Postitused: 139
Teemad: 15
Liitus: May 2005
Maine:
0
tere,
Otsingut kasutades ei leidnud ma mingit juttu võrri summutitest.
Teatavasti on eri d-mootoritel erinevad summutid.
Vanematel (d4, d5, d6?) on lühikesed, väikesed summutid ning lühikesed tuletorud.
d8 mootoril peaks olema pikk summuti koos pika tuletoruga.
Seega ka küsimused:
On vahet mis summuti paned mis d mootorile? Milline summuti on parim?
Kas nendel "väikestel" summutitel on üldse sõelad ? minu summutil ei ole.
Samuti ei ole mu "pikal" summutil sõelu või lihtsalt peabki see läbi paistma?
Üldiselt neid "väikseid" summuteid on erinevaid, vist. Vanematel mootoritel on eriti sellised imelikud ja ümarad. Endal ühel sellisel "väiksel" summutil on mingi sõel, kui ma nüüd õigesti mäletan..kuid see summuti on katki.
Vb. räägib keegi asjast lähemalt?
segane jutt, loodan et saate aru.
****
Ostan võrrile heas korras silindri (d8).
Postitused: 139
Teemad: 14
Liitus: May 2005
Maine:
1
Nende väikeste pauna kujuliste summutite kohta ei oska rääkida aga nii pikal kui ka lühikesel summutil peaks raudselt sõelad sisse käima, iseasi kas neid sinna pandud on.
Postitused: 311
Teemad: 14
Liitus: Jan 2005
Maine:
0
Minu pikk summuti paistab ka läbi, aga hääl on väga ilus ja mitte eriti vali.
Tegelikult on võrri summuteid vähemalt kolme tüüpi: pikk summuti, mis on Riga 13-l ja seega d8 mootoril. Teine on seline veidi lühem, aga suhteliselt pikliku kujuga, see oli Riga 11-l ja Riga 7-l, seega d6 mootoril. Kolmas on enamvähem nagu teine, aga veel lühem, see oli peal Gaujal, seega d4 mootoril.
Seda ma ei tea, mis summuti oli d5 mootoril.
Ilmselt on igale mootorile kõige sobivam see summuti, mis tal algselt küljes oli.
Postitused: 1,362
Teemad: 116
Liitus: Nov 2003
Maine:
6
15-12-2005, 11:58 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 15-12-2005, 12:05 PM ja muutjaks oli
oldmoped.)
Jämedas laastus võttes, on kasutatud nelja erinevat summutit, kui täpsemalt detailidesse ronima hakata, siis leiab iga kohta neist ka paar, mitte eriti olulist, erinevat modifikatsiooni. Summutid ei olnud seotud mootri-, vaid masina tüübiga, millele antud mootor oli paigaldatud.
A) "väikene kroompaun", leegitoruga ühes tükis olev summuti esimene pool. On tehtud 2 ja nelja sõelaga (sõelad kujutavad endast summuti keskpoldil asuvaid pööratud labade või aukudega kettaid), erinevad ka leegitorude kaared ja leegitoru summutisse sisenemise nurk.
B) lühike, tagant tervaneva otsaga, värvitud (enamus musta värvi), alt lehvikukujulise väljalaskega, sõelad (perforeeritud toru) tagant "tervast" otsast sissekruvitavad.
C) lühike, tagant tömbi otsaga, värvitud (enamus masina raamiga sama värvi), väljalase tagant, sõelad (perforeeritud toru) väljalske august sissekäivad ja splindiga kinnituvad.
D) Pikk "sigar", kroomitud, väljalase tagant, sõelad (perforeeritud toru) väljalske august sissekäivad ja splindiga kinnituvad. Osadel summuti tagumine kinnitus ümberkäiva klambriga, osadel summuti küljes kinnituskõrv.
.........................................................................................
E) lisaks veel ka Kroha summuti, mis on leegitoruga ühes tükis, musta või hõbedast värvi robustselt keevitatud ja poolpikk ümmargune toru"junn", tagantotsast väljalõikega "mütsiga"
F) Võrrimootoriga võsalõikajatel kasutatud summuti tüüp B, aga sellest tehtud veellühem variant ja ilma leegitoruta kinnitub otse silindri külge.
Postitused: 311
Teemad: 14
Liitus: Jan 2005
Maine:
0
Kõige rohkem on see jah B variandi moodi. Aga kui seal on ainult lõige sees siis see ei ole päris terve. Seal peaks käima ka selline lapik toru.
Postitused: 139
Teemad: 15
Liitus: May 2005
Maine:
0
ilmselt peavad nad ikka kinni olema
On see kindel? Mul isa miskipärast arvas, et temal kunagi olla olnud selline sumps ja ka sõelad sees vabalt liikunud.
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
Loomulikult peavad kinni olema. Liikuvad sõelad on kas kinnituste lagunemise või isetegevuse tulemus.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Postitused: 177
Teemad: 25
Liitus: Sep 2005
Maine:
0
Jõu poolest on pikk kroomitud kõige parem aga kui see panna originaal d6 mootorile tekib ülekuumenemine,vähemalt minul oli nii.
Postitused: 188
Teemad: 10
Liitus: Mar 2005
Maine:
0
ei tea mu d8 mootoril juba aasta aega see lühema tüübi sumbuti olnud, pole kordagi üle kuumenenud, kõige pikkem ots mis järest sõidetud oli suvel ca 40 km.
miks osta kalleid plassmass junne kui vana venetehnika ka kohale veab?
Postitused: 177
Teemad: 25
Liitus: Sep 2005
Maine:
0
Ei tea millest see ülekuumenemine tekkis aga igatahes pikaga kuumenes ja lühikesega mitte.
Postitused: 1,515
Teemad: 156
Liitus: May 2003
Maine:
7
Ülekuumenemine tekib siis, kui summutil on liiga suur vastusurve. Ehk siis proovida puhastada, võib olla, et on löga täis.
Postitused: 177
Teemad: 25
Liitus: Sep 2005
Maine:
0
24-01-2006, 13:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-01-2006, 13:14 PM ja muutjaks oli
teitur.)
Võibolla tõesti oli must.Peaks vaatama.
Postitused: 17
Teemad: 4
Liitus: Jul 2005
Maine:
0
rnkx Kirjutas:Minu pikk summuti paistab ka läbi, aga hääl on väga ilus ja mitte eriti vali.
Tegelikult on võrri summuteid vähemalt kolme tüüpi: pikk summuti, mis on Riga 13-l ja seega d8 mootoril. Teine on seline veidi lühem, aga suhteliselt pikliku kujuga, see oli Riga 11-l ja Riga 7-l, seega d6 mootoril. Kolmas on enamvähem nagu teine, aga veel lühem, see oli peal Gaujal, seega d4 mootoril.
Seda ma ei tea, mis summuti oli d5 mootoril.
Ilmselt on igale mootorile kõige sobivam see summuti, mis tal algselt küljes oli.
d5 mootoril on algselt selline u 20-30 cm pikk junn mis läheb tagumise porika alla..
15.a vana 1966. riga omanik