milline võiks olla algajate vormelisari
#1

Mõtlesin, et kirjutan oma mõtted siia.
Teatavasti on Eestis üks vormelisari: F-Baltic (kui välja arvata U.Uusneem oma F-3 autoga) ja see on läinud juba päris profiks ja kalliks. Selle ala ringkondades on ammu välja öeldud mõte, et oleks vaja lisaks odavat ja lihtsat klassi, kus kõik sõidaks sama marki autodel sama mootoriga.
Lisaks loobus Kavori team eelmisel aastal oma tehase autol (Estonia 26/9) sõitmast, mis võib tähendada estoniate lõppu.
Tehes väikest uurimustööd netis avastasin sellise massilise vormeliklassi nagu Formula Student. Seal on lubatud kasutada 600cm3 mootorratta mootorit, mida on piiratu sisselaskel oleva seibiga.
mõned pildid:
[Pilt: Binbrook4a_000.jpg]
[Pilt: Binbrook3a_000.jpg]
[Pilt: Binbrook1a_000.jpg]
[Pilt: fstest7.jpg]

Miks mitte midagi sarnast teha Eestimaal.
Näiteks võtta 600cm3 Honda mootor, ülekanne tagasillale oleks ketiga, taga puuduks diferentsiaal (võidusõidus pole see ju nii tähtis), raam oleks ruumiline teras-toruraam, pidurid saaks mõnelt sõiduautolt.
Mitte midagi sellist, millega Kavor hakkama ei saaks.
Seda enam, et neil niikuinii vedeleb vanadest aegadest igasugu vormeli juppe.
Vasta
#2

minu arust n see täesti ok mõte kui ma õieti aru sain.
eesti vormel või midagi sellist oleks ok(Y)
hakka tegema kui raha on.
Vasta
#3

ob jah hea mõte . olen selle isegi mõelnud.
Vasta
#4

see hea m6te jah. samas varjant olex, et teha eraldi klass mitte aint asfaldil s6idux vaid ka n2it rallikrossiks. samad masinad v6ic olla aint siis kummide vahetusToungue

masinate ehitusex v6ix olla mingid eraldi normid ning joonised ning kui asja mitte v2ga kallix ajada, siis olex osav6tjaid kyll, ma arvan.
Vasta
#5

Üks ettekujutus vabaklassi vormelist:

kere ja sillad standart (saadaval nii valmiskomplekti kui iseehitatavana).

Tehnika võimalikult odav (näiteks sapaka mootor/kast). Ümberehitusi minimaalselt, sisselaskel piiraja.

Kummid/bensiin kõigile samad, poest saadavad (üks pakkuja/sponsor).

Ei mingeid tiivakesi.

Iga võistluse järel kolme esimese masina mootor võetakse lahti ja mõõdetakse vastavus tehase andmetele. Väldib olukorda, kus hakatakse keemiat tegema (mosseliiga praegune olukord).

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#6

nu aga inseneerid, keevitajad jne. t88le!!!!Smile

endal pole kahjux seda pysivust ja autoriteeti, et asi k2ima lykata.
Vasta
#7

Aspelund Kirjutas:Üks ettekujutus vabaklassi vormelist:

kere ja sillad standart (saadaval nii valmiskomplekti kui iseehitatavana).
Üldiselt (kui tiivad välja arvata) on selline sari järgmine aasta tulekul Estonia Cup nime all. Mootor on siis stock lada 1.6 ja auto Estonia mudelid 18 kuni 26. Üks sõit juba see aasta oli, sellest võib lugeda näiteks www.amperracing.ee saidilt.
Vasta
#8

Estoniatega on veel see pisike probleem, et nad on algajate klassi jaoks liiga head. Lisaks on nende \"forseerimine\" suure rahakoti omanikel liiga lihtne, see aga programmeerib juba algusest sisse suure ebavõrdsuse.

Mu mõte oli see, et eksisteerib üks lepinguline raami/sillatootja, keda kasutatakse, samas on olemas ka joonised neile, kes ise teha tahavad (kohustusega see muidugi hiljem kontrollida lasta). Annab juurde võrdsuses ja jätab rahakoti paksuse tagaplaanile. Kui juba võrrivõidusõidu masinatesse kümneid tuhandeid pannakse, mis siis vormelisarjas juhtuma hakkab?

Aga näiteks vana Estonia 3 kloonid oleks selles mõttes huvitav lahendus. Urali mootor, mootorratta rattad, lihtne kere. Veidi retro, samas lihtne ja juhi sõiduoskust rõhutav. Ja ka tuunimisosade komplekte ei leia tehnikale igast poest, iga kodanik saab oma oskust ise lihvida.

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#9

nu estoniat vast garaazis kahe mehega valmis ei tee... v6i?
Vasta
#10

Lääneriikides on rakendatud ka varianti,et autod on enne iga võistlust osalejate vahel välja loositud.Nii oli näiteks alles mõni aasta tagasi Saksamaal VW Lupo karikasarjas.
Vasta
#11

Chobram Kirjutas:nu estoniat vast garaazis kahe mehega valmis ei tee... v6i?


Miks siis ei tee,kui on olemas mehed kes on midagi taolist enne teinud ja olemas raha ning jupid, mis siis takistuseks saab olema,netis ju palju materjali kindlasti ,kuidas midagi teha.
Igatahes jõudu, idee on hea.
Vasta
#12

...nu vot kui on olemas mehed kes enne vormelit ehitand. aga jutt k2ib algajate vormelisarjast..
Vasta
#13

alustamisex vajalikud:
joonised raami ehitusex,
ettekirjutused erinevatele detailidele (st panna kirja nagu eespool kirjas, et kasutada kas zazi v6i muid sildu jne.)

ehitus peax j22ma 10000kr piiridesseWink

v2ljamaal juba s6idetaxe tsiklitega kruusal ning asvaldil. mix ei v6ix \"vormeliga\" sama tehaWink
Vasta
#14

äkki saad siit mõned ideed. vaata sealt äärest ka eelmiste hooaegade masinaid. Eestis võiks asi võib-olla natuke vähem keerulise (turbota) olla. Raam võiks olla kõigil sama, ehk siis miskine firma või eraisik, kes siis \"starter-kite\" toodab. Kui asi ~10k juurede jääb, siis oleks vast päris palju osalejaid.
Aga kruusal kihutamine võiks minu arvates ära jääda. Need tunduvad piisavalt kõrged, et ka tänavatele rajad teha (linnavõimudega kokkuleppel loomulikult).
Vasta
#15

elar Kirjutas:Need tunduvad piisavalt kõrged, et ka tänavatele rajad teha (linnavõimudega kokkuleppel loomulikult).
põhimõtteliselt võiks nendega isegi kardiradadel sõita, kuna mõõdud on suht väikesed
Väike video ka SIIN
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne