06-08-2023, 15:42 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 06-08-2023, 16:08 PM ja muutjaks oli M.R..)
Selleks, et seegi kord kõik ausalt ära rääkida, pean alustama sellest, et sai järjekodselt spekulatiivse ja mittetöise tulu teenimise eesmärgil
ettevõttest N. soetatud mitu ühikut erinevat tehnikat.
Ühe ühiku reanimeerimisest siis pajatan.
Objekt ;
Puurpink 2H125, valmistatud Leenini nimelises masinatehases 1985 aastal.
Algatuseks sai ravitud elektrikappi, see oli millalgi kannatada saanud. Kas siis transpordi käigus või töötegemise käigus kui korralikult
kinnitamata töötüki töötlemisel lõikeinstrument viimase ringi tõmbas ja kapi külje ära kortsutas.
Paar tundi lammutamist ja plekitööd ja sirgeks ning õigesse kujusse ta sai.
Edasi vaja elektrikute ristpiste lahti harutada ja õigesti kokku panna. Puudu oli üks elektrolüütkondensaator, kahest olemasoleval ühel
mahtuvus pool nominaalsest, teisel normis.
Koostamise ajal esines miskitsorti dissonants, juhtmed olid kuidagi naljaka pikkuse ja asetusega. Mälusopist hakkas ujuma kahtlus, et nad
kuidagi teisiti peaksivad olema.
Sai see värk algatuseks nii nagu ta oli kokku pandud ja Narvaga ühendatud. Elektriliselt töötas funktsioon päripäeva pöörlemine ja stop.
Ei elektrodünaamilist pidurdust , ei automaatreeversit, ei kiigutavat liikumist. Kiigutav liikumine/качательное движение/ on tarviline
käikude vahetusel kui kastis hambad kohakuti satuvad.
Natuke sügavam analüüs tõi välja ka varasema dissonantsi põhjuse. Sellel plaadil on releede märgistused tagurpidi/vahetuses. Sai seal
kord majja löödud.
Uus katse. Areng, pidurdus on aga selline poolik.
Analüüs. Pidurduskontaktoritel samuti markeeringud tagurpidi. ja ka mõned juhtmed puudu.
Korrektsioon, uus katse.
Pidurid on täies mahus. Autoreeversit ikka ei ole, järgmine kaan maha. Kaane all oleval mikrolülitil on elektriline ühendus tehtud jäigaks. Korrektsioon.
Järgmine katse.
On nüüd ka automaatreevers. Kiigutavast liikumisest tekkis pool funktsiooni ehk mootorit keerab alalisvooluga ühele poole natuke ja sedasi jääb.
Analüüs ja mõõtmine.
Vigaseks osutus elektrolüütkondensaator mis esmasel lähenemisel justkui elus oli. Korrektsioon ja uus katse.
Kõik elektrilised funktsioonid on olemas.
Käigukasti õlisilm oli tühi, manuaal räägib ~4 liitrist õlist mis käigukasti läheb. 4 liitrit sai sisse valatud ja käima lastud, jookseb nagu mahlakask.
Sai siis jooksu suhtes kõige kõrgem kaan maha võetud, tihendist on tehase poolt 1/4 paigaldatud.
Puhastame pinnad ja katame vedela tihendiga. Kaane paigaldamiseks kaks tikkpolti juhikuteks.
Käigukatsetused aeglastest ümbertiirudest kiiremateni, iga kiirus 10-15 min. Kõik toimib.
Aga madalatel ümbertiirudel tundus spindel viskavat. Torn sisse ja nii ongi. FUSK.
Kellaga spindli otsast mõõdetuna 0,35mm. Veelkord Fusk.
Vaja spindel pingist remondiks eemaldada.
Eendamise käepide maha, kaan maha.
Tiguratta eemaldamiseks vaja eemaldada tigu.
Teo laagrikorpuse poldid tuleb värvi ja pahtli alt üles leida. Sellel pingil on peaaegu kõik poldid/kruvid/mutrid värvi ja pahtli all peidus.
Paremalt poolt peaaegu kõik vajalik demonteeritud
Vasakult poolt vaja demonteerida spindli tasakaalustamise mehhanism ja spindli eendamise võllilt hammasratas. Spindli
eendamise võll paremale poole väjutada. Siin tuleb olla tähelepanelik, võlli väljutamisel kukub spindel vabalangemise tingimustes.
Ja nii ta, spindel siis, 48 minutil välja tuligi.
Spindli osandamine
Spindli kõverusest 0,35mm pajatan järgmine kord.
ettevõttest N. soetatud mitu ühikut erinevat tehnikat.
Ühe ühiku reanimeerimisest siis pajatan.
Objekt ;
Puurpink 2H125, valmistatud Leenini nimelises masinatehases 1985 aastal.
Algatuseks sai ravitud elektrikappi, see oli millalgi kannatada saanud. Kas siis transpordi käigus või töötegemise käigus kui korralikult
kinnitamata töötüki töötlemisel lõikeinstrument viimase ringi tõmbas ja kapi külje ära kortsutas.
Paar tundi lammutamist ja plekitööd ja sirgeks ning õigesse kujusse ta sai.
Edasi vaja elektrikute ristpiste lahti harutada ja õigesti kokku panna. Puudu oli üks elektrolüütkondensaator, kahest olemasoleval ühel
mahtuvus pool nominaalsest, teisel normis.
Koostamise ajal esines miskitsorti dissonants, juhtmed olid kuidagi naljaka pikkuse ja asetusega. Mälusopist hakkas ujuma kahtlus, et nad
kuidagi teisiti peaksivad olema.
Sai see värk algatuseks nii nagu ta oli kokku pandud ja Narvaga ühendatud. Elektriliselt töötas funktsioon päripäeva pöörlemine ja stop.
Ei elektrodünaamilist pidurdust , ei automaatreeversit, ei kiigutavat liikumist. Kiigutav liikumine/качательное движение/ on tarviline
käikude vahetusel kui kastis hambad kohakuti satuvad.
Natuke sügavam analüüs tõi välja ka varasema dissonantsi põhjuse. Sellel plaadil on releede märgistused tagurpidi/vahetuses. Sai seal
kord majja löödud.
Uus katse. Areng, pidurdus on aga selline poolik.
Analüüs. Pidurduskontaktoritel samuti markeeringud tagurpidi. ja ka mõned juhtmed puudu.
Korrektsioon, uus katse.
Pidurid on täies mahus. Autoreeversit ikka ei ole, järgmine kaan maha. Kaane all oleval mikrolülitil on elektriline ühendus tehtud jäigaks. Korrektsioon.
Järgmine katse.
On nüüd ka automaatreevers. Kiigutavast liikumisest tekkis pool funktsiooni ehk mootorit keerab alalisvooluga ühele poole natuke ja sedasi jääb.
Analüüs ja mõõtmine.
Vigaseks osutus elektrolüütkondensaator mis esmasel lähenemisel justkui elus oli. Korrektsioon ja uus katse.
Kõik elektrilised funktsioonid on olemas.
Käigukasti õlisilm oli tühi, manuaal räägib ~4 liitrist õlist mis käigukasti läheb. 4 liitrit sai sisse valatud ja käima lastud, jookseb nagu mahlakask.
Sai siis jooksu suhtes kõige kõrgem kaan maha võetud, tihendist on tehase poolt 1/4 paigaldatud.
Puhastame pinnad ja katame vedela tihendiga. Kaane paigaldamiseks kaks tikkpolti juhikuteks.
Käigukatsetused aeglastest ümbertiirudest kiiremateni, iga kiirus 10-15 min. Kõik toimib.
Aga madalatel ümbertiirudel tundus spindel viskavat. Torn sisse ja nii ongi. FUSK.
Kellaga spindli otsast mõõdetuna 0,35mm. Veelkord Fusk.
Vaja spindel pingist remondiks eemaldada.
Eendamise käepide maha, kaan maha.
Tiguratta eemaldamiseks vaja eemaldada tigu.
Teo laagrikorpuse poldid tuleb värvi ja pahtli alt üles leida. Sellel pingil on peaaegu kõik poldid/kruvid/mutrid värvi ja pahtli all peidus.
Paremalt poolt peaaegu kõik vajalik demonteeritud
Vasakult poolt vaja demonteerida spindli tasakaalustamise mehhanism ja spindli eendamise võllilt hammasratas. Spindli
eendamise võll paremale poole väjutada. Siin tuleb olla tähelepanelik, võlli väljutamisel kukub spindel vabalangemise tingimustes.
Ja nii ta, spindel siis, 48 minutil välja tuligi.
Spindli osandamine
Spindli kõverusest 0,35mm pajatan järgmine kord.
Matemaatika ja mehaanika, see on puhas rassism, diskrimineerimine ja valgete ülemvõim