Haagise laadimine
#1

Mul kerghaagis 3m ja pidevalt mingi tonn peal olnud siiani ja see tonnine kivialus tõstetakse tagant peale.Taga haagise alla mingid toed puupakk või mina olen ka tellised ladunud,siis haagise tagaosa jääb kivihunnikuga pakkudele toetuma...Tõstuk tõstab kaubaaluse niikaugele kui kannatab ja siis läheb võtab teise aluse,aluse alt ulatuvad käpad suts välja ja selle sutsu peale jääb haagisel olev alus kandma,kergitab tagaotsa ja lükkab haagisel oleva aluse täpselt nii kaugele kui koorma raskuskese paigas.Ja tavaline 12mm vineer kannatab selle edukalt ära...Poes on kull "paberitega" tõsukijuhid kes tegelikult kahjuks kaupa tõsta ei oska...Bestoris tõstetakse rekkale eterniidialus tonn+ peale ja kolks lastakse kaup haagisele nii,et haagis rappub...Ja samamoodi tõstetakse pohuilt seesama alus sinu (kerg)haagisele...Haagise purustab siis miskkipärast tehakse klient süüdlaseks....
Vasta
#2

(02-08-2025, 10:39 AM)muska71 Kirjutas:  Mul kerghaagis 3m ja pidevalt mingi tonn peal olnud siiani ja see tonnine kivialus tõstetakse tagant peale.Taga haagise alla mingid toed puupakk või mina olen ka tellised ladunud,siis haagise tagaosa jääb kivihunnikuga pakkudele toetuma...Tõstuk tõstab kaubaaluse niikaugele kui kannatab ja siis läheb võtab teise aluse,aluse alt ulatuvad käpad suts välja ja selle sutsu peale jääb haagisel olev alus kandma,kergitab tagaotsa ja lükkab haagisel oleva aluse täpselt nii kaugele kui koorma raskuskese paigas.Ja tavaline 12mm vineer kannatab selle edukalt ära...

Vat sellise aegasööva riskantse kabetamise vältimiseks küsimus platehaagise kohta akf! tõstatuski.

Kui paneksid kodus kaks alust õigesse kohta juba valmis, siis ulatuks tõstuk kohe küljelt õigesse kohta laadima ilma portesid kahjustamata. 30 cm kõrgemal olev raskuskese ei ole ülekoormuse kõrval enam määrav...

Õnneks leidub juba ka sääraseid tõstukijuhte, kes ei laadi piduriteta kerghaagistele tonniseid aluseid. Vaid annavad füüsikateadmisteta kliendile valida: laadid mandi ise ümber omal vastutusel või tuled sobiliku haagisega. Oleks neid rohkem, poleks meil ka iganädalaselt mõni käru kuskil hunnikus. Ajalehte jõuavad vähesed, enamus klaaritakse kiiresti vaikselt ära. Siinkohal tervisi reedel lõuna paiku Pärnu suunas vuranud RAV4-le, kel sabas sirgetel vedrudel kaanega haagis, mille tiisel rafiku saba õige kõrgele oli upitanud ja mille liikumiskiirus vast 70 kannatas Varbola kandis. Sealkandis tee väga hull ei ole... Tallinna poole minnes olid mõned kontsajäljed tangopoognatest kenasti veel asfaldil näha... Läks õnneks, raadiost plaanivälisest maandumisest ette ei kantud.
Vasta
#3

Olen ka ise kasutanud seda trikki,et keset haagist 3 alust alla ja küljepealt peale,aga sellel on omad miinused.Kuna mul on kodukootud haagis mastikusuutlikum kiigega vedrud all siis on haagis tehase omadest oluliselt kõrgem ja raskuskese jääb liiga kõrgeks.Teiseks kui alus on otse kasti põrandal ja kuna mul kõrgem haagis ja tulede paneel eemaldatavad siis mina oma haagisega saan ka reaalajas päriselt koorma maha kallutada...Tuled küljest,haagise saba vastu maad ja alla tonni segukoti juba lükkad jalgadega ja libiseb maha või seod köiega puu külge koorma ja tõmbad haagise alt ära...Kallutusnurk selline,et raider naljalt peale iseseisvalt ei sõida...Enam pole reaalselt vajadust suuri koormaid vedada.Lappama lähvad need koormad kus raskuskese haagisel on paigast ära ja olen seda ka isiklikult tunda saanud ja polnud meeldiv.

Võtame nt kaubiku mis on pesukott expert kerega,neid igal automargil.Sellel on lubatud koormama mass 1200,kui sa nüüd lased poes tõstukil selle 1200 aluse tagant peale tõsta ja alus taga ukse juures siis kahjuks on selle pilliga sõitmine võimatu ja üliohtlik kuna juhitamatu...See alus tuleb jällegi lükata tõstukiga ette vastu kuudi seina,siis saad raskuskeskme paika ja ka sõita,aga paljud meist teavad seda?Mina sain teada siis kui kuut oli kaupa täis laetud maast laeni ja sõita polnud võimalik...Hiljem läksid kivid kuuti keset masinat ja segukotid salongi...
Vasta
#4

Ma sellise "kolm alust all ja tonnine kõige peal" torniga sõita ei julgeks tänavaliikluses. Eriti kerghaagisega. Eriti veel seetõttu, et kerghaagisel pole sellist asja võimalik normaalselt kinnitada - kinnituspunktid on vedelad ja annavad järgi. Hõõrdumist sel tornil pole ju s*ttagi. Seisab omal kohal ainult heast tahtest.

Aga kaalujaotuse teemale kirjutan alla. See ülekoormas alus või bigbag tuleb telje kohale saada ja selleks tõstuk peab teda lükkama. Kas pikkade kahvlitega või teise alusega, eriti vahet pole. Mul on küll üheteljeline piduriteGA, kui käru pidurid peale tõmbad, siis ei lõhi vedurit nii hullusti.
Vasta
#5

Rahustuseks kõigile võin öelda,et nt tallinna tihedas liikluses pole kordagi selliste koormatega sõitnud,Keilas espakist või bauhofist koorem peale ja kilomeeter paar objektile,aga kuna enam ei tegele siis ka see on juba ajalugu...
Vasta
#6

(03-08-2025, 13:08 PM)Mahno Kirjutas:  Ma sellise "kolm alust all ja tonnine kõige peal" torniga sõita ei julgeks tänavaliikluses. Eriti kerghaagisega. Eriti veel seetõttu, et kerghaagisel pole sellist asja võimalik normaalselt kinnitada - kinnituspunktid on vedelad ja annavad järgi. Hõõrdumist sel tornil pole ju s*ttagi. Seisab omal kohal ainult heast tahtest.
...

Märkus on asjakohane - tonnist alust kerghaagisel LS alusel koormas olla ei tohi. Cool  Seega muutub edasine arutelu raskuskeskme kõrguse ja hõõrdetegurite osas sisutuksSmile

Lubatud koormusega aluse puhul on võtmesõnaks kinnitamine. Üks punkt võib küll taluda vaid mõni tuhat njuutonit, aga kui tuletada meelde põhikooli trigonomeetria ja vektorite liitumise reeglid, saab mitme rihmaga kombineerides päris tummiselt kinni tõmmata nii, et miski etteplaneerimata pidurdamisel kallale tulema ei pääse. Vajadusel rihmade asendit lisaalusega fikseerides.

Omaette teema on alusel oleva mandi aluselhoidmine nii, et mant ise kahjustada ei saaks. Tellistega pole lugu, aga seadmed või kontruktsioonid võivad juhikohale sattunust targemaks osutuda ja kinnituskohast järele anda, kui liiklemine pole olnud piisavalt sujuv ja kaitslik.

Sellel tüübil on päris asjalikke näpunäiteid:
https://www.youtube.com/@spanngurtcoach/shorts
Vasta
#7

Tere.
Ilmselt sobib see siia teemasse, kui ei sobi, pange mõistusevastastesse manöövritesse.
Sõitsin Iklast Tallinna poole, ja vastu tuli Renault clio, millel sabas treiler, ja sellel vist Fiat ducato kaubik, mis oli liiga ees. Üsna koomiline nägi välja, väike auto nina püsti tirib seda suurt haagist.
Vasta
#8

Üks moodus.    

Инвалид информационной воины на фронте Пярну-Хииу. 
Tsiteerides John McCaini: "Venemaa on peamiselt bensiinijaam, mis teeskleb riiki"," rääkis Basse.
Vasta
#9

Vektorite liitmist teavad penskarid ja pensioni eelikud, ehk ka inseneriharidusega nooremad inimesed. Põhikoolis vektoritest sellel sajandil ei ole räägitud.

Kes oskab, see teeb - kes ei oska, see õpetab!
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: