Kohustuslikust uneuuringust.
#21

(11-02-2016, 15:02 PM)jurkman Kirjutas:  ...
Midagi jaburamat, et juhtimisõigus on privileeg, pole ammu kuulnud.
...

Ehk iga vastutusvõimetu idioot peaks peale X summa tasumist saama õiguse liikluses ringi tõmmelda ja "tõlgendada" LS oma parema äranägemise järgi?

Sest täpselt nii praegu asi toimib: LS tundma ei pea, autot tunnetada ei ole vaja, liiklust lugeda samuti mitte. Õpid vajalikud xkümmend õiget vastust teooriaeksamiks pähe, eksamisõidul kedagi ära ei tapa, maksad riigilõivud ja oledki JUHT valmis. Ning oma õigusi taga ajades kukutaksegi kohe teiste arvelt edasi trügima.

Ei, ma ei õigusta sugugi praegust määrust, millega pandi tanki perearstid. Aga mulle ei meeldi mitte üks raas üleolev ja halvustav suhtumine iga juhi vastutusse!!!
Vasta
#22

(11-02-2016, 15:17 PM)v6sa Kirjutas:  ... Kisa aga on selline, nagu sunnitaks kõiki juhiloaomanikke enne 1. aprilli täisuuringuid läbima. Oma raha eest pealekauba. Toungue

no aga võtame terve mõistusega, kui paljudel täiskasvanud, st üle 30. aastastel meestel on kaelaümbermõõt alla 43 cm? pakun, et ca 10%, egas siis mees mingi kriipsujuku pole, kel pea niidi otsas ripub! - krt, isegi 18. a. oli mul pluusikrae nr 42 ja olin kondikubu, nüüd pea 40 a hiljem ikka 44-45 nr ja muidugi vähe rasva ka läinud,aga see va kehamassiindeks jääb normi piiridesse. ma saaks aru, et uuringutele saadetakse need, kel mingid 3-4 tunnust korraga on ...
Vasta
#23

(11-02-2016, 16:04 PM)Maanteemuuseum Kirjutas:  ...
ma saaks aru, et uuringutele saadetakse need, kel mingid 3-4 tunnust korraga on ...

https://www.riigiteataja.ee/akt/121062011008?leiaKehtiv

Määrus nagu ei ütle, et ühe tunnuse korral kohe uuringutele saadetakse... Kas kellegi on teistsugust infot? Ma mõtlen tõest infot, mitte kompostimehe tõlgendust Toungue
Vasta
#24

(11-02-2016, 15:17 PM)v6sa Kirjutas:  Priit, mitu laipa on piisav põhjus, et ülekaalulised keskekriisi üle elanud inimesed peaks hakkama lisaküsimustikku täitma? 

Kui väidetavalt 4% meestest ja 2% naistest, kes on tööealised (aga nad kõik ei ole autojuhid!!!) üldse obstruktiivset uneapnoed esineb, siis selle võimalikkus Liikluses on juba x-korda väiksem ja sealt veel omakorda N-protsent võimalust, et tekib avarii ja mõni laip. 
Ma julgen absoluutse kindlusega väita, et see on kordi väiksem võimalus, kui mistahes ootamatu tehnilise rikke tõttu tekkiv raskete tagajärgedega avarii! Näiteks lahti unustatud rattapoldid, šarniiri lagunemine, pidurisüsteemi tõrge, rehvi äkiline tühjenemine-plahvatus, veosilla või mõne laagri kokkujooksmine etc, etc. Enamus nendest tehnilistest probleemidest võivad tabada ka tuliuut autot. Seega seda võimalust ei välista ka tehnokontroll. 
Ja nüüd tegeleme Inimeste puhul siiski OLEMATU probleemikesega??? 

Aga vastus küsimusele: kuna enesetapp on küll mõrv aga sellena statistikas ei kvalifitseeru, ei lähe sinna alal ka eespool toodud teoreetilised näited. Küll oleks probleem see, kui näiteks viimaste aegade üliraskete bussiõnnetuste ühe osapoole probleem oleks olnud kõnealune "roolimagamine". Aga ei ole olnud! Samas, miks ma tõin juba enne nii bussi kui suure poolhaake-rekka sisse: kui nende juhtidele tehakse KA uneuuring, ei ole midagi kobiseda! Sest nende tööspetsiifika erineb tavaliiklejast oluliselt! Ja nad on kõrgendatud ohud. Nagu kosmonaut peab olema terve, eeldame seda ka lenduritelt, laevakaptenitelt-roolimeestelt jne aga kas taat sõudepaadiga tukub või mitte varahommikul võrgul olles ei ole küll mingi probleem! 
Vasta
#25

29. jaanuaril Jõhvi lähedal juhtunud bussisõitja väitis, et enne kraav kihutamist oli buss vastassuunda kaldunud, teinud järsu tagasireastumise, millepeale kraavi kihutas. Bussijuht jäi magama?
Uneapnoe ei lase öösel välja puhata. Päeval oled unine. Meie firmas on vanemad (tööintervjuul öeldakse VANA!) juhid, enamus ülekaalulised, paljud norskavad jne. 
Õigus, pugulastele ju töökohti vaja...
Vasta
#26

(11-02-2016, 20:40 PM)ZIL 131 Kirjutas:  29. jaanuaril Jõhvi lähedal juhtunud bussisõitja väitis, et enne kraav kihutamist oli buss vastassuunda kaldunud, teinud järsu tagasireastumise, millepeale kraavi kihutas. Bussijuht jäi magama?
Uneapnoe ei lase öösel välja puhata. Päeval oled unine. Meie firmas on vanemad (tööintervjuul öeldakse VANA!) juhid, enamus ülekaalulised, paljud norskavad jne. 
Õigus, pugulastele ju töökohti vaja...

See reisija ei pruugi olla üldse adekvaatne tunnistaja. Adekvaatne võiks olla, aga ei pruugi, samalaadset masinat juhtiv tegelane, kel on olemas kogemus sellise masina käitumisest sarnastes olukordades.
Kas see tunnistaja suudab kinnitada, et kraavisõit saabus bussi rataste haardumise kaotamisel teega, või ehk hoopis selle taastumisel? Või miks ta üldse arvab, et juht võis magama jääda?
Vasta
#27

Nüüd tuleb kõige ebapopulaarsem kommentaar:
Kehamassi indeks 22 peale ja keegi ei tule su kaela mõõtma.

30+ ei saa enam nagu 18 aastane ajada endale kunas iganes mida iganes näost sisse. Kohalikus sööklas olen tihti vaadanud, et mehed kipuvad salatit minema viskama aga kartul supp ja saiake ikka alla, õhtul veel kolm õlli peale ja jube hea.

Meie keha ja sellega seonduv on enda teha, teatud piirini...
Vasta
#28

29. jaanuari öösel buss kihutas, kaldus vastassuunda, nähes vastutulevat sõidukit bussihuht keeras järsku oma sõidusuunda...
Vasta
#29

(11-02-2016, 21:32 PM)pvr Kirjutas:  Nüüd tuleb kõige ebapopulaarsem kommentaar:
Kehamassi indeks 22 peale ja keegi ei tule su kaela mõõtma.

30+ ei saa enam nagu 18 aastane ajada endale kunas iganes mida iganes näost sisse. Kohalikus sööklas olen tihti vaadanud, et mehed kipuvad salatit minema viskama aga kartul supp ja saiake ikka alla, õhtul veel kolm õlli peale ja jube hea.

Meie keha ja sellega seonduv on enda teha, teatud piirini...

Enesekriitiliselt pean tunnistama, et ülalolevaga on kogu teema ammendunud. Ka määruse järgi. Big Grin
Vasta
#30

(11-02-2016, 23:00 PM)ZIL 131 Kirjutas:  29. jaanuari öösel buss kihutas, kaldus vastassuunda, nähes vastutulevat sõidukit bussihuht keeras järsku oma sõidusuunda...

Miks kaldus? Kaks tõenäolist põhjust: näppis telefoni või magas. Esimene muidugi kordades tõenäolisem. Sad

Jääst libe tee jaanuari lõpul ei saa tulla profile ootamatult...
Vasta
#31

(11-02-2016, 23:24 PM)v6sa Kirjutas:  Jääst libe tee jaanuari lõpul ei saa tulla profile ootamatult...

See tundub küll huvitav väide. Oled kunagi õhkvedrustusega rasketehnikat juhtinud?

Sellised +/- 0C ilmad võivad ikka VÄGA suuri ootamatusi põhjustada, eriti suurte masinate peal, kus juhti ja rattaid eraldab mitu komplekti õhkpatjasid. Teeolud võivad kilomeetri jooksul radikaalselt muutuda ja selle vastu ei saa ei ussi- ega püssirohuga.

Muidugi võib korrutada mantrat, et juht peab valima teeoludele vastava kiiruse, aga kui ikka graafik taob takka, pole võimalik nii ettevaatlik olla, et iga ootamatust vältida. Ja enamikul kordadel ei juhtugi midagi, lihtsalt mõnikord harva läheb teisiti.
Vasta
#32

(11-02-2016, 23:43 PM)zazik Kirjutas:  
(11-02-2016, 23:24 PM)v6sa Kirjutas:  ...
Jääst libe tee jaanuari lõpul ei saa tulla profile ootamatult...

See tundub küll huvitav väide. Oled kunagi õhkvedrustusega rasketehnikat juhtinud?
...
Jah, olen. Küll sadulveokit, mitte reisibussi. Jään siiski eriarvamnusele selles osas, et profile ei saa tulla säärased asjad ootamatult. Küll võib proff tunda end hea sõiduki sangas kõikvõimsana ja ignoreerida sõiduki ja silmade antavat teavet ning pressida iga hinna eest edasi. Ehk läheb õnneks... No seekord ei läinud.

Tegelikult sama teema on ka unega - kui ikka silm kipub looja, siis tuleb pausi pidada. Sest muidu ei pruugi enam ärgata. Apnoe või labane magamatus - peale pauku saabunud vaikuses enam vahet ei ole. Sad  Ei ole võimalik vajutada Esc ja võtta viimasest salvestuspunktist uuesti...

Aga jää eristamine veest on ju imelihtne: üks läigib rasvaselt, teine mitte. Pealegi annab ju sõiduki reageerimine pidevalt tagasidet sellest, kuidas pidamisega on. Seetõttu ma nii rammusalt ka end väljendan: mitte igaüks ei pea autorooli ronima.

Samas võib kõike praegu toimuvat võtta ka inimkonna omamoodi isereguleerumisena. Igasugused kaaseluseadused ja oma õiguse tagaajamised nui neljaks viivad kas aeglase mandumiseni või vägivaldse harvendamiseni. Mõlemal juhul saab genofond oluliselt puhastatud ja inimkond armuaega juurde. Kui enne planeeti täiesti persse ei keera, eksole. Toungue
Vasta
#33

Võsa, kümme punkti! Ma oma moorile olen ka lõpuks suutnud selgeks teha, misasi on proovipidurdamine. Aga kaugeneme teemast vist...
Kunagi pidi hullarist tõendi võtma lubade saamiseks, oleks viimane aeg taastada see väärt üritus.
Val, load pole inimõigus, täna vaatlesin karuperse kolinud mutikese tegevusi pealesunnitud autoga ja ütlen vaid - karjuda tahaks. Kahjuks on kuuljaid vähe.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#34

(12-02-2016, 00:46 AM)Marko Kirjutas:  ... Ma oma moorile olen ka lõpuks suutnud selgeks teha, misasi on proovipidurdamine. ...

No kõva tegija, ma pole suutnud, ikka tuleb sealt vastuseks, et aga mis siis saab kui läheb libisema/juhitamatuks Sad ma sõidan parem tasakesi ...
Vasta
#35

Tavaliselt esimese libedaga hakan külavahel kohe rooli loopima ja püüan autot teepeal meelega risti ajada..... sellega tuleb kõik varem õpitud meelde...... Naisuke ja tagaistmel olev seltskond muidugi nuriseb..... ..
Olen ka esiveolisega sama teinud ja pean ütlema,et võrreldes tagaveolisega on see ikka kordades erinev ja ma üldse ei imesta,et vähe sõitvad daamid kraavis ära käivad....
Siin eespool mainiti,et järsku bussijuht lobises mobiiliga..... ise olen näinud,et vastutulevatest juhtidest ikka väga paljud lobisevad sõidu ajal.... See on kenasti näha ka suurtel kiirustel. See võib paljude jamade põhjus olla küll.

Mis puutub aga seda unejuttu siis ise unisena rooli ei kipu. Ja mul on ka komme,et kui väga vaja pole siis ei kooserdagi niisama ringi,sest "loteriivõitu" pole mõtet ise taga ajada....eriti veel esimeste libedate teedega talve algul. Olen ka haigena sunnitud roolis olema ja see pole üldse meeldiv kogemus. Kahjuks maal pole ei poed ega arstiabi ligidal. Seni kuni ise oma elu ja tervise eest võitled on veel lootust.....  On ka üks vana võte- kui ikka uni peale tuleb siis tuleb kohe magama kobida! Kui edasi lükata siis on pärast peksasaanud koera tunne peal...  Ja peab ütlema,kui autos mingi seltskond tagaistmel(lapsed) juba tukuvad siis see on nakkav..... Aga kui roolis olles uni peale tuleb,tuleb lihtsalt auto seisma jätta,iste maha lasta ja väike uinak maha pidada. Aitab ka väike tiir ümber auto aga see mõikab lühikest aega....kahjuks..... järgiproovitud asi.
Vasta
#36

ERR uudislõik. 
http://www.postimees.ee/3520501/bussionn...ja-paaseda
Kuna viimasel sajandil olen nühkinudNorra vahet, siis näiteks juhiistme õhkpadi on koguaeg tühi. Et saakst tagumiku kaudu natukeni infot kuidas auto käitub. Vedrustus täisõhk, kabiin õhkpatjadel, 10 rattaline veduk ja iste ka veel õhu peal. Tehnika on nii mugavaks läinud. 
Bussidel on pikk teljevahe. Hästi seisab teel aga kui läheb libisema on ikka väga raske kontrollida seda.
Vasta
#37

(12-02-2016, 08:10 AM)TALUPOEG TALUJA Kirjutas:  Mis puutub aga seda unejuttu siis ise unisena rooli ei kipu. ..... Aga kui roolis olles uni peale tuleb,tuleb lihtsalt auto seisma jätta,iste maha lasta ja väike uinak maha pidada. Aitab ka väike tiir ümber auto aga see mõikab lühikest aega....kahjuks..... järgiproovitud asi.
Soovitused õiged, kuni seda endale lubada saab. Paraku on ümberringi avanev pilt masendav - haiged ja kroonilise väsimuse all kannatavad inimesed käivad tööl(kellel veel on), sest värisevad oma koha pärast. Ning ikka väga paljud käivad autoga, sest sobival ajal ning sobivasse kohta buss ei lähe või asuvad töökoht ja lasteaed vastupidistes suundades ning auto on ainus võimalus toime tulla. 
Kokkuvõtteks - kui ühiskond on tervikuna haige, siis ei saa ka tema üksikud osad, nagu liikluskultuur ja -ohutus, tervemad olla. Ikka on kõik omavahel seotud.

Füüsika on valus ja matemaatika teeb vaeseks, kui sa nende sõber ei ole.
Vasta
#38

(12-02-2016, 09:31 AM)Basilio Kirjutas:  Kokkuvõtteks - kui ühiskond on tervikuna haige, siis ei saa ka tema üksikud osad, nagu liikluskultuur ja -ohutus, tervemad olla. Ikka on kõik omavahel seotud.

Kahjuks nii see on ja lihtsalt ühe olematu olulisusega haiguse kohustusliku uurimise-tõendamise tagant paistavad uneuuringi-tegelaste "kõrvad" ja kilekott mõne ämma öökapis. 

OT in: küll teisest ooperist aga kaudne põhimõte ikkagi sama. Ehk moonutatud statistika elik Suur Vale ja kohe kohustuslikud lollseadused. 
Nüüd avatud parkla 10-le bussile. Täiesti nahhaalne aga lubatav reklaam ja neid müügikohti on vaat et kümneid! 
Olles suvel pidevalt Vanasadama piirkonnas, siis räägitagu mida tahes - ainult selle piirkonna koguseid, kui tavalist siseriiklikku müüki mitte tax-freed, ei ole võimalik "statistikast" välja võtta. Mistahes "tambovi koefitsent" on igal juhul väär ja seega eestlaste ära joodud alkoholi kogus räigelt vale. OT out.
(12-02-2016, 00:46 AM)Marko Kirjutas:  Val, load pole inimõigus, täna vaatlesin karuperse kolinud mutikese tegevusi pealesunnitud autoga ja ütlen vaid - karjuda tahaks. Kahjuks on kuuljaid vähe.
Juhiluba kui midagi "erilist" juhtida lubav dokument ei ole inimõigus, küll on mootorsõiduki juhtimisõigus Eestis (ja ka mujal!) Inimese üks vanusega saadavaid põhiõiguseid ehk siis inimõigus. Siin suur vahe! Seesinane mutike võib ka ilma juhiloata olla ja sellesinase rollerautoga sõita. Muidugi tahaks karjuda aga vaat see ongi igatsetud demokraatia üks "pahedest". Lihtsalt kõige muu hea kõrval tuleb ka mõne pahega lihtsalt leppida. 
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 2 külali(st)ne