21-12-2005, 20:55 PM
(Seda postitust muudeti viimati: 21-12-2005, 20:58 PM ja muutjaks oli usku.)
Minu poolt üks tobe teema arutamiseks teile:
nimelt soojade ilmadega (ca al 10 kraadist ülespoole) oli mul autol veeremisega probleeme. sai igasuguseid vigureid proovitud, pidurid lahti ühendatud, laagreid kontrollitud/määritud, kõik oli väga okei, aga auto lihtsalt ei veerenud. noh, veeres küll, aga tunne oli selline nagu oleks pidurid kergelt peal (isegi ilma klotsideta piduritega) ja üldse kõik tundus kuidagi liiga tihe. nüüd kui ilmad on külmemad, veereb auto nagu noor jumal. kui soojal ajal sai tartus riia ja turu tn ristil foori taga ilma pidurit peal hoidmata seista, siis nüüd pole see mingil juhul võimalik. ühesõnaga, auto veeretakistus on OLULISELT vähenenud ning isegi nähtamatu kallaku korral hakkab veerema - täpselt nagu üks auto peabki tegema.
ahjaa, see ei ole küll väga objektiivne test, sest teeolud ka teised (ja talvekummid all nüüd), aga tallinna tartu maanteel sama lõigu peal proovisin augustis (+25 kraadi), et kui 50 pealt käik välja võtta, siis enne veeres auto ainult ca 400-500 meetrit, siis jäi seisma, nüüd (-7 näitas termomeeter) oleks km ära tulnud, aga lõpetasin katse ära enne seisma jäämist (lõpus küll veeres ainult mingi 5 km/h)
vot selline lugu. kas on reaalne et veeretakistus niimoodi muutub? täpsemini nii palju? kas see muutub metallide paisumise/kokkutõmbamise tõttu? ehk siis mis toimub? kas äkki on mingid valed jupid mulle veermikku pressitud, mis nüüd kokku tõmbunult õigesse mõõtu "muutusid"? kas keegi on veel sellist anomaaliat täheldanud?
nimelt soojade ilmadega (ca al 10 kraadist ülespoole) oli mul autol veeremisega probleeme. sai igasuguseid vigureid proovitud, pidurid lahti ühendatud, laagreid kontrollitud/määritud, kõik oli väga okei, aga auto lihtsalt ei veerenud. noh, veeres küll, aga tunne oli selline nagu oleks pidurid kergelt peal (isegi ilma klotsideta piduritega) ja üldse kõik tundus kuidagi liiga tihe. nüüd kui ilmad on külmemad, veereb auto nagu noor jumal. kui soojal ajal sai tartus riia ja turu tn ristil foori taga ilma pidurit peal hoidmata seista, siis nüüd pole see mingil juhul võimalik. ühesõnaga, auto veeretakistus on OLULISELT vähenenud ning isegi nähtamatu kallaku korral hakkab veerema - täpselt nagu üks auto peabki tegema.
ahjaa, see ei ole küll väga objektiivne test, sest teeolud ka teised (ja talvekummid all nüüd), aga tallinna tartu maanteel sama lõigu peal proovisin augustis (+25 kraadi), et kui 50 pealt käik välja võtta, siis enne veeres auto ainult ca 400-500 meetrit, siis jäi seisma, nüüd (-7 näitas termomeeter) oleks km ära tulnud, aga lõpetasin katse ära enne seisma jäämist (lõpus küll veeres ainult mingi 5 km/h)
vot selline lugu. kas on reaalne et veeretakistus niimoodi muutub? täpsemini nii palju? kas see muutub metallide paisumise/kokkutõmbamise tõttu? ehk siis mis toimub? kas äkki on mingid valed jupid mulle veermikku pressitud, mis nüüd kokku tõmbunult õigesse mõõtu "muutusid"? kas keegi on veel sellist anomaaliat täheldanud?