10-07-2006, 13:52 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-07-2006, 14:10 PM ja muutjaks oli
valdo.)
Tere !
Leitsin endale K-125 mootorratta, aastast 1953. Muidu näeb väga heas korras välja, värv on vähe saanud kahjustada, ja ega mootoril polegi viga.
Probleem on just selles, et mõned juhtmed on lahti võetud (pean just silmas mootori külge minevaid juhtmeid)ja ma ei osaka neid sinna tagasi panna(ei taha riskida), samuti ei kujuta ka ette kas jupid on mootoril alles.
Kas kellegil on jäänud alles vanu skeeme, või teab seda peast, kuidas ühendada ja kontrollida.Ise aga nendes asjades suht värske käsi. Abi on väga tere tulnud.
Kas seda ratast tasub korda teha või mitte. Muidu osad räägivad, et sellel rattal pole erilist väärtust. Kas see on tõsi ?
Lugupidamisega,
Ilmar Ilinõh
mail: tani55@hot.ee
tel. 5284424
Postitused: 772
Teemad: 567
Liitus: Dec 2002
Maine:
36
10-07-2006, 14:13 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 10-07-2006, 14:49 PM ja muutjaks oli
valdo.)
1950ndate aastate algul ilmunud Palu raamatus "Mootorratturi juihi õpik" on Degtjarovi nimelises tehases toodetud K-125 elektriskeem kindlasti sees. Äkki saad kelleltki kopeerida, laenuks või on kusagil võrgus koguni see olemas?
Niipalju võin veel öelda, et see skeem sarnaneb väga iŽ-350 ja IŽ-49 skeemiga, kuna "must karp" (süütepool, süütelukk, releed jms) on neid sama. Niipalju mainiks veel, et Moskva ja Minski tehase M-1-A-del on hoopis erinev elektrisüsteem, kuigi ratas ise on paljus samasugune.
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Aga kuidas selle kytusega lood on. Mida peaksin kasutama, ning kuidas säilitada mootorit maksimaalselt sõidukorras.
Uursisin selle pakiraami kohta, see paistab olevat kyl originaal. Kuidas teil on kusagil vanu fotosid alles jäänud, et saaks võrrelda ?
Kuidas teha vahet 95 E ja 80-l kütusel, kui ma lihtsalt vaatan nende peale ?
Postitused: 442
Teemad: 44
Liitus: Jun 2004
Maine:
4
Erilist vahet polegi, maitsevahe äkki

. No kui tõsiselt rääkida, siis oktaan arvuga 80 bensiini meil siin saada enam pole. Kui Sul on mõni tuttav idapool siis äkki tuuakse Venemaalt. Kui ma nüüd mäletan siis 80 oli roosakas.(võin ka vabalt eksida).
PS 84', 83', 82', 80', 79', 77', 76', 75', K-15, K-16, M-15; M-16
Postitused: 5,114
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
Tere, Ilmar! Alles määrisid masina tavotiga kokku ja juba muretsed, et rõngad ja muu seal mootori sees kulub ruttu ära! Ära muretse, bensiini pärast Sul sõidud sõitmata ei jää! Väljaõppinud pessimistina kahtlustan hoopis, et need rõngad ja muu seal mootori sees on juba üsna kulunud, kuigi võib ka mitte olla. Masinat on ilmselt 70-80-ndatel usinasti kroomitud ja võib arvata, et siis ka tõsiselt ringi kimatud. Mulle tundub mootori välimus küll üsna nukker, generaator paistab õnnetu jne. Kõige vastikum on minu arvates kulunud väntvõll, 3-käigulistele pole uusi saada ja iga mees seda vänta ei remondi, polegi eriti remontimiseks mõeldud, kuigi saab jah lahti pressida ja pärast kokku- kõlab lihtsalt nagu ka siin foorumis äsja kirjutati. Pakiraam on jah mingi eriline, mitte originaal, aga käima peaks sellega ka minema, samuti kroomitud lampide jms.-ga. Omal 51.a K125 lahti lõhutud juba üle 10 aasta, habe halliks läinud vahepeal....aga pakiraam on originaal! Nii et soovin jõudu ja ära eriti bensiini nuusuta, samuti kummiliimi! Ja arvan, et tasub taastada küll, võib veel ette panna K125 rööpkülikvedrustusega hargi, näeb ürgsem välja, pole siis jälle originaal K125M küll.
P.S. postituses kasutasin ka mõningaid nalja elemente!
Uurisin tsikli kohta ikka seda välja, et see on ikkagi originaal K 125, mitte K125M. Sain tsiklile raamatu ka, kyl aga venekeeles, aga kõlbab kyl.
Selgus, et mul puuduvad kontaktid ja kondensaator. Millised kontaktid sobiksid peale, ja kust neid leida. Kuulsin, et M125 oma sobivad ka mulle. Mide teie arvate ?
Postitused: 5,114
Teemad: 212
Liitus: Mar 2005
Maine:
167
Arvan näiteks, et K125M-i toodeti 1952-st aastast alates, erines K125-st teleskoop hüdraulilise esihargi poolest, st algne K125 oli rööpkülik-liigenditega jasurvele töötava spiraalvedruga esihargiga. Edasi norides M125 marki masinat ei teagi, ilmselt pead silmas Moskva ja Minski tehase toodangut. Ei valda küll kontaktiteemat, kuid ilmselt kõigil 3-käigulistel 125 cm3 mootoritel samad kontaktid, olenemata kas alalis- või vaheld.voolu gener., ailmselt ka 175cm3, ei tea mis ajal kontaktimark-tüüp muutus. Kust saada- küsi inimestelt, kuuluta kuulutakise kohtades, küsi kauplustest jne.