bom Kirjutas:13piisab Kirjutas:/.../
ülalolevad asjad on vormistatud lepinguks
/.../
Palju praktikas lepinguid sõlmitakse või üldse midagi kirja pannakse? Pigem vist ei panda? Selles mõttes kõrvaltvaatajana eelkõnelejaga nõus, et riskid ja nende maandamise viisid on mistahes projektide puhul üsna sarnased.
Mina siin oma pisikeses putkas kahjuks sõlmin. Ja panen kirja ka.
Ok, see ei ole notariaalse lepinguna küll vormistatud, kuid ma panen tehtavatest töödsest punkthaaval nimekirja paberile ja saadan inimesele postkasti.
Siis tuleb kunde otsus: kas ta on nõus sellega või mitte.
Selle nimekirja sisu (pigem 100jatuhandik sellest) on umbes selline, et esimeste supportite mahavõtt, liivapritsis puhastus, osandamine, galvaanikas tsinkimine, uute tihenditega (mis kunde toob) kokkupanek, uued poldid (6o.- eek, mina ostan), külgepanek.
Hinna arvestamisel
juba arvestan sellega, et õhutusnippel läheb puruks, (mis tuleb supportit säilitades väja puurida); pidurivooliku seib tuleb vahetada, vasak pool ei kattu korralikult tsingiga, seega tuleb uuesti teha jne.
Kui tööde käigus selgub, et midagi on vaja veel
lisaks teha (mida nimekirjas ei olnud), teen uue hinnapakkumise (millega enamusel juhtudest ka nõustutakse) ja teen ka lisatöid. Tähtaeg, arusaadavalt pikeneb....(näiteks, et kolb on liialt krobeline, et 160st rõhku pidada - siis tuleb lisaks uuesti suppordi lahtivõtmine, varuosa tellimisaeg, uue kolvi paigaldus, uus õhutus jne - loomulikult juhul, kui inimene on eelnevalt arvanud, et pole neil häda midagi, pole uusi vaja)
ja probleemi ei ole. Vähemalt siiani pole olnud...
Aga et edasine kirjutamine läheks juba liialt samal alal tegutsevate inimeste tasuta koolitamiseks ära, siis siinkohal lõpetan...
See, kas kellelgi tasub ära midagi teha või mitte, on ikka inimese enda teha.
Ja kui ei tasu, tee midagi muud, eksole. Näiteks värvi kindlustusautosid...Aga vanatehnika foorumites ära rohkem plõksi.
P.S. 13piisab viimast pikemat postitust tasub lugeda kõigil sel alal luuseritel... Ja pane ka kõrva taha.