24-01-2023, 11:12 AM
1988 Ford Sierra 2.0 74kW
24-01-2023, 16:48 PM
Ehk on Scorpiol või mõnel teisel tolle ajastu Fordil sama udukas või reflektor. Nt sellel: https://www.ebay.com/itm/184539165232?ha...R-DQk8C8YQ
näikse väga sarnane sisu olevat.
näikse väga sarnane sisu olevat.
24-01-2023, 23:22 PM
Tegelikult vist väga pole mõtet tõmmelda, sest neist udukatest reaalselt nagunii halligi kasu ei ole 99.9% ajast. Kui stiili pärast külge panna, siis sellest ma saan aru. Aga valguse pärast on kordades tasuvam uued hella vms normaalse tootja esituled soetada vanade, täksitute ja väsinud reflektorite asemele. Tulemus üldjuhul üllatab meeldivalt. TYC vms odavtootja tulede kasutamisel võib ka üllatuda, aga pigem huvitavate valgusjänkude jms defektide üle.
25-01-2023, 00:32 AM
Mahnoga igati nõus- vana kooli autol pole udukas nagunii teab mis oluline. TYC või DEPO augutäitena- vähemalt töötab, kui must number oluline pole. Ja näe-ja-ole-nähtav- põhimõte- töötab vähemalt nähtavana
25-01-2023, 17:44 PM
Ükspäev avastasin, et hiinlastel on maruigav ja teevad isegi uunikutele mingeid tulesid/udukaid järgi.
Peugeot 205 näiteks. https://www.aliexpress.com/item/1005003917620896.html
Kes teab, mis savist nad tehtud on, aga peegleid saab ju vast kasutada; võltskroomimine on neil odav.
Ja kui isegi see terve asi ette korralikult riputada, kes see vahet teeks?
Peugeot 205 näiteks. https://www.aliexpress.com/item/1005003917620896.html
Kes teab, mis savist nad tehtud on, aga peegleid saab ju vast kasutada; võltskroomimine on neil odav.
Ja kui isegi see terve asi ette korralikult riputada, kes see vahet teeks?
26-01-2023, 02:34 AM
Teeb ikka vahet. Mõni haritum TÜV onu või lausa patrullpolitseinik.
Harva küll, aga kui rahva teenritel juhtub igav olema, siis nad kontrollivad märgistust laterna klaasil, mida ali piltidelt ei leia.
Harva küll, aga kui rahva teenritel juhtub igav olema, siis nad kontrollivad märgistust laterna klaasil, mida ali piltidelt ei leia.
27-01-2023, 14:46 PM
Autole on plaanis udukad lisada tõesti vaid välimuse arendamise eesmärgil. Mingit erilist kvaliteeti ma valgusvihu kohapealt kindlasti ei oota, peaasi, et tuled süttiks kui vahest tuju tuleb.
"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
23-02-2023, 23:24 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 23-02-2023, 23:31 PM ja muutjaks oli Sideametnik.)
Kuna ilm pööras vahepeal jälle talviseks, siis šokeeris see igapäevaautot sedavõrd, et viimane otsustas taas alla anda ja end tee äärde jäädavalt seisma jätta. Seetõttu tuli jälle pattu teha ja remondi ajaks Sierra garaazist välja ajada. Kahjuks ei tahtnud ka tema kaua soolasegu sees sõita ning otsustas, et tahab siiski garaazi tagasi. Rahulikult Männiku teel gaasi andes purunes ootamatult gaasitross ning gaasipedaal jäi põrandasse kinni.
Kuna koju oli öisel ajal vaja saada, siis tuli kasutada McGyveri metoodikat ja tõmmata poolik tross kapoti vahelt välja ning käega trossist tõmmates autole hoogu anda. Koju jõudes nokkisin vana trossi pedaali ja karburaatori hoovastiku küljest lahti ning asusin uut trossi otsima. Tulemuseks ümmargune null. Sellist trossi pole enam kuskilt saada, isegi välismaine ebay keskkond oli selle kohapealt väga vaikne, pika surfamise peale tuli välja ainult üks kuulutus kus märgitud hind polnud just kõige odavam. Tekkis kahtlus, et mu autol on kunagi seda gaasitrossi juba vahetatud ning see on ilmselt mingi samkompunn mingi teise fordi mootori küljest haaratud, sest teisel sama ajastu ning samasuguse 2.0 ohc karburaator mootoriga Sierral oli hoovastik ja trossi otsad hoopis teistsugused.
Kui siin mõnel kaasfoorumlasel peaks olema üle vana Fordi kirjadega gaasitross viimasel pildil ära toodud otstega ning umbes 180cm pikk, siis oleksin väga huvitatud selle soetamisest.
Kuna koju oli öisel ajal vaja saada, siis tuli kasutada McGyveri metoodikat ja tõmmata poolik tross kapoti vahelt välja ning käega trossist tõmmates autole hoogu anda. Koju jõudes nokkisin vana trossi pedaali ja karburaatori hoovastiku küljest lahti ning asusin uut trossi otsima. Tulemuseks ümmargune null. Sellist trossi pole enam kuskilt saada, isegi välismaine ebay keskkond oli selle kohapealt väga vaikne, pika surfamise peale tuli välja ainult üks kuulutus kus märgitud hind polnud just kõige odavam. Tekkis kahtlus, et mu autol on kunagi seda gaasitrossi juba vahetatud ning see on ilmselt mingi samkompunn mingi teise fordi mootori küljest haaratud, sest teisel sama ajastu ning samasuguse 2.0 ohc karburaator mootoriga Sierral oli hoovastik ja trossi otsad hoopis teistsugused.
Kui siin mõnel kaasfoorumlasel peaks olema üle vana Fordi kirjadega gaasitross viimasel pildil ära toodud otstega ning umbes 180cm pikk, siis oleksin väga huvitatud selle soetamisest.
"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
23-02-2023, 23:58 PM
Riputasin su mure Sierraklubisse, seal aegajalt veel mingi liiklus on, osavnäppe ka jagub. Sa mõtle vahepeal selle 1,8 meetri üle! 18 sentimeetrit ehk?
Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
24-02-2023, 00:52 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-02-2023, 00:53 AM ja muutjaks oli lauren.)
Tõsi, seda trossi polnud juba 10 aastat tagasi saada kui sierraga sai sõitma hakatud. Antud tross on täiesti õige ja selle pilli oma, gaasihoova küljes olev kummijulla peab olema trossi silma sees. Tross on pikk Marko, teeb tiiru mootoripealt enne karpat. Kui tõesti kuskilt trossi ei leia siis mõistlik kasutada vana kõri ja teha uuele trossile metallotsad. Selline lahendus oli mu taadi sierral 90ndatel, lõpuks ikka mustamäe fordi esindusest ta uue ka sai.
24-02-2023, 02:40 AM
https://fixus24.ee/toode/NjE1NzM2MA/gaas...-18-sc-90/ tundub, et üks on Tallinnas olemas. Samas ma ei ole originaal koodis kindel (suht suvalt valitud)
26-02-2023, 13:27 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 26-02-2023, 14:05 PM ja muutjaks oli Sideametnik.)
Suur tänu ja kummardus neile tublidele inimestele, kes veavad endale koju sõidukeid, millest enam elulooma ei saa ja tükeldavad nad teiste sama marki autode omanike rõõmuks tarvilikeks juppideks. Ühe sellise tubli kodaniku käest õnnestus mul saada õige tross (tõepoolest peaaegu 1.8 meetrit pikk!) ning loodan läbipäevil selle ka autole lõpuks külge saada.
Vahepeal käisid värvikambris ka RS veljed ning nüüd näevad need välja nagu uued. Kui kõik muu auto juures on komplekteeritud, siis saab hakata autole suverattaid alla panema. Selleni läheb ilmselt veel üksjagu aega, sest kevad tundub veel olevat mägede taga.
