S-52(Riga 4) ja V50(Delta) käigukastid
#1

Tekkis selline küsimus, et kas S-52 ja V50 käigukasti hammakad, võllid jms on vahetatavad?
Vasta
#2

Vahetatavad on mootoris vist ainult silinder ja -kaan, kolvirõngad ja muud pisividinad. käigy hammakad, võllid ja muud asjad on täiesti erinevad, samuti on erinevad väntvõllid ja sõrme auk.
Vasta
#3

ok... nüüd siis veidi teema pealkirjast mööda, aga millise mootori käigukasti jubinad sobiks s-52 sisse?
Vasta
#4

Kui ikka s52-ga tegu, siis peaks sobima š57 ja š58 käigukastid.
Vasta
#5

GigAHerZ Kirjutas:ok... nüüd siis veidi teema pealkirjast mööda, aga millise mootori käigukasti jubinad sobiks s-52 sisse?

Minumeelest kuni Š-57 või isegi Š-58ni peaks sisud enamvähem sarnased olema (v.a. käigukasti hammasrataste põrkmuhvid, aga need saab koos vahetada). Kaasfoorumlane oldmoped teab kindlasti paremini, minu jaoks on juba Š-51 ja Riga-3 üliuued asjad, st sellest uuemaid ma ei tea enam eriti.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#6

Minu mäletamist mööda peaks S-57 ja S-58 olema ühesuguste kastidega. S-62 oli juba erinev ja V-50 erines omakorda S-62 -st. Siin küll mainiti enne S-52 ? Kas tegu on trükiveaga (õige oleks S-62)? Kui tõesti on olemas ka S-52, siis sellisega kokkupuuteid pole minul olnud.





`73 Hanomag-Henschel F46KA
Vasta
#7

S52 täiesti olemas. Peaks vanem isend olema kui š57/58. Ümara silindri ja pedaalidega. Käiguhammasrataste nuudid on kaa hoopis teistsugused kui uuematel. Kuid võllikaelad samad, siis sobib ka uuema mootori käigukast.
Vasta
#8

Tegu S-52 mootoriga siis jah. Siin läks nüüd päris segaseks... Kas siis sobivad mootorid, mida otsida tasub, on s-57 ja s-58?
Vasta
#9

korvimees Kirjutas:... mainiti enne S-52 ? Kas tegu on trükiveaga (õige oleks S-62)? Kui tõesti on olemas ka S-52, siis sellisega kokkupuuteid pole minul olnud.

Ei ole trükiviga. Š-52 on olnud täiesti olemas ja veel küllaltki uus asi (ca 1970.a., oli peal Riga-4-l). Sellele eelnesid veel Š-51 (oli peal Riga-3-l, minu isiklik isend aastast 1965) ning Š-50 (oli peal osadel Riga-1-del, ca 1962-63). Osadel Riga-1-del oli peal küll Jawa mootor (sh minu erakogus oleval 1963.a. isendil), mille enamvähem täpne koopia Š-50 muide on.

Uuemate kui Š-57 (Š-58/60/62, V-50 jms) "hingeelust" ma kahjuks midagi ei tea, võibolla oskab kaasfoorumlane oldmoped aidata. Niipalju tean, et Š-57 uuetüübiliste muhvidega käigukast kannatab (ehk?) tervikuna Š-50/51/52-le ringi laduda, olen kunagi (ca 1984) seda teinud.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#10

GigAHerZ Kirjutas:Tegu S-52 mootoriga siis jah. Siin läks nüüd päris segaseks... Kas siis sobivad mootorid, mida otsida tasub, on s-57 ja s-58?

Jah. Vähemalt Š-57 osas, Š-58 osas ei ole 100% kindel (see on liiga uus asi minu jaoks).

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 170 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9.
Vasta
#11

š58 erineb selle poolest š57-st, et pedaalide asemel on käimalöömis vänt ja teistsugune sidurikaan.
Vasta
#12

š-52 juppe saab asendada š-51 ja š-50 omadega- karterid 51 ja 52 samad, samuti ka käiguvõllivärgid, 50-l on ümaram silinder ja kaan ning spido tross tuleb tagarattast, mitte mootorist, käigud peaksid samad olema.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne