viibisid Liiga juhatusest Maidu Lempu ja Rein Tomingas.
Tulemused siis sellised:
Vajakas 52,5
Liblik 50
Ahu 53
Sepp 52,3
Sadam 50,3
Nagel 56,2
Hermanson 49
Seejuures tegi näiteks Liblik talvel Koeru lumisel talverallil tuule alla kolm-neli korda võimsamatele autodele. Ja need mootorid on oma ala asjatundjate poolt tehtud mootorid!