Jama mootoriga
#1

Oleks väga tänulik kui keegi ütleks milles viga. Nimelt häda selles et mootor sureb vällja kui õhuklapp lahti asendisse keerata, nagu ei saaks bensiini kätte. Segu kruvi keeramisest tolku pole ja kui õhuklapp kinni sõidad siis tundub et oleks nagu tiba mannetu. Karburaator ja muud bensiiniga seonduvad jupid on kõik puhtaks lakutud. Süüde nagu kah õige jne. jne. jne.Mõistus täitsa otsas. Äki keegi oskab aidata.
Vasta
#2

Ehk saab kusagilt lisaõhku?
Vasta
#3

mis masin on
Vasta
#4

Võrr ise D8 aga mootor D5 ja hästi vähe sõitnud eelmine aasta liikus ilusti peale seismist talvel hakkasidki need jamad. Ja kust seda lisa õhku peaks tirima kui selles jama.
Vasta
#5

(14-04-2009, 20:42 PM)renee Kirjutas:  ... kust seda lisa õhku peaks tirima kui selles jama.

Nagu ikka tüüpiline:
- riknenud väntvõllipuks ülekandepoole juures;
- riknenud kaelustihend (simmerling) süütepoole juures;
- lahtipõrunud või riknenud tihendiga sette väljalaskekruvi;
- riknenud karburaatoritihend;
- riknenud (dehermeetunud) pooltevaheline tihend (seal on paar väga "peenikest" kohta...);
- riknenud silindrialune tihend.

D5 mootoreid toodeti juba üsna ammu ehk siis enam kui 40 aastat tagasi. Nelja aastakümnega juhtub tihenditega aga mõndagi. Ise olen kõikidel restaureeritud D-mootoriga isenditel paraniidist kõik tihendid uued lõiganud ja vanad on olnud tihti väga rabedad...

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#6

Mootoripoolte vahelise tihendi soovitan asendada spetsiaalse silikooniga, mis peaks tuubi kujul autotarvetes müügil olema (omal tegin)
Olen müügil näinud veel kuumuskindlat varianti, mis peaks kõlbama ka silindripea alla. Big Grin
Vasta
#7

esialgu vist tuleks alustada sellest süütemängu alusest simmerlingist. See võib oma vanuse kohta ehk kõvaks olla läinud.
Vasta
#8

(15-04-2009, 14:02 PM)Sojourner Kirjutas:  Mootoripoolte vahelise tihendi soovitan asendada spetsiaalse silikooniga...

Veidi paraniidi lõikamistööd ei tohiks kellelgi üle jõu käia.

Kui originaalis on seal tihend 0,6 mm, siis tuleb sinna panna tihend 0,6 mm. Silikoon jääb võrratult õhem. Ja ei paista välja originaal.

Mina oma restaureeritava Gauja D5 mootorile ei pannud põhimõtte pärast muud, kui algse välimusega tumehall paraniit, mis oli seal algseltki.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

Nüüd jõutsin selle süütemängu kallale ja tundub et on simmerling läbi. Süütemängu alune oli natuke õline sealt väntvõlli juurest, kuigi tihend ise oli näiliselt terve ainult et suht kergelt tuli sealt välja. Nüüd aga uus jama sellist mõõtu simmerlingi pole kusagilt saada kõik olid 0,5 mm. väiksemad välis mõõdult, jne. et äki keegi teab kust poest või kohast neid tihendeid leida võib.
Vasta
#10

Tänagi käisin otsimas sealt kus müüakse vene tehnikat sealt isegi tellida ei saanud kuna nii peenikest sk tihendit pole nimelt laius 4mm. ümber mõõte hetkel ei tea
Vasta
#11

Nüüd saan ka mõõdud öelda millist sk tihendit sinna vaja. Mõõdud siis sellised Välimine ümbermõõt peaks olema 28 mm. sisemine 17 mm. ja sk paksus 4 mm.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne