Vähemalt nõutavat pingutusmomenti on vaja teada.
Siis saaks vaadata sellisest tabelist
http://www.wuerth.ee/pdf/Teraspoltide%20...lassid.pdf
, millise tugevusklassiga võiks polt olla.
Kuidas täpselt plokikaane polti valima peaks, ei tea, võin üsna puusse panna.
Ise eeldaks, et pingutusmoment on tabelis antud ALLA elastsus- või voolavuspiiri, ja et plokikaanepoltide valikus ei lähtuta kuidagi teisiti, ja et valida tuleb väikese varuga.
Näiteks kui nõutud on M10 keermega poldi puhul pingutusmoment 52Nm, siis valiks poldi tugevusklassiga mitte 8.8 (mis lubaks pingutust 53Nm), vaid 10.9, mis lubaks pingutusmomenti kuni 74 (ja reaalselt pingutaks 52 peale).
Keegi mehhaanikaga rohkem kodus olev inimene võiks täpsustada, usun, et siin foorumis peaks selliseid ikka liikuma
. Võibolla on pingutusvaru hoopis kurjast...
Seda, et plokikaanepoldid mingid täiesti erilised poldid oleks, mida polditootjad ei tooda, toodangunimekirjas ei näita ja teevad autotehased ise või saavad ainult eritellimusega polditootjatelt, väga ei kahtlustaks. Pole eriti loogiline.
Nõutavad pingutusmomendid on mõnikord antud poldipingutuse kaardil (plokikaane tihendiga kaasas käiv info). Netikataloogides kohati kah olemas. Siit olen kunagi ühtteist leidnud
http://www.elring.de/index_en.php
Võimalik, et ka mootoriremondi manuaalides sellest juttu.
Bensiinimootoritel on plokikaanepoltide pingutusmoment suurusjärk kusagil 40…80Nm kandis.