17-03-2011, 20:29 PM
Ehk saate kataloogi piltidelt aru
![[Pilt: 084.gif]](http://www.autosoft.ru/online/acat/data/ltz/40/084.gif)
![[Pilt: 086.gif]](http://www.autosoft.ru/online/acat/data/ltz/40/086.gif)
![[Pilt: 087.gif]](http://www.autosoft.ru/online/acat/data/ltz/40/087.gif)
![[Pilt: 084.gif]](http://www.autosoft.ru/online/acat/data/ltz/40/084.gif)
![[Pilt: 086.gif]](http://www.autosoft.ru/online/acat/data/ltz/40/086.gif)
![[Pilt: 087.gif]](http://www.autosoft.ru/online/acat/data/ltz/40/087.gif)
vahetusfond: http://varstu.planet.ee/mosse/vahetus/index.html
(18-03-2011, 01:49 AM)Gravity Kirjutas: Mnjah,aga kas seal on tõesti ainult 1 põrkelink või siis mitu tükki? Veidi raske on ära tabada ehitust.tere,üldjuhul tahab traktor otse minna siis kui tagasild on difer-lukustatud.
Ideeliselt "otsemineku" peamine põhjuseks oleks kulunud ja valesti reguleeritud esisilla roolivardad.
Samas suure külma või mingi eriti sodise õliga võib ju olla juhus kui põrkelink jääb neutraalsesse asendisse.
(18-03-2011, 21:04 PM)Laurimetall Kirjutas: Selle otse minekuga tahtsin lihtsalt seda ütelda ,et MTZ 82 on nagu vähe mõnusam see pööramine ,kuigi telgede vahe on samuti lugev selle juures. Samas kui nüüd võtta olukord ,kus rattad on välja pööratud ja vaja natuke vastu mäge pöörata ,siis diferentsiaaliga veaksid mõlemad esirattad , kuid T-40 hakkab pööramise poolsem ratas vedama ja siis on vahel jama pöörata ja tahab otse minna peab piduritega aitama,et pöörderaadius suureks ei läheks. Eriti halb on kui käru taga on ja libe mägi. MTZ 82 keerab minumeelest paremini sarnastes olukordades. Samas üldiselt on T-40 läbivus minumeelest parem. Eks see esisild ja tagasilla diffrilukk parandavad läbivust ja MTZ on raskem kah muidugi.
(18-03-2011, 22:49 PM)Laurimetall Kirjutas: Ma ei taha ütelda ,et see T-40 mingi otseselt halva pööramisega on aga ma lihtsalt võrdlen seda MTZiga. Mtz on samuti käruga proovitud. Tegelt on siin väga loogiline põhjendus ,miks T-40 on pööramine kõva maa peal vastu mäge natuke imelikum,kui MTZil. Kui t-40 rattad välja pöörata ,siis tegelikult veab ju ainult üks ratas pööramise suunas. Selleks ,et teine ratas vedama hakkaks peab pööramise poole olev ratas juba läbi libisema. Kui esisillas oleks diferentsiaal ,siis oleks jõud mõlema ratta peale ühtlaselt ära jaotatud ja pööramise peal veavad mõlemad rattad ühesuguse jõuga. Kuna T-40 peab esisild jääma joonkiiruse suhtes tagasillast maha ,siis esisild hakkab vedama alles peale mõningast tagarataste läbilibisemist. Kui rattad välja keerata ,siis on sama asi ,et enne nagu tagasild lükkab ja kui rattad on väga välja pööratud ,siis libeda puhul lohisevad esiratatd mingi väikese maa külg ees alguses ja siis hakkavad mõlemad esirattad alles vedama. Kui nüüd pööramine hakkab toimuma ,siis tegelikult veab pööramise suunas ainult üks esimene ratas ja teine esiratas jookseb suurema raadiuse tõttu lihtsalt tühjalt järgi. Kuna esisilla vedu jääb koguaeg tagasilla omast maha siis pööramisel tingimusel ,et traktori tagarattad läbi ei libise ,kuid esimesed libisevad ,siis pöörderaadius suureneb selle võrra, kui palju esisild tagasillast maha jääb. Üldiselt on see ainult teooria ja kuna ma olen mõlema traktoriga sõitnud ,siis ma tunnen erinevust. Praktikas saab mõlema traktoriga mäkke ,kui mägi on mõistlik ja traktorist on oskaja.
(19-03-2011, 10:34 AM)v6sa Kirjutas: Russi LSD on hea sinnani, kuni üks ratastest ei satu auku või kordades libedamale pinnale. Siis ei jätku sellest ~30% lukustusest ja esiveost pole enam kasu. Lisame siia väärreguleeringust mittetäielikult lukustunud hüdrolülitusega tagadifri ja saamegi olukorra, kus kaks vähemkoormatud ratast diagonaalis pöörlevad tühja ja traktor seisab ikka paigal.
Neljakümne esisillalülitus tagab selle, et aeglasemalt pöörlev ratas veab alati - sõltumata momentide jaotusest. Asja geniaalsus on selles, et libedal läbi libisev ratas hakkab kiiremini pöörlema ja pidaval pinnal olev ratas jääb aeglasemaks ja kogu esisillale rakenduv pöördemoment ongi rakenduv pidavale pinnale. Samas on just see ka nõrgaks kohaks - nukkdiffer ei kannata lolli kasutajat, kes lõhub lukustuse kiiresti. Õnneks on nelikümmend piisavalt kerge, et rehvid ei käi enamasti difrist üle.
Tõsi ta on, et sisekurvis vedav ratas kipub pöörderaadiust suurendama, kuid samades oludes annab sama efekti ka LSD.
Ning ei tasu unustada, et käru vedades on kergus (mis on just neljakümne ainuke pluss) miinuseks - rakendatav jõud sõltub peamiselt massist ja haardumisest. Võrdsel pinnal siis massist, mis on russil suurem. Ning ei tasu unustada ka seda, et russi esisillale langeb traktori massist suhteliselt rohkem, kui neljakümnele...