Mul nimelt vaja oma quadracerile ehitada suunatuled koos ohutulede ja gabariitidega ning märgutuled armatuurile ning numbrituli.
kas keegi asjalik teeks mulle skeemi mille järgi talitada (releed, lülitid jne)
oleksin väga tänulik kui keegi asjalik liirelt viskaks skeemi kokku.
tean et teadjatel käib see kähku.
(Seda postitust muudeti viimati: 01-11-2007, 17:11 PM ja muutjaks oli valdo.)
vman Kirjutas:kas pole kedagi kes oskaks aidata?
Tuleta 6.-7. klassi füüsikakursusest elementaarvooluringi põhimõtted meelde.
Üldiselt on foorumis kirjutamata tava, et päev-kaks pärast postitust ei lisata sinna juurde täiendavat klauslit "kas keegi ei suuda tõesti aidata", kui probleem pole veel vastust saanud. Kannatust ja veelkord kannatust tuleb varuda, sest enamik inimesi on siin oma hobist ja napist vabast ajast.
Lisaks arvesta, et kõigil kaasfoorumlastel on oma ülikiired tööasjad ning lihtsalt masskoguses elementaarsetele küsimustele vastamiseks ei jätku enamikel inimestel puhtfüüsilist aega. Võtame või näiteks minu eelmise nädala, mil vaid paar päeva oli sellist, kui ma sain hädavajalike ja põletavate tööasjadega mäele enne kella 1-2 öösel. Foorumis sai tegeldud seetõttu vaid häda-hädavajalikuga. Usun, et selline elutempo on 90-95% kaasfoorumlastest.
Paneksin selle skeemi ise paberile, kuid soovin mõnelgi õhtul enne öösel kella kahte magama saada..., et hommikul kella 7-8 ajal vähegi puhanuna ärgata...
Valdo
Eesti Jalgrattamuuseumi looja ja eestvedaja
Tutvustame jalgratta ajalugu Eesti vaates, väljas on üle 185 muuseumiväärtusega ratta
Asume Kesk-Eestis Väätsal Pikk 9, kuni 18. maini 2025 oleme avatud eelneval kokkuleppel
(Seda postitust muudeti viimati: 01-11-2007, 19:20 PM ja muutjaks oli inc.)
Võta eeskujuks mõne teise masina oma näiteks, vaata kuidas on tehtud teistel ratastel, vene rataste skeemid on lihtsad leiab netist ikka, nii IZ skeemis on sees aku, Minski skeem on ilma akuta ja vooliu saab otse generaatorilt, vaata kuidas tuled on, kuidas kaitsmed, lülitid jne. ma ei tea ainult kust sellel masinal voolu ots saada, kas see on kauga pill? jne.
Mõnest auto poest või Tevalost uuri millega ühendused teha jne. See pole nii keerukas....samas meenub üks 40a töötanud elektrik kes suutis 2 päeva panna traktori ja järelkäru tuled kõik suvaliselt vilkuma nagu 80a. disko saalis jõudu ja peale hakkamist
Suunatulede arusaadavat skeemi nii lihtne leida polnudki.
Sellise skeemi ma mõtlesin välja ja peaks toimima, dioodid peaks olema 6A. Ma ei tea mismoodi baigi suunatulede lüliti toimib aga selles skeemis peaks küll kasutada saama. Ka ei tea ma kas võib kasutada ntks tumbler lülitit ohukate jaoks. Samas kui silt juures siis miks mitte?
3jalaga suunatulede relee on vanalt Nissanilt, see jällegi vist standartne.
Mismoodi sa ohutuled vilkuma paned kui numbrituli(süüde väljas) ei põle? Pole baigi elektriga kursis, ehk sellelt ei nõutagi ohutulesid kui süüde väljas? Ma lähtusin auto elektrist ja sellest 3 jalaga releest.
(Seda postitust muudeti viimati: 05-11-2007, 22:23 PM ja muutjaks oli oldmoped.)
Mis bikest sa järjekindlalt räägid?
Jutt on ATV'st, ehk "väiketraktorist" ja kogu see majandamine on tõenäoliselt vajalik selleks, et asi ark,s arvele võtta.
Ma eeldan et ATVl on kogu elektroonika ikka mootorratastelt üle võetud, millega ma kursis eriti pole. Seega kasutusel lenksul olevad lülitid jne.
Samas jääb ikka küsimus sinu skeemi kohta kuidas ohukad sisse lülitad kui numbrituli ei põle?
Mida ARK sellest arvab?
Osadel mudelitel ongi probleem selles, et tehasest ääretuled ja suunatuled puuduvad. Puuduvad ka järelikult juhtraual asetsevad lülitid. Selletõttu tuleb kõik ise "kodustest vahenditest" ehitada, kui soovid sõiduki registreerida mitte maastikusõidukina vaid ka teelegaalseks. Tavaliselt ostetakse suvalisest põllumajandutehnika poest mingid odavad plastmassisist traktorite või järelhaagiste tuled ja kruvitakse lihtsalt need gondli külge. Kuna enamusel atv'dest on esitules keskel üks park olemas, siis korjatakse selliste ehituste puhul parktule ja numbritule toiteots selle ahelast ja suunad-ohutuled enne süütelukku, otse akult tulevat osast ja paigaldatakse juhtrauale suvaline poest ostetav mootorratta universaallüliti. Kui parkahel üldse puudub, siis võetakse ka nende toide lihtsalt enne süütelukku ja lisatakse neile autonoomne lüliti.
Kogu oma lugupidamise juures tundub et see foorum muutub pisut küüniliseks. Kui Teil vastust ei ole - siis ei ole. Kuuendas klassis olin pisut laisk - mis teha. Täna aga loen joonisel detaili mõõdud ja ka keerme sammu vabalt välja. El. skeemil tunnen ka türistori ära. Suudan detailid ka kokku joota või tinutada. Vat aga skeemi ma välja mõelda ei suuda. Soory.