Jumzi käivitamine
#1

Sai jumz soetatud, mis aastaid seisnud. Aga käima pole siiamaani saanud, ainult närve sööb Big Grin

Algselt sai käivitusmootor soetatud, mis sai paika timmitud ja käima saadud. Tuju juba parem, et sammuke käivitamisele lähemal.  Siis sai avastatud, et KSP  ei käi kütus läbi. Pump maha ja laiali. Seest näha, et on vett saanu ja kohati roostes.  Üks pihusti klappidest ka puruks. Otsitud töötava Jumzi pealt järgmine pump, mis polnud väga pikka aega seisnud.  Sai leitud siit foorumist T40 pumba paika andmise õpetuse.
 Jumzil ma küll, ei leidnud rihmaratta pealt ühtegi märki ja Googledades ka väga midagi ei leidnud. Ühe sõnaga sai lihtsalt kolb üles keeratud esimeses silindris ja pumba plunser tõusu peale sätitud nagu vanadel diisel sõidukitel.  Avastasin, et pm pumba tõusu peal saab teda sätita ainult kahte pumba otsa regull auku. Järgmiste aukudega oleks süüde väga mööda juba. Mõlemat proovitud, aga ei midagi.  Ainult summutist toss väljas.

JÄrgmisena sai võetud pihustid, mis tulid sama traka pealt, kus pumpki, mis on liigelnud mõni kuu tagasi. Ühe pihusti keerasin pooleks ja tundus, et need ka vist vett saanud.  Alguses oli paak täitsa kuival ja sinna sai puhas nafta sisse väänatud.  

Järgmiseks sai klapi vahed ülekontrollitud ja reguleeritud, mis vajasid. Tulutult.
Kompressioonid tunduvad  olevat kõigil silindritel käsitsi keeratavat. Kuna ikkagi traktor, sisi peaks ta pikema käiamise peale käima minema, kui on kehvemad kompressioonid või üksikus silindris on 0. 
  • Info, mida ma ei leidnud.  Kindluse mõttes küsiks üle. Esimene silinder on ikka Jumzil rihmaratta poolne? Tean, et on sõidukeid, millel loendatakse silindreid kasti poolt. AGa siiamaani välistanud kuna vene tehnika`?
  • Kui pump ja pihustid on vett saanud, kas läbi nende võib olla sattunud vesi silindrisse? Kui isegi on sattunud, siis peaks mootor kinni olema ( aastaid seisnud), aga mootor käib ilusti ringi. 
  • On kellelgi ette tulnud, et kompressioon on tsipa madalamad ja käima ei saa?
  • Vahepeal arvasin, et äkki jätab klapid lahti ,kuna paks tökat üli vanast ajast sees. Aga ta ei käi nagu õmblusmasin ringi.

Kütus jõuab pihustiteni ilusti, pumba otsast ka mitut moodi proovinud - et varasemaks. MItte midagi.  Tunne, et kas jäänud miagi kahe silma vahele või ongi kuskil mootori sees mingi kala juures. Tõesti kaan maha ja piiluda silindritesse. Äkki midagi uut paistab silma.
Vasta
#2

(21-08-2024, 22:50 PM)kiljotiin Kirjutas:  
  • Info, mida ma ei leidnud.  Kindluse mõttes küsiks üle. Esimene silinder on ikka Jumzil rihmaratta poolne? Tean, et on sõidukeid, millel loendatakse silindreid kasti poolt. AGa siiamaani välistanud kuna vene tehnika`?
  • Kui pump ja pihustid on vett saanud, kas läbi nende võib olla sattunud vesi silindrisse? Kui isegi on sattunud, siis peaks mootor kinni olema ( aastaid seisnud), aga mootor käib ilusti ringi. 
  • On kellelgi ette tulnud, et kompressioon on tsipa madalamad ja käima ei saa?
  • Vahepeal arvasin, et äkki jätab klapid lahti ,kuna paks tökat üli vanast ajast sees. Aga ta ei käi nagu õmblusmasin ringi.

Kütus jõuab pihustiteni ilusti, pumba otsast ka mitut moodi proovinud - et varasemaks. MItte midagi.  Tunne, et kas jäänud miagi kahe silma vahele või ongi kuskil mootori sees mingi kala juures. Tõesti kaan maha ja piiluda silindritesse. Äkki midagi uut paistab silma.

Vesi saab mootorisse kas lahtise korstna kaudu, kui väljalaske klapp on avatud. Või kondents, mis tekib pidevate külma ja kuuma tsüklitega. Kui pumbas või pihustites on juba vesi olnud siis need on tehniliselt utiilsed. Sealt kaudu +filter võib vett sattuda toitesüsteemi aga mitte nii palju,et mootorit kinni võtta. 

Jumz töö järjekord on 1-3-4-2 alustades esimese rihmaratta poolsest otsast silindrite lugemisega. Osadel D-65 pole tõepoolest ainsatki märki rihmarattal, seega tuleb võtta klapikambri kaas maha ja vaadata,millal sulgub esimese silindri sisselaske klapp ja hakkab kergelt avanema väljalaske klapp. Kergeim moodus on ajada mootorit läbi käivitusmootori käsitsi vändates rigi. Kui soov pole lehtvõtmega rihmaratta otsast keerata. 

Madal kompressioon otseselt ei sega, kui tegu on käivitusmootoriga masinaga. Küll aga võib probleem olla vale pritsenurk või ajastus. Või halb kütuserõhu/tagasivoolu klapp. Vahest on ka juhus olnud,et etteandepump on laip olnud. Teoreetiliselt peaks sul toitesüsteemi etteanne korras olema, võttes arvesse kirjeldust.
Kuid ise asi on, kas pihusteid on kontrollitu? Missuguse kütuse rõhupeal nad avanevad? Kas otsades tuleb aurustunud kütust või mingid pisikesed joad?
Pumpa UTN 5 ei saa valesti külge panna kui just keegi pole varem pumpa valesti stendinud ja pritsenurgad mööda pannud.
Vasta
#3

Tsitaat:sai lihtsalt kolb üles keeratud esimeses silindris ja pumba plunser tõusu peale sätitud
Kas sellega sai arvestatud, et kolb on ülemises surnud seisus kaks korda? Siis, kui on vaja pritsida ja siis, kui ei ole. Samas pole mul aimugi, kas Jumzil saab kõrgsurvepumpa pool pööret valesti panna. Lihtsalt mõte käis peas läbi.

Tarkus ei tule alati aastatega, mõnikord tulevad aastad üksi ka.
Vasta
#4

(21-08-2024, 23:39 PM)Wiki432 Kirjutas:  
Tsitaat:sai lihtsalt kolb üles keeratud esimeses silindris ja pumba plunser tõusu peale sätitud
Kas sellega sai arvestatud, et kolb on ülemises surnud seisus kaks korda?

Hea tähelepanek! Kusjuures kaasvõitleja Samajev kirjeldab ka seda vale ülevalolekuhetke. Sellel hetkel küte ei sütti mingi valemiga.

Müün: keermetõrv, puidulakk, alumiiniumtorud.
Vasta
#5

UTN 5  ei saa seal nuuti väga valesti panna. Kindluse mõttes võta pump maha ja vaata,et hambumine kogemata ei saanud valesti? 
Kui siis ka sama nalja teeb edasi, tasub juba minna stendi ja raha eest lasta pumba seisukord üle vaadata. Sama kehtib ka asendus pihustite puhul. 

Mootori ajastuse kohta võib siit lugeda:
https://a-nova.com.ua/index.php?route=in...news_id=66

Pumba enda hooldusest ja kontrollist
https://fermer.zol.ru/a/158e4/

Youtube otsingusse установка топливного насоса ЮМЗ annab ka päris palju videosi. Kus näidatud pumba paigaldamine.
Vasta
#6

(22-08-2024, 00:23 AM)Marko Kirjutas:  
(21-08-2024, 23:39 PM)Wiki432 Kirjutas:  
Tsitaat:sai lihtsalt kolb üles keeratud esimeses silindris ja pumba plunser tõusu peale sätitud
Kas sellega sai arvestatud, et kolb on ülemises surnud seisus kaks korda?

Hea tähelepanek! Kusjuures kaasvõitleja Samajev kirjeldab ka seda vale ülevalolekuhetke. Sellel hetkel küte ei sütti mingi valemiga.

Selle peale tulin ise ka, aga saigi kontrollitud, et kolb oleks üleval see hetk.  Aga jah seda on ette tulnud, et 180'. Kuigi  äkki in tõesti pump 180 valesti.   Kontrollin selle üle.

Käivitusmootoriga tegemist.
Vasta
#7

Pumpa saab ainult 180 kraadi valesti panna kui eest on jaotuskarbi hammasratas välja käinud. Kui sa seda lahti ei võtnud siis ma julgen arvata, et mingi kala on sul pihustitega.
Vasta
#8

Yee.
esimesed hääled käes. Sm. Samajev thnx kasulikku linkide eest.

Muidugi selgus ka, et pump oli 180" vale.  Nüüd saab edasi minna. Jahutusvoolikud korda teha, et saaks vee sisse ja last pikemalt tuksuda. Arvatavasti tuleb ka veel süütega tegeleda. Võiks vist tsipa paremini käima hüpata. Kohe palju parem tuju.
Vasta
#9

Pumpa peale pannes soe soovitus tõmba pimenuut maha korraks ja tee nuudile mis iganes meetodil märk kiilusoone kohta.Järgmine kord kui vaja näppida siis pump ütleb sulle kohe otsa vaadates kus asendis mootor on ja millisesse pütti pump sülitab...
Vasta
#10

(24-08-2024, 07:56 AM)muska71 Kirjutas:  Pumpa peale pannes soe soovitus tõmba pimenuut maha korraks ja tee nuudile mis iganes meetodil märk kiilusoone kohta....

Milleks lisamärk hea on? Pimenuut on juba ise asendit määrav ja kui keegi on hammasrattalt plaadi lahti lasknud ja suvaliselt tagasi kruvinud, siis siin ei aita KSP asendi teadmine mitte kuidagi asja süvitsi mitte tundvat. Ikka hakkad klappide järgi töötakti ÜSS otsima.

Algaja JUMZimehe kohustuslik kirjandus:
https://www.osta.ee/ratastraktorid-212753885.html

Saab enamus küsimusi kiired vastused.

Kasulik on ka "Kirsi piibel":
https://www.osta.ee/mehaaniku-kasiraamat-200314820.html

Edu ja kannatust!
Vasta
#11

Kui hammakad paigas siis märk näitab ära millisesse pütti pump pritsib...Eriti põnev on otsida t-25 pillil,et millal on 1 püti üss,soovitatud märk näitab hetkega,aga iga üks teab paremini kuidas end nöökida...
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne