Olen kuulnud et pannakse spikad diisliga käima.
ja mis vahe on diislil ja bensiinil?!??
Et pannakse benaga käima ja siis diisel.??!!!
Kas on see tõsi, et sapikas läheb diisliga käima???
Kunagi sai uudishimust seda diisli asja Pannooniaga proovitud.... puhta diisliga ei käinud isegi soojast peast tee või tina.
segu vahekoras 1 osa bena ja 2 osa diislit andis aga igati kasutuskõlbuliku segu, millega oli hea tahmisekorral isegi külma mootorit võimalik käima saada. Mingit kulu või nii ei oska öelda, samuti võimsuse vahet. Ajad olid väga ammu ja masin selline kolu, millega lükkamis piirkonnast väljuda ei tohtinud
Postitused: 426
Teemad: 40
Liitus: Feb 2005
Maine:
4
80 -ndatel oli Leningradi teel üks sapakas moskvitsist täie lauluga mööda pannud ja esimeses tanklas saadi jälle kokku. Mossemehel silmad punnis - sapikas tangib diislit. Lähemal uurimisel selgus siis, et sapikale pandud mingi reka külmiku diiselmootor.
Postitused: 2,327
Teemad: 46
Liitus: Dec 2003
Maine:
16
Sapparitele aretati N.ajal Tšehhi külmikpoolhaagiste külmutusagregaatide mootoreid.Ja minu arust olid need bensiiniga töötavad (Skoda vms kloonid).
Postitused: 734
Teemad: 29
Liitus: Apr 2002
vaat see on hea küsimus, olin vene ajal tanklas käies allameetrimees ja ise kettas ei istunud. vist olid ikka mingid diisli kalonkad, aga siis olid bensiinitalongid, läksid toidupoodi ja ostsid talongi, millega sai tanklas bensiini võtta, hiljem sai juba raha eest, 76 maksis 30 kopikat ja 93 40
13piisab Kirjutas:[quote=kamee1]
tegelikult tekkis ülaltoodud muinasjutuga küsimus: kas vene ajal üldse tanklates diislit oli? See kütuseliik ju toona teel liikuva tehnika puhul autobaasidega seostus - ning neid liikureid tangiti ju vaid autobaasides?
t,
liiga noor, et mäletada
Postitused: 2,698
Teemad: 114
Liitus: May 2004
Maine:
23
olen isegi sapakale diislit bensuga segatuna paaki kalland. suitseb ja kaua ei tööta.
Tim Thomson
Registreerimata
Kusjuures mina tean omast käest ka seda, et üks tuttav tudeng ülikoolipäevil sapikat odava diisli peal sõidutas. Pidi olema jah, et bensuga mootor tuliseks ja odav disla või kergkütteõli sisse. Samas tol ajal ei taibanud lähemalt uurida, kuidas tal see asi tehniliselt lahendatud oli. Seda mäletan, et kõike alates küünaldest ja lõpetades väljalaskesüsteemiga pidi hirmsasti tahmama. Loogiline, kas pole...
Iseenesest kõige lihtsam lahendus oleks paigaldada lisakütusepaak, karbussi kaks kütusevoolikut (karbussi juurde liitekoht) ja salongi kütusekraanid. Sõidad bensuga kuumaks, siis keerad bensukraani kinni ja avad sujuva liigutusega sealsamas kõrval ilutseva diislikraani. Enne sihtpunkti jõudmist sooritad vastupidises järjekorras liigutused ja peaks probleem lahendatud olema. Tehniliselt huvitav katsetus, kuigi rentaablus tänapäeval on ülimalt kaheldav (bensu/disla hinnavahe vs. mootori vastupidavus jms).
Postitused: 206
Teemad: 1
Liitus: Jul 2003
Maine:
0
olid eraldi jaamad ainult riig(sh kolhoosi ehk ametiautodele) ja eraautodele. Riigiautod said ainult talongide eest erad raha eest. Veel olid asutuse sisesed bensukad- seal tangiti teekonnalehe alusel. Ja talonge sai ülemuste autod ja need kes pikemaid sõite tegid.
Ise aga olen oma ameti Jerazi-ga sõites kasutanud olude sunnil ahjukütuse ja lennuki petrooli segu. Hommikul käimapannes oli probleeme- terve õue musta suitsu täis- nagu vana diisel traktori käevitus- pärast tuksus ilusti(õnneks oli suvine aeg ja asta vist 1992). Võimsust oli jah vahest natuke vähem. Siis aga jäi hoopis lahjaks, mis põhjusel ei tegi. Sai see pisku bensunorm 20l nädalas oma isklikku sigulli valatud ja sõit jätkus
Postitused: 2,646
Teemad: 263
Liitus: Mar 2004
Maine:
29
Mulle tundub ,et teema algataja plaanis tegelikult diiselmootori paigaldamist sapparile, kuid teema kisub natuke teisele lainele.
Postitused: 57
Teemad: 3
Liitus: Aug 2003
Maine:
2
Meelde tuletades oli Saab 99-st vähemalt Soome turu jaoks olemas päris ametlik \"küttepetrooli versioon\". Asi siis madala surveastemega tavaline bensukas, millel juba tehasest kaks paaki ja kütuse ümberlülitamise võimalus. Siis asi bensuga käima ja töösoojaks ning seejärel toona veel aktsiisivaba petrooli peale. Neid tehti kindlasti veel 70-ndatelgi. Kui 1991. aastal Soomest Saab 99 ostsin, sain ka sellise mudeli reklaamprospekti kaasa. Müüja sõnul olid need süsteemid küll selleks ajaks \"aplaagrisse\" saadetud. Üritasin nüüd netist asja kohta info leida, aga ei miskit. Kui keegi mõne asjakohast linki teab, võiks siia üles riputada.
Postitused: 1,198
Teemad: 66
Liitus: Jun 2004
Maine:
5
Aga kui rääkida sapaka mootori asendamisest mõne normaalsema mootoriga, siis ma näinud oma silmaga Fiati tagamootoriga isendit. Oli vist Fiat 133 vesijahutusega mootor peale pandud.
Masin käis veel 90ndate alguses täiesti legaalselt ülevaatusel. Nüüd oleks ümberehitus loata seal kindlasti probleeme.