Hüdrauliline press
#41

Mul on ka selline 40T vene hüdropress korrastamist ootamas. Midagi kapitaalset ei plaani.
Mis jagaja sinna hea oleks?

   
Vasta
#42

Originaal jagaja on vist sellise süsteemiga. Tõmbad kangi sisse ja siis mootori lülitusega pressid. Eriti aru ei saa, kuidas selliselt täpsus tagatakse millegi õrnema pressimisel. Inertsiga mootor ju pumpab seisma jättes ikkagi õli. Võibolla päris originaalis nii ka pole, aga mitmetel pressidel nii näinud. Eks keegi targem parandab, kui valesti aru saanud.
Enda pressi uuendamisel olen niipalju jõudnud uurida. Näiteks 2 seeria ka mitte nimega hammasratas pump on võimeline andma kuni 250Bar, hetke piik taluvus ka 270Bar. Seega läheb käiku see. Ei näe põhjust, miks asi võiks jääda lühiajaliseks. Sest esiteks ei tööta garaazi all pressiga tundide viisi järjest. Mingit õli kuumenemist kunagi toimuda ei saa. Ja reaalsuses jõuab 250Bar surve ka harva, enamus pressitavaid detaile alistub ikka ennem.
Jagajaks tuleb ilmselt kõige tavalisem 40 L/min igalpool müüdav asi. Jällegi survet talub kuni 275 Bar, mis on enam kui küll.
Pressimise protsess siis nii, et mootor tööle ja jagajaga siis liigutab silindrit.
Vasta
#43

Mis hüdroõli selles 40T pressis keegi kasutab? 

Täna sain pressi tööle ja surub alumise rõnga välimisest poolest õli välja.
Sinna oli mingi kummine kaltsurõngas lisaks aretatud. (pildil pole) 
Mis mõõdus o-rõngas sinna parim oleks? Tundub, et see o-rõngas on ainus tihend välisküljel.

   
Vasta
#44

   

On kellelgi sellist nõukaaegset pressi vedelemas? Ülemises traaversis mõra ja silinder juba pisut viltu. Ei tea, kuidas juhtus... lmselt pressiti sorento mootorit läbi kuuese mutri või vastupidi. 
Vaja oleks siis ülemist otsa, millele kinnitub silinder.

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#45

Pajataks natuke jälle 40 tonnisest pressist. Tuli päris mitu privaatsõnumit, kus soovitati ikka vene originaalpump säilitada. Ei olevat tegu kehva asjaga. Tänan, kes arvamust avaldasid.
Ei taha vastuvoolu ujuda, aga mõned asjad siiski panid uue pumba ehituse peale mõtlema. Esiteks müra. See originaal kolbpump teeb päris kõva vastikut lärmi. Lisaks on teadmata originaalpumba seisukord. Ta küll arendas survet pea 400 Bar, aga kogu see plunsrite ja vedrude majandus võib iga kell üles öelda.
Seega läheb käiku ikka hammasratas pump. Sai komplekt ära ostetud ja lahendus siis selline. Pump ise on alla 100.- ja töösurve on 250Bar. Hetkelist piiksurvet kannatavat suts rohkemgi.
200Bar tuleb 40T, 250Bar siis 50T.
                 
Ega tal kindlasti sellist vastupidavust pole, kui vene kolbpumbal. Aga pressiga toimetamine ei toimu hommikust õhtuni ja lisaks veel kodukasutuses. Seega võiks kesta küll.
Paigaldamine midagi keerulist ei ole. Vaja treida üks 6mm rõngas, see kinni keevitada ja neli uut auku puurida.
       

Aga siinkohal kõik hea, et press ehk varsti valmis saab ka lõpeb. Samm on edasi astutud, aga nüüd tuleb vist tüki kaks tagasi astuda.
Hakkasin tegelema silindri majandusega. Võtsin teise pulkadeks ja miskit head pole.
Selline siis silindrivars.
   

Lähemal vaatlusel on mõned mehaanilised vigastused. Ja tundub ta tehtud olevat miskist praak rauast, malmist? Igatahes on väikesi augukesi kõik kohad täis. Eriti hull on õlitihendus manseti alune pind. Auklik. Siin ei päästa lihvimine ka, uued augud ilmselt tulevad alt.
               

Ma küll ei tea, kas tegu originaal asjaga, või on keegi selle järgi teinud. Miskit on korda saadetud varre otsaga ka. Originaalis peaks seal olema trapetskeermega välja käiv pikendus. Minu omal on aga miskine kuumaks aetud junntükk sinna otsa pistetud. Mis seal all täpsemalt on, ei tea. Ja vist uurima ka ei hakka, on teine väga kõvasti kinni.
         

Iseenesest on see junntükk miskist kõvast terasest, meisliga väga jälge peale ei jää. Ja selle otsa käib vahetatav otsik, mis on lihtne uus teha, kui lössi pressimisega läheb pika peale.
               

Trapetskeerme vajalikkust ei oskagi arvata. Mu arust jooksis varre ots suht lähedale pressimisplaadile.
   

Hullem mure on see, et mis peale hakata selle aukliku silindri materjaliga. Kisub sinna poole, et tuleb see lasta vist uus teha. Aga vaadates selle asja suurust ja kaalu, siis toorikmaterjal ilmselt maksab juba hunniku kupüüre, tegemisest rääkimata.
Kui kellegil ehk pakkuda korralikku silindrivart või ka kogu silindrit, siis võib ühendust võtta.
Viimaseks siis järgmine peavalu. Kõik räägivad, et sellele pressile seda kahte õlimansetti kuskilt võtta pole, olevat nagu püha graali otsing.
Eks tuleb siis hakata hüdropoodisid läbi käima.
Pressimis poole oma on väga väsinud ja kõva kui puit. Ime. et siis õli ei pea. Tihendusserv oleks ka nagu miski aeg tagurpidi väändunud, ehk sellest, et 200Bar asemel on pea 400Bar peale lastud.
         

Kõike seda asja kokku arvestades, ei imesta, miks nii mitmelgi nähtud sellisel pressil on õlikogumisvann jalgade alla tehtud. Tahta õlipidavaks asja saada, tuleb ilmselt uus silinder kogu täiega teha. Vaevalt, et minu pressi silindrivars ainukesena poorsest materjalist tehtud on.
Ja ega seda kõike ostes eriti kontrollida ka ei saa.
Vasta
#46

Märksõnaks ehk metalliseerimine?

_______________________
Koledate Kastikate Klubi
Vasta
#47

(25-08-2024, 22:05 PM)DevilDeVille Kirjutas:  Märksõnaks ehk metalliseerimine?

Prooviks algatuseks vana head pinnimist. Varre vigastuse puhul on abiks olnud. Enne tuleb muidugi materjal selgeks teha, kuigi jah, malm on veits kahtlane. Uuel tihendil on veidi madalamakspinnitud lohkudest täiesti pohh.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#48

(25-08-2024, 19:48 PM)meli666 Kirjutas:  ... Kisub sinna poole, et tuleb see lasta vist uus teha. Aga vaadates selle asja suurust ja kaalu, siis toorikmaterjal ilmselt maksab juba hunniku kupüüre, tegemisest rääkimata.
...

Millise numbriga Nuia silindrimehed ehmatasid?

https://www.nuiapmt.ee/hudrosilindrite-valmistamine/
Vasta
#49

Tundub, et mõlemad vigastused on pigem ühes otsas.
Kas oleks võimalik silindri käiku niimoodi piirata, et tihend ei satugi sinna?

Iseõppinud spetsialist - energeetika valdkonnas.
Vasta
#50

Ma lasin samasuguse pressi kolvivarre 10+ aastat tagasi taastada. Töö tehti Tallinna Tehnikakõrgkoolis ja oli toona päris kallis (400EUR, ei kujuta ette mida võib praegu maksta). Töö raames kaeti kolvivars pulbermetalliga ning töödeldi mõõtu - treis ja lihvis, kuidas täpselt, ei tea. Tehtud töö tulemus jäi ikkagi poorne, mis lõi mul häirekella põlema. Rääkisin töö teostajaga ja tema sõnutsi ei pidavat poorsus probleemiks olema, kuna poorid täituvad õliga. Lubas, et kui ka aastaid hiljem tekivad probleemid, siis ta teeb töö uuesti.

Selle kinnituse peale panin silindri kokku. Samamoodi ei olnud uusi mansette kuskilt võtta ning sai vanad tagasi pandud. Kokkuvõttes sai silindri toimima küll. Päris lekkevabaks ei saanud, aga õli lahinal läbi ka ei tule.

Kui praegu peaks sama töö ette võtma, siis ma pinna taastamisega jamama ei hakkaks, vaid otsiks sinna uue 120mm kroomvarre ning teeks kolvi otsa. Mansetid saab lasta tellimuse peale Soomes teha. Ma usun, et ksf ei pahanda - M.R. on selles teemas käpp ja teab väga hästi, kuidas asjast asi saab.
Vasta
#51

Kaasaegsete tihendite peale ümber ei anna treida?
Põlve otsas annab neid varre vigastusi korraliku 2komp metalli epoksiidiga täita. Päris väikseid pooride auke raskesti ligipääsetavas soones vbl keeruline kuna poori põhja kipub õhk jääma ning üleliigse epoksiidi eemaldades on ikkagi auk. Päris pisike auk ei ole ka teab mis probleem, kuna tihendi enda materjal surutakse sinna rõhu all vastu.
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne