Mis masinaga võis tegu olla (Sachsi 98 ccm mootoriga)?
#1

Pika töö tulemusena õnnestus külapealt ära tuua 97ccm Sachsi mootor ning esituli. Paagist oli siinsamas foorumis juba juttu, kuid kuna seal teemas läks jutt lõpuks väga kolhoosiks, tegin uue teema.
Võrrist on hetkel säilinud ainult mootor, esituli ning paak. Raam oli veel kevadel alles, kuid nüüdseks on vist juba prügimäel - naaber ehitas omale aeda ning kuna raam ehitusele ette jäi, koristati ta ära. Kurb.
Ehk oskab keegi järelejäänud detailide põhjal kindlaks teha, mis isendiga võis tegu olla?

Pildid:
Ette tänades,
Pauk

Maasturite hankimist Ukraina sõjaväele ja nende remonti meie Põhja-Tallinna töökojas saad toetada läbi Toeta Ukrainat MTÜ a/a EE387700771008885941. Selgitusse maastur Ukraina kaitseväele.
Vasta
#2

Pakun Adler MF1 kuna paak on vägagi sarnane + sama mootor ja 2 käiguga.
loomulikult võin ka täiega mööda panna kuna sarnaseid isendeid jätkub. Näiteks Wanderer 1 Sp (http://www.autogallery.org.ru/k/w/wan98ccm.jpg)
Vasta
#3

isandpauk Kirjutas:Pika töö tulemusena õnnestus külapealt ära tuua 97ccm Sachsi mootor ning esituli.
[...]
Ehk oskab keegi järelejäänud detailide põhjal kindlaks teha, mis isendiga võis tegu olla?

Sachsi mootoriga tegi võrre mustmiljon tootjat. Ehk on abiks veebilehel www.oldsachsmotor.de toodud andmed/pildid?

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#4

session Kirjutas:Pakun Adler MF1 kuna paak on vägagi sarnane + sama mootor ja 2 käiguga.
loomulikult võin ka täiega mööda panna kuna sarnaseid isendeid jätkub. Näiteks Wanderer 1 Sp (http://www.autogallery.org.ru/k/w/wan98ccm.jpg)

Vot täpselt sihukese isendi pealt sai tehnikahuvilise oktoobrilapsena mootor maha võetud ja puhtast uudishimust lahti kruvitud (ja hiljem muidugi kokku kah pandud). Mis aastatel neid toodeti? Ja millega seletada fakti, et süütemängu kaane peal ilutsesid tähed КМЗ?
Vasta
#5

KM3 -Kiievi Mootorrattatehas, valmistas alates 1945 Saksamaalt äraveetud Wandereri mototehase baasil 98 cm3 tsikleid, ilmselt kusagil 1952 aastani.
Vasta
#6

Oltsberg Kirjutas:... millega seletada fakti, et süütemängu kaane peal ilutsesid tähed КМЗ?

Ju oli Sachsi originaalkaas suure S-tähega ära kadunud ja kusagilt oli Kievljanini kaas võtta (selle mootor 98 ccm Sahchi mootori replika). Üldiselt oli 1940-60ndatel üsnagi levinud ka Sachsi-Kievljanini detailidest kokkulapitud mootorid, millel mõlemi detaile läbisegi ja vaheldumisi.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#7

Kas K-1-B oli siis samuti Sachsi mootori baasil tehtud mootor ?Sel ju ka 98 cm3.
Vasta
#8

korba28 Kirjutas:Kas K-1-B oli siis samuti Sachsi mootori baasil tehtud mootor ?Sel ju ka 98 cm3.


Loomulikult. K-1-B ongi ju see "kuulus" Kievljanin, mis on valmistatud Sachsi mootoriga Wandereri replikana. Ei anna pead, et 100% selle mootori detaile on identsed Sachsi 98 ccm mootoriga, kuig 95-96% detaile kindlasti Smile

Kui kunagi oma neid isendeid tegema hakkan (oman nii Kievljaninit kui ka selle prototüübiks olevat Wandereri; vastavalt v.l.  1949 ja 1940), eks siis näen ära ka pisierinevused.

Valdo

Eesti Jalgrattamuuseumi  looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
Vasta
#9

Eestis leidub mootoreid, aga raame mitte. Saksamaal vastupidi:

LINK
Vasta
#10

Parimaks tunnuseks Kievljanini ja Wandereri eristamisel on raam: tuleb vaadata sadula kinnituse alla. Kievljaninil on tagarattalt ülesse tulevad torud sinna kinni keevitatud, Wandereril aga poltidega kinni.

Asp

Life\'s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting \"Holy s--t!....What a ride!
Vasta
#11

mossepower Kirjutas:Eestis leidub mootoreid, aga raame mitte. Saksamaal vastupidi:

LINK

Tean ühte isendit (seesama, millest eelmises postituses kirjutasin). Kuigi ei ole omanikuga sel teemal vestelnud, olen kindel, et ta pole seda ei mõnele vanatehnikahuvilisele ega emexisse müünud. Puudu on vaid tagaratas.
Vasta
#12

Mul endal kah selline ratas olemas nagu ühe lingi all. Ja oleks vaja saada kontakti, et korda saaks teha. Hetkel seisab maal. Aga soov on korda teha. Pole kuskilt leidnud kah. Keegi mainis et kuskile poodi vaatama minna, et ehk sobib mingi muu kontakt, aga siiani pole jõudnud. Kellelgi pole pakkuda?
Vasta




Kasutaja, kes vaatavad seda teemat: 1 külali(st)ne