Vahepeal käisid värvikambris ka RS veljed ning nüüd näevad need välja nagu uued. Kui kõik muu auto juures on komplekteeritud, siis saab hakata autole suverattaid alla panema. Selleni läheb ilmselt veel üksjagu aega, sest kevad tundub veel olevat mägede taga.
"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
27-02-2023, 15:12 PM
(24-02-2023, 02:40 AM)Kodanik2 Kirjutas: https://fixus24.ee/toode/NjE1NzM2MA/gaas...-18-sc-90/ tundub, et üks on Tallinnas olemas. Samas ma ei ole originaal koodis kindel (suht suvalt valitud)Selle trossi pikkus on 1,48
04-03-2023, 01:17 AM
(Seda postitust muudeti viimati: 04-03-2023, 01:30 AM ja muutjaks oli Sideametnik.)
Uus gaasitross sai auto külge paika sätitud ning nüüd toimib gaasipedaal jälle nii nagu ette nähtud. Kuna vana trossi ümbritsevad torud oli mitmest kohast katki, siis võib arvata, et trossi purunemises oli süüdi rihmaratas, mille vastu pikk tross oli oma eluaja jooksul korduvalt käinud ning mõlemad trossi ümbritsevad kraed purustanud. Ilmselt oli rihmaratas läbistanud ka osad trossi kiud ning seetõttu oli tross ka veidi välja veninud. Uue trossiga on gaasipedaal väga täpne ning pedaalil puudub lõtk. Miinuseks on aga fakt, et nüüd asetsevad kõik pedaalid normaalasendis erinevatel kõrgustel. Gaasipedaal on kõige kõrgemal, pidur veidi madalamal ja sidur kõige madalamal kõrgusel põrandast. Tuleb uurida, kas ka teisi pedaale on võimalik pingesse ajada, et vähendada lõtkusid ja suurendada nende täpsust kasutamisel.
Järgmisel nädalal on oodata värvimisest tagasi ka esistanget, mille külge saab ühendada ka udutuled. Peale selle saab hakata teostama kevadist suurhooldust, mille käigus lähevad vahetusse õlid, filtrid, tihendid ja muud vajalikud kuluosad.
Pildi ajastukohasemaks muutmise tarbeks lisasin autole dekoratiivsel eesmärgil külge 1994. aasta Veebruaris välja antud numbrimärgid, mis said ajaviiteks nokitsedes värskema väljanägemise.
Järgmisel nädalal on oodata värvimisest tagasi ka esistanget, mille külge saab ühendada ka udutuled. Peale selle saab hakata teostama kevadist suurhooldust, mille käigus lähevad vahetusse õlid, filtrid, tihendid ja muud vajalikud kuluosad.
Pildi ajastukohasemaks muutmise tarbeks lisasin autole dekoratiivsel eesmärgil külge 1994. aasta Veebruaris välja antud numbrimärgid, mis said ajaviiteks nokitsedes värskema väljanägemise.
"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
04-03-2023, 11:18 AM
See numbrimärk on nagu kirss tordil.
Oehhh... mida kõike head see Nõukogude võim inimkonnale on andnud!!! Alla Pugatšova, Linnahalli, Baikonuri kosmodroomi, Moskvitši... sinu, minu...
24-03-2023, 22:21 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 24-03-2023, 22:23 PM ja muutjaks oli Sideametnik.)
Kuna ilmad on õues veel parajalt kehvad, siis ilma mõjuva põhjuseta hobiautot luku tagant välja ei päästa. Siiski on mõned ilusamad päevad pakkunud võimalust hakata tegema ettevalmistusi uue hooaja tarbeks.
Ebays jäi silma haruldane Hella helkurpaneel, mis on mõeldud Sierra MK2 pre facelift mudelile ning pärineb aastast 1989. Ausaltöeldes pole ma sellist paneeli veel Eestis ühegi Sierra küljes kohanud. Ilmselt liikusid viimati selliste ilujuppidega Sierrad Eestis 90ndatel. Kuna hind otseselt maha ei löönud ja asi ise tundus piisavalt huvitav, siis tuli see ära osta. Tõsi, punase auto küljes ei anna see detail nii kõva effekti kui näiteks valge auto küljes kuid silma paistab ta sellegipoolest.
Värvikambrist saabus lõpuks ka udutulede aukudega esistange. Taaskohtumisel oli üllatus suur kui vastu vaatas läikivmust stange. Veidike mõttetööd ja spetsialistidega konsulteerimist ning jõudsin järeldusele, et muu siin ei aita kui tuleb stange mattmusta tekstuurvärviga üle tuisata. Mõeldud, tehtud. Tulemus on üsnagi aktsepteeritav ning lähiajal saab hakata seda ette sättima.
Ilusate ilmade puhul sai alla pandud ka taastatud valuveljed. Sellega võib lugeda hooaja avatuks.
Ebays jäi silma haruldane Hella helkurpaneel, mis on mõeldud Sierra MK2 pre facelift mudelile ning pärineb aastast 1989. Ausaltöeldes pole ma sellist paneeli veel Eestis ühegi Sierra küljes kohanud. Ilmselt liikusid viimati selliste ilujuppidega Sierrad Eestis 90ndatel. Kuna hind otseselt maha ei löönud ja asi ise tundus piisavalt huvitav, siis tuli see ära osta. Tõsi, punase auto küljes ei anna see detail nii kõva effekti kui näiteks valge auto küljes kuid silma paistab ta sellegipoolest.
Värvikambrist saabus lõpuks ka udutulede aukudega esistange. Taaskohtumisel oli üllatus suur kui vastu vaatas läikivmust stange. Veidike mõttetööd ja spetsialistidega konsulteerimist ning jõudsin järeldusele, et muu siin ei aita kui tuleb stange mattmusta tekstuurvärviga üle tuisata. Mõeldud, tehtud. Tulemus on üsnagi aktsepteeritav ning lähiajal saab hakata seda ette sättima.
Ilusate ilmade puhul sai alla pandud ka taastatud valuveljed. Sellega võib lugeda hooaja avatuks.
"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
28-04-2023, 23:34 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 28-04-2023, 23:34 PM ja muutjaks oli Aare R..)
Nägin ükspäev hõbedast kere värvi stangedega ja vist samasuguste velgedega sedaan-Sierrat- no vana kool on ikka ilus! Minu jaoks on see meelepäraseim just 80ndate lõpu- 90-ndate keskpaiga autod.
28-06-2023, 14:10 PM
Kevadest on saanud suvi ning paralleelselt muutustega looduses on toonud aeg uut hingamist ka Sierra projektile. Pikalt oli õhus mootori hoolduse teema ning mai teises pooles saabus hetk, mil tuli sellega algust teha.
Algse plaani kohaselt pidid saama välja vahetatud vaid KKK tihend, klapisääre tihendid ja karteri tihend. Mootorit osandades tuli aga välja, et mootori sisemus on rasket õlinõgi täis ning ka kaas vajas remonti kuna klapid enam ei pidanud. Seetõttu tuli vastu võtta otsus, et mootorile tuleb teha kapremont.
Ksf. Laureni käest õnnestus saada uueväärseks taastatud mootoriplokk (numbriga 202, originaal oli 205) koos sisu ja tihenditega. Plokikaane sain samuti Laurenilt, kes freesis ja sooveldas klapid ning õgvendas ka sisse ja väljalaske kanaleid suuremaks. Kokku pannes läksid vahetusse pea kõik mootori detailid, välja arvatud jagaja, klapikambrikaas, kütusepump ja temp andur.
Peale esimest käivitust käis mootor tühikäigul päris kehvasti. Iga foori taga seisma jäädes tuli mootor uuesti käivitada. See oli üsna ebamugav. Võtsin ühendust Hannesega ning juba samal õhtul ajas ta süüte paika, timmis tühikäiku ja rikastas küttesegu. Märkuseks oli kehva vaakumi näit karpas, mille tõttu ka ilmselt tühikäik päris kehva oli. Nüüdseks on uue mootoriga läbitud 1000km ning mootor töötab lekke ja tossuvabalt ning üsna sujuvalt. Järgmise etapina tuleb teha õlivahetus ning vaadata uuesti üle ka klapivahed.
Mootoriga sotid selged, tuli asuda väliseid detaile parendama. Esmalt sai ette paigaldatud udutuledega esistange, mille ettevalmistused algasid juba varakevadel. Originaalstange küljest sai ümber tõstetud alumine kummiriba, mille paigaldus uuele stangele osutus üsna valulikuks protsessiks. Et saada kummiriba vana stange küljest kätte, tuli kasutada jõudu ning ka näppude osavust kuid siiski tõmbus antud detail eemaldamise käigus kõveraks. Õnneks peale pikka väänamist ja vandumist sai kummiriba uue stange külge paika ning kogu stange oli valmis auto külge kinnituma. Nüüd jääb veel üle ühendada udutuled originaal lüliti alla ning seejärel on uus lisavarustus auto küljes jäädavalt oma koha leidnud.
Allpool ka mõned pildid, mis ülalkirjeldatud seikadega haakuvad.
Algse plaani kohaselt pidid saama välja vahetatud vaid KKK tihend, klapisääre tihendid ja karteri tihend. Mootorit osandades tuli aga välja, et mootori sisemus on rasket õlinõgi täis ning ka kaas vajas remonti kuna klapid enam ei pidanud. Seetõttu tuli vastu võtta otsus, et mootorile tuleb teha kapremont.
Ksf. Laureni käest õnnestus saada uueväärseks taastatud mootoriplokk (numbriga 202, originaal oli 205) koos sisu ja tihenditega. Plokikaane sain samuti Laurenilt, kes freesis ja sooveldas klapid ning õgvendas ka sisse ja väljalaske kanaleid suuremaks. Kokku pannes läksid vahetusse pea kõik mootori detailid, välja arvatud jagaja, klapikambrikaas, kütusepump ja temp andur.
Peale esimest käivitust käis mootor tühikäigul päris kehvasti. Iga foori taga seisma jäädes tuli mootor uuesti käivitada. See oli üsna ebamugav. Võtsin ühendust Hannesega ning juba samal õhtul ajas ta süüte paika, timmis tühikäiku ja rikastas küttesegu. Märkuseks oli kehva vaakumi näit karpas, mille tõttu ka ilmselt tühikäik päris kehva oli. Nüüdseks on uue mootoriga läbitud 1000km ning mootor töötab lekke ja tossuvabalt ning üsna sujuvalt. Järgmise etapina tuleb teha õlivahetus ning vaadata uuesti üle ka klapivahed.
Mootoriga sotid selged, tuli asuda väliseid detaile parendama. Esmalt sai ette paigaldatud udutuledega esistange, mille ettevalmistused algasid juba varakevadel. Originaalstange küljest sai ümber tõstetud alumine kummiriba, mille paigaldus uuele stangele osutus üsna valulikuks protsessiks. Et saada kummiriba vana stange küljest kätte, tuli kasutada jõudu ning ka näppude osavust kuid siiski tõmbus antud detail eemaldamise käigus kõveraks. Õnneks peale pikka väänamist ja vandumist sai kummiriba uue stange külge paika ning kogu stange oli valmis auto külge kinnituma. Nüüd jääb veel üle ühendada udutuled originaal lüliti alla ning seejärel on uus lisavarustus auto küljes jäädavalt oma koha leidnud.
Allpool ka mõned pildid, mis ülalkirjeldatud seikadega haakuvad.
"Igal pool on parem kui kusagil mujal"
« Järgmine vanem | Järgmine uuem »
Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne