Lahkame telfrit ehk vaatame mis karul kõhus on.
#1

Eile töötas taas probleemivabalt,aga ikkagi molekulideks ja vaatame mis sees on.
pilt 73 reduktor parabani poolt
74 mootori poolt
75 3 juhet motorisse
76 4 juhet pulti
77 musta karbi sisu
78 ankru võll
79 vaade mähistesse kui teine piduri poolne mootorikaas veel küljes
81 piduripoolne otsakaas peale mähiste eemaldust
82 otsakaas piduritta
83 piduriketas kaane poolt
84 ankruvõll piduripoolt
86 mähistesse minevad juhtmed kaane alt vaates
87 piduripoolne kaas väljast
88 kruvika all miski kruvi sise kuuskant,otstarve?
90 kruvi paremini näha
94 puldi stopp lüliti 10A
95 klahvlüliti 16A 220v
tõepoolest kontakte kusagil sees pole ja klahvlüliti kannatab edukalt 1 kw ära.pidur töötab ankruvõlilt mingit moodi elektromagnet ja kui lihtsalt plõgiseb siis järelikult mähistesse vool ju jookseb,aga miks mootor ei käivitu siis?sääl mustas karbis ainult lõpulüliti ja seda ei kasuta enam.need prigud millele tähelepanu juhiti tuleb silikooniga tihendada kuna niiskus siseneb ja kui telfer pennidel rippus terastorul siis toru katsudes suristas pisut.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
                       
                   
                   
   
Vasta
#2

pidur lülitus peaks toimima samuti nagu starteri tõmbrelee?kivihunnik maas alles ja tahtsin tõstma hakata ja jupp aega ainult mootoris pidur plagises enne kui mootor käivitus,siis töötas niipalju kui vaja hetkel ja seisis taas ja uuel katsel kord toimis ja vahel taas plagises.
Vasta
#3

Pidur töötab umbes nii, et kui vool antakse mähisesse, siis tekkiva elektromagnetilise mõju tõttu mootori rootorile tekkib mitte ainult pöörlemisisu, vaid jõud liigutab teda ka teljesuunaliselt veidi ja vabastab vedrusurvele töötava ketaspiduri, kui vool mähisest kaob, siis kaob jõud rootorile ja vedru vajutab ketaspiduri kokku. Umbes nii. Kui rootor ei pöörle, siis pole pöörlemist tekitavat elektrivälja , mis sunniks rootorit pöörlema, või on see väli liiga nõrk. Kas on kusagilt mingi ühendus ära, kas on kondekas p-kohas aga kõige tõenäolisem ja kurvem variant, et üks mootori mähistest on selles samas p-kohas. Võiksid mõõta takistusi mootorist tulevate otste vahelt (3 otsa ilmselt), vb tuleb kohe viga välja, et mõne otsapaari vaheline takistus on lõpmatus, ehk mähis on katkestuses, aga vb on mingi lühiskeerdude teema vms segasemat.
Vasta
#4

Kui see massin ikka vahepeal mõistlikult toimetas, siis justkui ei tahaks midagi p-kohas olevaks arvata. Kuidas selle pika paela otsas töötamisega on. Eelnevalt kirjutatud jutt, "et kui pinge madal, siis töötab ju küll, ainult jõudu vähem" sellise mootori puhul ei päde, need 1-faasilise toitega lühisrootoriga mootorid on üks paras õnnetus ja nende käivitamine eriti.
Vasta
#5

kas see 20 m pikk juhe kondeka ergutuslaksu ei nõrgenda?iseenesest pole probleem ka konde mootori külge panna kus see reeglina asub.
Vasta
#6

mähise takistusel lõppmatust mõõta on raske kuna haridust napib,aga testriga ut33d mõõtes 200M asendil on võrdsed 01,0 mõõtes piiksu pealt siis 022,012,012 näidud sellised.peaks nagu vist enam vähem olema?poiss õpib kellus elektrit esimene aasta kuid see veel juhmim kui mina Sad
mähistesse 3 juhet kollane ja 2 punast-nt kollasest null mähisesse ja siis faaspunasele teine punane paneb mootori teist pidi pöörlema.mõttekäik õige`?
Vasta
#7

Kõigepealt väike elektromagnetilise induktsiooni kursus ( p. 4.7 pöörisvoolud !) :

http://www.ene.ttu.ee/leonardo/elektro_a...tsioon.pdf

Head uurimist ja vana aasta lõppu, rakendusteadlased !
Vasta
#8

(29-12-2016, 19:29 PM)muska71 Kirjutas:  mähise takistusel lõppmatust mõõta on raske kuna haridust napib,aga testriga ut33d mõõtes 200M asendil on võrdsed 01,0 mõõtes piiksu pealt siis 022,012,012 näidud sellised.peaks nagu vist enam vähem olema?poiss õpib kellus elektrit esimene aasta kuid see veel juhmim kui mina Sad
mähistesse 3 juhet kollane ja 2 punast-nt kollasest null mähisesse ja siis faaspunasele teine punane paneb mootori teist pidi pöörlema.mõttekäik õige`?

Mõttekäik on, ütleme, elegantne, aga mitte eriti õige. Sul on skeem kootatud, saaksid selle järgi vaadata, mida ja kuidas lüliti ümber lülitab. Sellisel mootoril on kas 2 mähist ja sel juhul peaksid olema mähiseotste vahelised takistused A + B = C, kuna kui välja on toodud ainult 3 otsa, siis st, et kahe mähise ühed otsad on kokku ühendatud. Sinu mõõdetud takistused ei anna sellist tulemust,  0,12 + 0,12 = 0.24, mitte 0,22 (õigemini vast jah 12 ja 24 on need takistused, aga mõte jääb samaks). Kas on mõõtevead või mähis(ed) kahjustatud. Aga kui mootoril on välja toodud ainult 3 otsa, siis ei saa selle pöörlemissuunda muuta, kuna 2 - mähisega motoril toimub see nii, et ühe mähise otsad vahetatakse teisega ühenduses ümber, siin aga on üks mähiste omavaheline ühendus mootori sees ja jäigalt ühendatud.
Teine võimalus on, et tegu on tegelikult hoopis 3-faasilise motoriga, mida toidetakse 230 V pealt ja üks mähise ots saab toite läbi kondensaatori, aga sel juhul võiks olla mähiste takistused võrdsed ja pöörlemissuunda muudetakse kondensaatori ümber ühendamisega. Aga 3-faasilise mootori puhul võiksid või peaksid olema mähiste takistused võrdsed A = B = C.
Nii et mina ka ei tea, mis ja kuidas on.
Vasta
#9

Küsimus - kas see plagisemine kostab nii raskuse ülestirimisel kui ka alla laskmisel?
Teine veel - kas oled veendunud, et lülituspuldil kontaktid on piinlikult puhtad? Sealt käib ju läbi 1000W mootori 4,5A voolu, mis kontaktide kinni-lahti liikumisel ei talu aeglast liikumist. Aeglase liikumise korral tekib säde, põletab kontakti ja kontakt ei anna enam 100% voolu läbi.
Ega kondensaator riknenud pole?

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#10

(29-12-2016, 23:37 PM)aavu Kirjutas:  Küsimus - kas see plagisemine kostab nii raskuse ülestirimisel kui ka alla laskmisel?
Teine veel - kas oled veendunud, et lülituspuldil kontaktid on piinlikult puhtad? Sealt käib ju läbi 1000W mootori 4,5A voolu, mis kontaktide kinni-lahti liikumisel ei talu aeglast liikumist. Aeglase liikumise korral tekib säde, põletab kontakti ja kontakt ei anna enam 100% voolu läbi.
Ega kondensaator riknenud pole?

Pole küll minult küsitud ja tegelikult pole ka oluline, aga hea, kui see mootor mõnisada W võimsust omab, lüliti kontakte pole ilmselt näha (kuid saab jällegi "piiksu pealt" mõõta ... ja kuidas omanik oskab vastata küsimusele - ega kondensaator riknenud pole? Kui aparaat ikkagi vahepeal midagi suutis sikutada, siis päris p..sses ilmselt konde ei ole. Ja see, et asi millalgi katsudes "veidi suristas", see on ka halb näitaja. Võiks veel katsuda mõõta selle 200M piirkonna pealt mähise mõne otsa ja staatori plekipaki vahelist takistust, vb on mähis kergelt kerega koos/lühises, kuigi see patareiriist ei pruugi seda ka näidata, eriti kui mähis vahepeal kuivanud ka on.
Vasta
#11

plagises siis kui tõstetav last oli alles maas ja tross pingevaba,jupike nupuga mängimist ja siis käivitus mootor.
konde peeti minnes vist paisub?kuigi jah kontrollida ei oska.
paistab siiski,et tegu 3f mootoriga,hommiku just panin mootorisse sisenevatele juhtmetele testri pääle ja näidud
äärmised punased 412v
ülemine punane ja keskmine vahepeal numbrid lippavad nii kiiresti,et näitu lugeda võimatu,lülitiga veidi mängimist ja sain näidu 380v
alumine punane ja keskmine 300v
pennidele jooksis vool läbi mitme pikenduse ja kui hea see maandus oli on omaette küsimus.
minu elektriteadmiste juures saan edukalt hakkama 3f mootori pöörlemissuuna muutmisega,1f jään veel hätta.tõsi ta on,et mõemis vähemalt3 eri mähist .
3f mootor ju vajab käivitumiseks kolme faasi korraga,kahe faasiga hakkab inisema,plagisemise ajal seisin telfri kõrval,kõrv oli vast meetri kaugusel ja mingit inisemist polnud kusagil,seega konde peaks ju korras olema sest 220 voolu puhul ondetekitabki kolmanda faasi.
tekis mõte panna mootori külge signaal tulukesed kolm tk ehk igale faasile,et kohe näha kas mootorisse siseneb 3 faasi või mitte siis kui tõrge peaks tekkima on kohe suund näha kust viga otsida,konde õhtal kohe kõik tulukesed ei põle.
Vasta
#12

oletame,et lüliti keerab käru siis kas 1f sisenemisel mootorise piisab,et pidur tööle hakkaks klõpsti?1f pealt mootor pöörlema ei hakka eales ja ei inise kah.
Vasta
#13

katseeksitus meetodil lasin mähistesse 220 ehk 1f ja plõgiseb kenasti.seega lüliti oleks patune.mootori pääle 2 kontaktorit ja pulti punane ja must normal avatud kontaktid peaks ju saama töökindlama koosluse?
Vasta
#14

kakusin puldi uuesti laiali ja koostasin skeemi endale.
mõõtsin ka lüliti takistusi,nagu aru saan siis lülitit läbivad 2 faasi,keskelt vool sisse ja otstest välja?üks pool olid mõlemil asendil võrdsed ja stabiilsed,teisel poolel jälle hoopis teised näidud ja numbrid ujuvad piiksu ajal ja 1 send näitas asend 2 mitte muhvigi,aga vool sisse ja telfer töötas.


Manustatud failid Pisipilt (pisipildid)
   
Vasta
#15

asja peaks ju saama ka ilma kontaktoriteta töökindlaks teha.olemasolev lüliti minema ja asemele punane ja must nupp mis vajutatavad,mõlemile kaks paari norm avatud kontaktid alla ja kogu moos,saab ilusti näha kui kontaktid sitaseks lännu ja ära puhastada?1 faas paneb mootorise otse ja ülejäänud läbi lüliti nuppu vajutamisel.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne