(11-12-2012, 18:00 PM)cadillac Kirjutas: Sai siis peale lumelükkamist ots lahti võetud ja käija lastud.Puhus ainult tuult näkku ja pritsis valget möga.
Valget möga näkku...
Kui su mootor suitseb, siis see on halb nii mootorile kui ka sulle endale. Suitsemine on indikaatoriks probleemidele, mis on seotud karburaatoriga, kolvirõngastega, bensiiniga jne.
Must suits annab teada, et õhu-kütuse segu on liiga rikas. See võib olla põhjustatud ka õhusiibri kinnisest või poolkinnisest olekust, kuid võib olla tingitud ka karburaatori segusiibri pesa ja võlliotste pesa kulumisest. Samuti võib karburaatori reguleering paigast ära olla, põhjustatuna prügist.
Valge või must suits võib olla tingitud ka silindri ribide mustusest – siis on rikutud/takistatud jahutamine ja mootor saavutab ülekuumenenud oleku juba pärast mõneminutilist tööd.
Ülekuumenenud mootoril on sagedased klapipesade väljatulemine, eriti väljalaskeklapi oma.
4-taktilised mootorid tavaliselt töötades ei tohiks suitseda nagu 2-taktilised vahel. Summutist võib pärast pikemaajalist seismist käivitades tulla musta, sinist või valget suitsu, aga need peaksid ka kaduma. Jätkuv valge või sinine suits võivad olla mootori liigse kulumise tunnuseks, samuti karteri tuulutus võib olla umbes.
Kui mootor töötab, siis karteri tuulutus tekitab karteris negatiivse surve ehk vaakumi. Vastupidine ehk surve sunnib õli ronima silindrisse.
Summutisse saab õli sattuda ainult läbi väljalaskeklapi. Vahel satub mõningane kogus õli sinna (väljalasketorru) ka siis, kui mootorit on kallutatud liigselt küljele. Muuseas, vahel võib mootori ajuvaba käitumine olla põhjustatud ka sellest, et eksikombel on paaki valatud 2-taktilisele mootorile mõeldud õliga bensiini. Liigne õli silindris võib põhjustada suuremat sinist suitsemist, rõngaste kinnipõlemist, mille tagajärjel hakkavad pihta huvitavad asjad. Mõni tilk õli silindris lühema aja vältel ei tee midagi, pikemalt aga...
Karburaatoriga on samuti huvitavad asjad – 90% omanikest ei lase hooaja lõppedes karburaatorist ja mujalt välja kütust, mis igatahes on viga. Kevadel võite olla probleemi ees, et mootor ei tööta korralikult või ei käivitu üldse. Põhjuseks settinud jama, mida sisaldab bensiin. Tavaliselt moodustab see kollaka kihi seintele, ummistab kanalid ja takistab ujuki tööd.
Valge plöga karteri tuulutuses – siin võib olla samuti mitu põhjust – niiskus ehk vesi karteris, küttesegu sattumine karterisse... võib olla ka mittesobiv õli.
Või liiga kõrge õlitase! Seda mainitakse nii mitmel selliste mootorite-teemalistel lehekülgedel internetis, et see ei saa olla juhus. Selliste mootorite juures soovitab tootja kasutada ainult SAE30 HD õli. Pakendi peale on tavaliselt märgitud „4-stroke engines, lawnmover oil“. Paljud kasutavad ja kiidavad ka Mobil-1 5w-30 õli, see on vist sünteetiline. Sünteetilist õli soovitatakse kasutada alles pärast 50-tunnist uue mootori sissetöötamist.
Nu see on nüüd küll mölapidamatus, aga vahest on abi
.
Muuseas lisan siia ühe lehekülje, küll inglisekeelne, aga vahest on natukenegi abiks rahvale, sealt isegi vahel nõu otsinud..
Abiks iseremontijatele